Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID.3 Forum • Volkswagen ID.3 (2020-2023)
Wymiana przycisków pojemnościowych na fizyczne w ID.3 - krótki poradnik
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Lanrets, post: 258098, member: 6296"] Cześć wszystkim, Jak wielu z Was, miałem dość przypadkowego wciskania i braku precyzji w pojemnościowych przyciskach na kierownicy. Zainspirowany filmem na YouTube [URL='https://www.youtube.com/watch?v=5tGetrM9oe0']link[/URL], postanowiłem wymienić je na klasyczne, fizyczne przyciski z Golfa VIII. Poniżej dzielę się doświadczeniami. [B]1. Potrzebne części:[/B] [LIST] [*]Moduł przycisków z ramką z kierownicy [B]VW Golf VIII[/B]. [*]Numer całej kierownicy: [B]5H0419089EP[/B] [*]Udało mi się kupić całą używaną kierownicę za ok. 300 zł i po prostu przełożyć potrzebny element. [*]Widziałem też, że są do kupienia same przyciski z ramką na Ali (ale nie wiem, czy to zadziała). [/LIST] [B]2. Kluczowe modyfikacje (bez tego nie zadziała):[/B] [LIST] [*][B]Odłączenie magistrali CAN:[/B] Należy wypiąć piny nr 4 i 5 z wtyczki nowego modułu. Przyciski w ID komunikują się po magistrali CAN, a te z Golfa po LIN. Pozostawienie pinów CAN powoduje ciągłe włączanie klaksonu po uruchomieniu auta. [*][B]Dopasowanie mechaniczne:[/B] Nowa ramka ma dwa dodatkowe bolce montażowe pośrodku. Trzeba je usunąć (np. wyłamać lub obciąć), żeby ramka idealnie weszła na swoje miejsce. [/LIST] [B]3. Wrażenia i dopasowanie:[/B] [LIST] [*][B]Plusy:[/B] [LIST] [*]Ogromna poprawa komfortu i precyzji obsługi. [*]Koniec z przypadkowymi kliknięciami podczas skręcania. [*]Wszystkie kluczowe funkcje, w tym Travel Assist, działają bez zarzutu - teraz można uruchamiać podgrzewanie kierownicy z kierownicy!!! [/LIST] [*][B]Minusy:[/B] [LIST] [*]Dopasowanie nie jest w 100% idealne. Jeśli ktoś się dobrze przyjrzy, zauważy drobne, nierówne szczeliny między ramką a kierownicą. W codziennym użytkowaniu jest to praktycznie niewidoczne. [/LIST] [/LIST] [B]4. Co nie działa (stan na dziś):[/B] [LIST] [*]Podświetlenie przycisków. [*]Przycisk do zmiany trybu tempomatu między ACC a Limiterem prędkości (oznaczone na zdjęciu kolorem czerwonym). [/LIST] [ATTACH type="full" alt="20250727_093313 (Custom).jpg"]30736[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="Zrzut ekranu 2025-07-30 091052.png"]30734[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="Zrzut ekranu 2025-07-30 091703.png"]30735[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID.3 Forum • Volkswagen ID.3 (2020-2023)
Wymiana przycisków pojemnościowych na fizyczne w ID.3 - krótki poradnik
Top