Wymiana baterii w Leaf 1 na 40 kWh

Jacek S.

Nowy na Forum
Dzień dobry,

czy da się włożyć do jedynki z 2012 roku baterię z dwójki 40 kWh?
Jeśli tak, to czy wymaga to przeróbek mocowań?
Oraz czy trzeba coś upgradować w systemie? System leciwy - Carwings.

Jacek
 

vwir

Pionier e-mobilności
Bateria wchodzi plug’n’play. Tyle tylko, że potrzebujesz translator komend can, żeby działało ładowanie chademo i żeby poprawnie estymował pozostały zasięg.
 

Jacek S.

Nowy na Forum
To dobre wieści są.
Na razie to wstępny pomysł, ale sądzę, że na wiosnę pokuszę się o wymianę.
Jeśli masz wiedzę, gdzie szukać używki, a potem kto to zamontuje i ogarnie wspominany translator komend, to chętnie przyswoję tę wiedzę.
Mieszkam na Śląsku.

Jacek
 

vwir

Pionier e-mobilności
Poczytaj o takim gościu jak Dala: https://dalasevrepair.fi/#battery-upgrades
Ogólnie sprzedawał can-bridge, a teraz udostępnił go za darmo, więc można sobie samemu taki zrobić:

Koszt to tylko sam hardware, w zależności od wersji 20-100$.

Koszt baterii 40kWh z sensownym SOH najczęściej kręci się w okolicy 20-23tys pln: https://allegro.pl/oferta/nissan-leaf-bateria-trakcyjna-40kwh-14254738947

Za swoją obecną baterię w zależności od jej stanu weźmiesz w okolicach 5-6tys. Więc przy pracy własnej zmieścisz się wokolicach 15-18tys za całość operacji.
 
Last edited:

Jacek S.

Nowy na Forum
Poczytaj o takim gościu jak Dala: https://dalasevrepair.fi/#battery-upgrades
Ogólnie sprzedawał can-bridge, a teraz udostępnił go za darmo, więc można sobie samemu taki zrobić:

Koszt to tylko sam hardware, w zależności od wersji 20-100$.

Poczytam oczywiście.
Dzięki :)

j.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Zrobiłem tam jeszcze edit, jeśli jesteś zainteresowany kosztami. Ogólnie nie ma dramatu a auto będzie miało zasięg na poziomie 200km+ (w zależności od ciężaru obuwia).
 
Top