Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wrażenia z jazdy w trasie
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Pepek, post: 89416, member: 1922"] To ja dodam swoje wrażenia z pierwszej trasy (nie licząc powrotu z Ząbek do 3-miasta). Trasa 3-miasto ->(510km) Górny Śląsk -> (510km) 3-miasto (z noclegiem na śląsku). Oczywiście najpierw 2 dni wcześniej rozkmina, przygotowania, ABRP, itd. Rozmyślałem nad 1 ładowaniem po drodze (przypominam, wersja RWD), ale musiałbym jechać wolniej i nie wychodziła mi żadna szybka ładowarka tak idealnie w połowie drogi (i jeszcze najlepiej z maczkiem obok, żeby od razu obiad zaliczyć w trasie). Stwierdziłem więc - zdaję się na planowanie Tesi, która chciała oczywiście 2 postoje na SuC (Ciechocinek i Lućmierz). Skorzystałem z Ciechocinka, ale tylko na 15 minut, potem McD i Orlen na A1 na obwodnicy Łodzi i tam 45 minut ładowania. Okazało się to ze sporym zapasem (wyjazd z Gdańska na 100%, dojechałem na Śląsk z 28%). Co do średniej prędkości - stwierdziłem, że jak robię 2 stopy, to jadę jak wcześniej ICE, czyli zawsze limit+10 km/h. Cisnąłem więc prawie całą drogę 150 km/h (ruch był mały, więc pozwalał) - dokładniej to ~440km z taką prędkością, ze 30 km z prędkością 120 km/h (bo limity na remontach) no i reszta już drogi wojewódzkie. Jak czasowo - otóż bardzo podobnie do moich wcześniejszych podróży ICE tą samą trasą (a było ich z ~10/rok) - w tamtą stronę wyszło 5h15 minut całość (wraz z ładowaniem), więc śr. prędkość uwzględniając wszystkie postoje wyszła ~100 km/h. Z powrotem ładowania w tych samych miejscach (jedynie Ciechocinek SuC trochę dłużej, żeby na pewno do domu dotrzeć) - dotarcie do domu na 5%, krótsze ładowanie na Orlenie (40 minut posiłku rodziną naładowało baterię do 99% :)), ale dłuższe na SuC (25 minut), więcej remontów na A1 po drodze, więc całość wyszła 5h25 minut. Reasumując - kuźwa, czego się tak obawiałem przed zakupem, to nie wiem. :D Czasowo - jak ICE, finansowo - taniej niż ICE (nawet licząc za prąd z domu przed wyjazdem i za prąd u rodzinki na Śląsku wbity przez noc), wygoda jazdy też o wiele większa. Plusy trasy w Tesi: + wygoda; + cena; + czas jak wcześniej w ICE; + wymiana doświadczeń z ziomkiem z ID4, który na Orlenie pod McD czekał parę minut aż zwolnię CCS-a. Minusy trasy w Tesi: - AP tylko do 140km/h, potem tylko tempomat; - robale po dłuższej szybszej jeździe strasznie brudzą szybę, nawet spryskiwanie nie działało na to potem - efekt taki, że wycieraczki czasem nadmiarowo się włączały (ale tu podobnie jak przy spaliniaku w podobnych warunkach, który ma standardowy czujnik deszczu) no i drugi efekt taki, że miałem z 2-3 "phantom braking" na tempomacie (tak ze 150 do 120 km/h) - pasażerów trochę to przestraszało, ale jak potem się okazało to właśnie efekt brudnej szyby przed kamerą był; - chcesz więcej jeździć gdzie się da, bo to taka frajda i zamiast mieć oszczędności na paliwie, to koszty prądu potem wyjdą podobnie co w ICE, bo robisz więcej km niż byś robił tamtym (oczywiście to z przymrużeniem oka ;) ). P.S. Ta sama trasa czeka mnie w tym kwartale jeszcze z 4-5 razy, więc jak coś nowego mi się urodzi, to będę informował + w wakacje wypad Tesią na zachód Europy (Niemcy, Holandia, Belgia), to zobaczymy jak będzie tam z wrażeniami. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wrażenia z jazdy w trasie
Top