Wygłuszenie Y

grregg

Fachowiec
co Ty chcesz wygłuszać? auto czy opony zimowe? zimówki nie maja gąbek wygłuszających w środku w przeciwieństwie do całorocznych opon i dlatego Y na zimówkach jest głośniejszy
Moje zimówki Nokian nie mają gąbek niestety. Według parametrów producenta powinne być cichsze ale są zauważalnie głośniejsze. Nie przeszkadza to jakoś mocno. Ale czuć różnicę.

Wygłuszenia nie planuję robić specjalnie ze względu na zimówki. Za nim kupiłem Y przymierzałem się do zakupu używanego X. Jeździłem jednym mocno doinwestowanym międzyinnymi z wygłuszeniem i kilkoma standardowymi Xami. Wszystkie z roczników 2016-2017. Nie wiem jakie miały opony. Ale różnica między wygłuszonym a niewygłuszonymi była warta dopłaty tych kilku tysięcy.
 

polishkid

Zadomawiam się
I "na ucho" są cichsze od tych letnich, które Tesla dawała w zestawie.
Nie mogę sie zgodzić. Moj Y wyjechał na 19" Hankooka. Auto z 2023 (Berlin) i bylo ciche.
W Listopadzie założyłem 2 zestaw kol - zimówki 255/45 Pirelli Sottozero 3, również Gemini 19". Auto na zimówkach duzo duzo bardziej głośne. 2 zestaw kol kupiony i założony przez service tesli wiec pomijam bledy przy montarzu.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja co prawda nie wygłuszałem Model 3 (choć się przymierzałem) ale wygłuszałem nadkola w wielkim Minivanie i moim zdaniem są to pieniądze wyrzucone w błoto, a poszło prawie 4 tysiące. Koła jak szumiały tak dalej szumią, słychać wyraźnie zmiany nawierzchni, nie tego się spodziewałem.
Zdecydowanie bardziej polecam zacząć od uszczelek a potem wyciszyć okolice tylniego nadkola/półki (w TM3) od środka. Dodatkowo kalibracja okien z menu serwisowego jak jest zimno.
No i opony: Ja mam zwykłe opony Falkena HS01 i są mega ciche, polecam.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Ja wygłuszałem mój MYLR i nie jestem zadowolony. Nie odczułem jakiejś rewolucyjnej poprawy. Jeżdżę po szwedzkich głośnych asfaltach i miałem nadzieję na poprawę komfortu. Wyciszenie wg zdjęć zrobione bardzo dokładnie, więc na firmę narzekać nie mogę.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Nie mogę sie zgodzić. Moj Y wyjechał na 19" Hankooka. Auto z 2023 (Berlin) i bylo ciche.
W Listopadzie założyłem 2 zestaw kol - zimówki 255/45 Pirelli Sottozero 3, również Gemini 19". Auto na zimówkach duzo duzo bardziej głośne. 2 zestaw kol kupiony i założony przez service tesli wiec pomijam bledy przy montarzu.
No u mnie materiały te same, jedynie montaż w wulkanizacji (ale obytej z Teslami). I powiem tak - do wczoraj jeździłem tylko na tzw. "normalnych" asfaltach (po 3city, trochę S-ek i A1) i na zimówkach albo podobnie albo ciszej (zależy na której nawierzchni) niż na tych letnich Hankookach. Ale wczoraj wyjazd w trasę (a dziś powrót) i na betonie (A1 od Łodzi na południe) to zimówki już głośniejsze niż letnie. Więc IMO wygląda, że to zależy wszystko od nawierzchni - ale wiadomo, sprawy głośności są bardzo indywidualne i zupełnie inaczej odczuwalne przez różne osoby.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ja wygłuszałem mój MYLR i nie jestem zadowolony. Nie odczułem jakiejś rewolucyjnej poprawy. Jeżdżę po szwedzkich głośnych asfaltach i miałem nadzieję na poprawę komfortu. Wyciszenie wg zdjęć zrobione bardzo dokładnie, więc na firmę narzekać nie mogę.
To nic nie da, tu jest problem z konstrukcją drzwi, gdybym mógł to dopłacił bym do normalnych z ramkami. Do tego są trochę cienkie, moim zdaniem większość hałasów w kabinie to drzwi oraz brak zagłuszającego dźwięku silnika.
 
Top