Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wrażenia z jazdy w trasie
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="KrzyCh, post: 100519, member: 2081"] Zacytuję ten, ale mój komentarz jest do kilku innych postów. Proszę o nie odbieranie poniższego osobiscie: 1. Dyskusja o rozwiązywaniu problemów rynku poprzez wymuszanie to dyskusja ideologiczna. Zwykle kończy się gównoburzą i podziałami. 2. Wprowadzenie POS do ładowarek jest większym kosztem niż piszesz i ten koszt będzie przeniesiony na konsumenta. Skoro mówi o tym nawet COO Ionity w rozmowie z Nylandem, to… Mam na myśli koszt całkowity przepięcia się na ten sposób płatności, a nie koszt czytnika. To jest spory kawałek tortu w dochodach instytucji finansowych (wydawca karty, bank wydawcy, agent rozliczeniowy, organizacja płatnicza), o akceptancie i jego marży i koszcie obsługi płatności nie wspominając. Bo np. Jak obsłużyć automatycznie obowiązek wystawienia faktury VAT po ładowaniu z latarni ulicznej? No nie jest to łącznie 1-1,5% 😂. Ale przekonuj dalej - jesteś moim chlebodawcą. 3. Pomijając już sam koszt - najbardziej odczuwalną niedogodnością wynikająca z obsługi transakcji kartą jest co innego. I to o tym pisałem we wcześniejszym poście. Niestety przykład z maszyną vendingową/biletomatem nie jest adekwatny, bo tam koszt końcowy jest znany w momencie transakcji kartą. W przypadku ładowania samochodu (podobnie jak w przypadku tankowania samochodu na stacji automatycznej) nie jest znany z góry, a akceptant (sprzedawca) ma do wyboru dwie opcje: a) zaakceptować, że ktoś ”zatankuje”, a potem się okaże, że transakcja kartą nie przechodzi i trzeba to jakoś obsłużyć; b) podzielić operację na 2 etapy - blokada (kwoty max) i potwierdzenie faktycznej kwoty transakcji po tankowaniu/ładowaniu. Takie dwuetapowy proces realizacji transakcji jest jak najbardziej możliwy i ze względu na ryzyko zwykle stosowanyw automatycznych stacjach benzynowych (bardzo popularne w wielu krajach). Kończy się podobnie jak w Ekoen (choć to ekstremum): a) ogarnij, że słupek DC to nie jest miejsce w którym płacisz i przespaceruj się b) na ekranie stacji płatniczej wybierz nr słupka, przy którym został samochód - zapamiętałeś go, prawda? c) wybierz czy akceptujesz regulamin d) wybierz czy chcesz fakturę czy paragon e) niezależnie od wyboru powyżej, podaj e-mail (przy fakturze pewnie pełne dane) - na ekraniku 7” f) wysłać? g) czy chcesz zablokować 100 czy 300 pln? (no i zrozum zanim naciśniesz o ile nie znasz zasad działania systemów kartowych 😂) h) tu przełączasz się na właściwy POS i zbliżasz, stukasz, klikasz, pin itp g) udało się - wróć do słupka i wetknij wtyczkę… h) zadowolony wracasz do samochodu, podłączasz wtyczkę, i….? i) czekasz 2 minuty, bo ładowanie się nie rozpoczyna… j) [Opcjonalnie] tu może być różnie: na Ekoen w Warszawie poszło dobrze, bo ładownie przerwało się przy 96%, w Zielonej Gorze przeszło za trzecim razem… Problem z przerwanym ładowaniem prawdopodobnie wynika ze sprzętu Ekoen (na kilkadziesiąt lądowań, problem miałem tylko u nich). Natomiast proces obsługi płatności będzie tak wyglądał lub pominie jakiś istotny etap i np. nie dostaniesz faktury. Może Tobie czy mi nie jest ona potrzebna, ale 90% użytkowników EV w PL jest potrzebna. A teraz: u każdego operatora ten proces może wyglądać nieco inaczej… 4. Doświadczenie na SuC: a) podpinam i odchodzę nie patrząc czy ładowanie się zaczęło b-j) mam jakieś 10-20 minut mojego życia (bez VAT). Samochód już się ładuje, a ja mogę w tym czasie sikać, jeść, rozmawiać czy się gapić [inne opcje dostępne] U innych z RFID prawie tak samo. 5. Nie wierzysz, że różnica doświadczeń jest kolosalna? Spróbuj. _—————- Też mnie wkurza mnogość aplikacji i kart RFID. Płatności kartą (właściwie zbliżeniowych zegarkiem) używam na codzień i intensywnie. Niestety ”zamknięte’ systemy płatności u operatorów ładowarek nie powstały ze złej woli czy chciwości tychże, tylko z braku lepszych pomysłów wdrażalnych na skalę kraju czy kontynentu. A świat dookoła nie składa się z głupców. Ciekawym pomysłem alternatywnym do systemów kartowych jest BLIK ale jest wciąż lokalny (ciekawe dlaczego) i nie adresuje wszystkich problemów. Tego typu innowacja mogłaby ogarnąć temat. 👍 [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wrażenia z jazdy w trasie
Top