Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wrażenia z jazdy w trasie
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="TeslaToMY, post: 109471, member: 2275"] Kilka słów po wakacjach w Toskanii (blisko 5000km): Zacznę od zauważonych problemów: - phantom braking - kilka razy, w tym 3 dość poważnie, a raz na granicy wypadku. Bez logiki, bez wytłumaczenia - ostre dohamowania. W najbardziej niebezpiecznej sytuacji, auto prawie się zatrzymało w tunelu pod alpami. W długiej podróży, przy zmęczeniu monotonią trasy reakcja kierowcy może byc spóźniona. Akcja w tunelu wyklucza możliwość odczytania innego znaku, z innego kierunku etc. - brak czytania znaków z ograniczeniem prędkości - w kilku miejscach kamera nie czytała znaków z ograniczeniami, szczególnie tymi umieszczanymi w związku z robotami drogowymi (nisko, na wysokości barierek), - nieaktualne ograniczenia prędkości w mapach - co przy jednoczesnym braku odczytywania wszystkich znaków wymusza ręczne korekty. W wielu miejscach na włoskich autostradach ograniczenia zapisane w mapach na poziomie 90/110, przy 130 dozwolonej prędkosci w rzeczywistości. W kilku miejscach na lokalnych drogach, gdzie nawalonych jest fotoradarów również brak korekt w ograniczeniu (real - ograniczenei do 30 km/h, a mapy 50 km/h + fotopułapka) - Włochy maja zróżnicowane ograniczenia na autostradach przy ruchu z uwagi na mgły i opady atomosferyczne - w większości przypadków Tesla podawała oba ograniczenia na ekranie, ale z nieznanych przyczyn stosowała te niższe (np. autostrada 110 km/h, a przy opadach 90 km/h) - dodam, że przy pięknej pogodzie. Kuriozalnie potrafiła również zamienić te ograniczenia (dobra widoczność 90 km/h, opady 110 km/h). - standardowo kilkanaście razy wycieraczki dały o sobie znać przy pięknej pogodzie - mimo ich wyłączenia w S3XY buttons przy AP, trzeba było ręcznie dezaktywować. - samochód odebrałem na początku czerwca i od samego początku borykam się ze ściąganiem na boki - dwa razy był na geometrii w Ząbkach i nie udaje im się zlikwidować problemu. W efekcie auto "myszkuje" po drodze, gdy zmniejszy się nacisk na kierownicę. Jest to dość upierdliwe i wymaga ciągłej koncentracji (w trasie szczególnie). Dziś poleci kolejne zgłoszenie do serwisu. Powyższe trochę irytuje i pokazuje ile jest do poprawy. Szczerze mówiąc to AP w Tesli nie robi szału w porównaniu z doświadczeniam z wcześniej użytkowanego auta z grupy VW. Idiotyzmem jest brak powrotu do AP po zmianie pasa ruchu i konieczność ponownej aktywacji. Faktem jest, że S3XY Buttons robią robotę przy wznowieniach AP. Zużycie energii średnie na poziomie 163 Wh/km (RWD 23, 3 osoby dorosłe i dziecko, załadowany do pełna). Zatem przyzwoicie. Ładowałem płatnie wyłacznie na SUC (nigdzie nie czekałem, zajętość na poziomie 30% stanowisk max). Udało mi się również doładowywać lokalnie na kempingu z gniazdka domku. Nie było poroblemu z podpięciem do włoskiej instalacji wtyczki Schuko (brak uziemienia). Wolno 1/2 kW, ale szło - na wycieczki wystarczało. Czasem zrywało przy spadkach napięcia, ale nie można grymasić (kemping nie robił żadnych problemów, ładowało sie kilka aut w ten sposób). Generalnie elektryków we Włoszech zbyt dużo nie widziałem, także w dużych miastach (Florencja, Siena, Rzym). Miałem zgody na wjazd do ZTL we Florencji i Arezzo (nie udało mi się załatwić zdalnie w Rzymie i Peruggi - zostałem zaproszony do urzędu w celu dopełnienia formalności). Nie skorzystałem z tych bonusów, gdyż zatłoczenie uliczek jest ogromne i lepszym wyborem okazują się płatne parkingi. Za radą kolegów - auto zawsze zostawiałem z otwarymi schowkami, a tyłem dojeżdżałem tak blisko, aby nie dało się unieść klapy. Sentry nie wykazało zainteresowania amatorów cudzej własności - choc we Florencji na parkingu widziałem miejsca z resztkami wybitych szyb. EDIT: przypomniały mi się jeszcze przygody z nawigacją na powrocie - (po aktualizacji map do wersji 2023 w trakcie wyjazdu) - używam tylko fabrycznej nawigacji i jadę po sznurku do sugerowanych SUC. W pewnym momencie po ładowaniu w Austrii system zwariował i zaczął mi proponować ładowania poza zasięgiem pojazdu (np. SUC za 450km z informacją o dotarciu z baterią na poziomie 35%, przy zasięgu wskazywanym przez auto na poziomie 280km). Wariactwo trwało mniej więcej przez 2h i konieczności ręcznego wyboru SUC. Potem ustało :) Dla osoby zainteresowanej Teslą nie jest to dramat (trzeba pokombinować, poklikać, dokonać wyborów). Dla przeciętnego użytkownika, dla którego auto "ma jeździć" problem i potencjalne ryzyko nieplanowanego zatrzymania na trasie. EDIT2: estymacja baterii do następnej ładowarki - przy ładowaniu na SUC system wypluwa informację o poziomie baterii przy dotarciu do kolejnego punktu - nie wiem skąd w nim tyle optymizmu, z obserwacji mojej wynika, że różnice są na poziomie ok. 10-20% poziomu naładowania. Dodam, że jazda bez zmian w stylu prowadzenia auta czy warunków drogowych / pogodowych (jazda w tym samym kierunku więc prędkość czy kierunek wiatru bez zmian). Ewentualne zmiany w przewyższeniach komputer chyba może odczytać z map. EDIT3: błędnie wystawione FV - mam faktury za SUC - PL, Czechy, Austria i Włochy. Tylko PL i CZ wystawione są prawidłowo. Wszystkie pozostałe mają błednie wskazane nazwy firmy (jest w to miejsce imię). [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wrażenia z jazdy w trasie
Top