Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Tematy ogólne
Wycieczka - zasugerujcie ciekawe miejsca!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="nabrU, post: 172579, member: 919"] W ciągu 15 dni naszej podróży UK-PL-UK przejechaliśmy 6498 km poprzez 7 krajów (niektóre odwiedzając parokrotnie). Sama jazda trwała sumarycznie 3 dni 12h i 36 minut (choć nie wiem czy to wartość prawidłowa, bo widzę, że TeslaFi zliczyła mi 2h przeprawy promowej z Dover do Dunkierki jako podróż 'na kołach' ;)): [ATTACH type="full" alt="Screenshot 2024-08-07 164621.png"]19724[/ATTACH] W sumie samochód pobrał 1024 kWh energii. Na jazdę zużyliśmy 933 kWh prądu ładując się 24 razy spędzając w sumie 12h 58 minut na ładowaniu. Czyli ok 91kWh poszło na sentry, ochronę wnętrza przed przegrzaniem, chłodzenie wnętrza na postoju i wycie alarmu na promach (zarejestrowane na sentry ;)). Koszt ładowania wyniósł nas 2,71 funtów brytyjskich (doładowanie do 100% domowym EVSE przed wyjazdem), 786 koron czeskich (Ionity Ostrawa) oraz 632 zł za 5 ładowań na Greenway'u w trakcie pobytu w PL. Poza tym inne ładowania odbyły się na darmowych (dla mnie) Superchargerach. Sumarycznie na 'paliwo' wydałem więc ok. 780 zł [ATTACH type="full" alt="PXL_20240804_214716868.jpg"]19723[/ATTACH] Zużycie w trakcie jazdy jak wyżej uważam za bardzo dobre, biorąc pod uwagę że pewnie z 70-80% procent to były autostrady na których jechałem między 130 a 140 km/h. Trzeba pewnie też wziąć pod uwagę ciężko pracującą klimę w trakcie jazdy, bo temperatury praktycznie podczas całej podróży były grubo powyżej 30*C Jedynie jazda w PL i częściowo przez Czechy wymagała planowania ładowań. Gdzie indziej Tesla rządziła się sama, co wychodziło jej w większości przypadków nadzwyczaj dobrze. Jedynie parę razy słała mnie na SuC gdy miałem jakieś 40% baterii, więc musiałem manualnie zmieniać punkty ładowania. Samochód sprawował się wyśmienicie. Zero 'phantom breaking', wycieraczki działały jak i kiedy trzeba (czyli prawie w ogóle, bo jedyny deszcz to burza w Belgii). Jazda po autostradach z auto włączaniem AP po zmianie pasa (dzięki S3XY Commanderowi) była bezproblemowa, chociaż nie da się tym sposobem zmienić pasa z 1 na 3, bo samochód protestuje. Jedynym de facto minusem był limit 140km/h na AP, który przekroczyłem z 5 razy (wciskając mocniej pedał podczas wyprzedzania) skazując siebie na ban AP do końca danej jazdy. A propos wyprzedania na autostradzie: jechałem szybciej niż jakieś 70% pojazdów... Pomału schodzą mi opłaty za autostrady we Francji, gdzie używałem 'toll taga'. Na razie to jakieś 120 euro, choć podejrzewam, że zjeżdżanie z 'autoroutes' do tych SuC nie położonych na MOPach, mogło sprawić, że opłaty są większe niż gdybym nie zjeżdżał z autostrad na ładowanie. Dziwna sprawa bo na razie nie widzę opłat z włoskich autostrad, a te pokonywałem przed francuskimi. Niestety nie wiedząc, że Greenway pobiera opłaty za miesiąc kalendarzowy, nie wyłączyłem pakietu Energia Plus, który uruchomiłem 20 lipca przed wyjazdem (a z PL wyjechaliśmy 28 lipca), więc pobrali sobie 29,99zł za abo za sierpień. To chyba tyle słowem podsumowania. Dopiszę jeśli mi się coś przypomni. P.S. We Francji jeździ mnóstwo Dacii Spring ;) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Tematy ogólne
Wycieczka - zasugerujcie ciekawe miejsca!
Top