Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wrażenia z jazdy w trasie
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="grregg, post: 114088, member: 2404"] Było w kilku wątkach o wyborze rwd, lr i zasięgach. Wybrałem RWD ze względu na budżet i wydawało mi się, że zasięg mi wystarczy. Testowałem oba i przyspieszenie wystarczało mi nawet te w RWD. Oczywiście LR zapewnia więcej frajdy. Na początku jeździłem głównie pod miastem i w mieście. Zasięgi były wyższe od oczekiwanych - katalogowe. Zużycie 105-140W/km. Czasami włączałem klimę postojową. nie wiem jaki to ma wpływ na średnie zużycie. Ostatnio w Ząbkach ładował się obok mnie Y LR chwile porozmawialiśmy. Obaj poprzednie 50km robiliśmy po mieście i ja miałem średnią 114W/km a on 171W/km. Wiem, że dużo zależy też od stylu jazdy. Ale do miasta RWD wydaje się lepszym wyborem ze względu na mniejsze zużycie energii. Raz w tygodniu robię trasę mieszaną: 75% krajówki i 25% autostrady. W jedną stronę około 180km. Z czego na autostradach było dość dynamicznie ;), na krajówkach spokojniej. Startuję na 100%, w jedną stronę jadę dynamicznie ale wracam nawet na autostradzie grzecznie zeby na tych 2% dojechać do domu. Przy LR byłoby bez zbędnego ograniczania się. Miałem też trasę tylko autostrady i ekspresówki i tutaj naprawdę żałowałem, że nie dopłaciłem do LR. Przy dynamicznej jeździe zasięg nie wystarcza nawet na 200km. W tym tygodniu robiłem ciekawą trasę około 260km w jedną stronę. Może to nie idealny przykład ale dobrze obrazuje jak zasięg zależy od stylu jazdy. W jedną stronę dużo ekspresówek i trochę krajówek. Nie sprawdziłem średniego zużycia ale wyjechałem na 100% i dojechałem na 20%. W drugą stronę musiałem wracać inna trasą -prawie same krajówki, sporo terenów zabudowanych. prawie 4h jazdy. Dużo miałem telefonów także jazda dość spokojna. Wyjechałem na 67% i dojechałem na 12%. Tak patrzac teraz na chłodno to do miasta wziąłbym bez wahania rwd, ale jak ktoś jeździ głównie w trasy LR albo nawet kosztem bagażnika TM3 LR po lifcie. Bo w trasie zjeżdżanie co półtorej godziny na ładowanie jest bardziej męczące od jazdy ;) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wrażenia z jazdy w trasie
Top