Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wysokie? zużycie.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 32596, member: 89"] Chodzi o to, że nie mam stałych godzin wyjazdu (nie jeżdżę do biura), więc po co mam podgrzewać baterię? Mi kompletnie nie przeszkadza wsiadanie do zimnego auta, jeśli na dworze jest 0C - jestem raczej zimno-lubny ;) Jak auto jest podłączone i mam trochę czasu przed wyjazdem to podgrzewam ale zdarza się to rzadko. Np. moja żona nie podgrzewa zupełnie (nie pamiętam o tym), a jeździ 2x częściej ode mnie. Więc ogólnie można podsumować, że na co dzień raczej nie podgrzewam. Oczywiście są przypadki szczególne, jak np. jakiś daleki wyjazd - wtedy ładuję się do >90% i podgrzewam zimą auto przed odjazdem podczas ładowania. Na początku mocno się takimi rzeczami przejmowałem i starałem się pilnować, ale z czasem nauczyłem się, że to tak naprawdę ma tak niewielkie znaczenie, że obecnie trochę olewam, czy ta 1kWh pójdzie mi z baterii, czy z gniazdka, tym bardziej, że z gniazdka to będzie w droższej taryfie (prawie 2 razy drożej). Średnio, nie licząc dalekich wyjazdów, zużywam dziennie ~20% baterii, więc nie ma wielkiego znaczenia ten 1,5% dodatkowy. Tym bardziej, że średni przejazd to pewnie ~15km. To aż żal nagrzewać wnętrze ;) Jeśli chodzi o rozładowywanie baterii vs parowanie paliwa: Oczywiście trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że nowoczesny EV to nie tylko auto, bo ma wiele systemów kontroli i utrzymania, a przede wszystkim utrzymuje baterię w optymalnej temperaturze aby przedłużyć jej żywotność. Nawet Teslę możesz za każdym razem wyłączać jak parkujesz i ona wtedy nie zużyje żadnej energii na utrzymanie czegokolwiek, tylko to jest trochę tak jakbyś wyłączał smartfona za każdym razem jak go przestajesz używać i później czekał na włączenie go. To nie jest robione dla oszczędności, tylko dla wygody z założeniem, że raczej ładujesz w domu. Dużo zależy też od tego jakie masz ustawienia - jak nie włączysz wartownika (zużywa około 7%/24h), to z auta schodzi naprawdę niewiele energii - z tego co pamiętam w zimie -10C około 3%/24h. Przy czym jednak schodzi i trzeba zdawać sobie z tego sprawę, że schodzi. W przyszłości te zużycie na postoju zostanie też pewnie zoptymalizowane, ale na razie jest jak jest i trzeba się z tym pogodzić. Ps. Na aucie elektrycznym nie zaoszczędzisz dużo, więc jeśli taki jest Twój cel, to lepiej jeździć starym autem żony. Szybka kalkulacja: [LIST] [*]ICE - 15 000 km rocznie * 7L/100km * 5,5 zł ~ 6 000 zł [*]EV - 15 000 km rocznie * 20kWh/100km * 0,6 zł ~ 1 800 zł, a nawet zakładając, że taką teslą z wartownikiem i bajerami zużyjesz 2x więcej energii, to i tak wyjdzie 3 600 zł... [/LIST] Czy taniej niż ICE - no niby taniej ale nawet oszczędzając 4 200 zł rocznie (350 zł / mc) potrzebowałbyś 10 lat, żeby odłożyć 42 000 zł - czy to jest oszczędzanie? No jakieś niby jakieś jest ale np. ja bardziej biorę pod uwagę potencjalnie niski spadek wartości - bo spodziewam się, że po 2 latach dostanę za auto powiedzmy ~ 200k (z 240k), a za podobnego spaliniaka (w podobnej cenie startowej) dostałbym pewnie bliżej 150k, więc to tutaj jest większa potencjalna oszczędność (wychodzi około 20k / rok). Przy czym oczywiście po 4 latach, pojawiają się już schody (w postaci utraty gwarancji na całe auto), no ale to jest inna rozmowa, no ale pytanie - jak to wychodzi w porównaniu do ICE? Wtedy też zawsze można sprzedać poprzez teslę i oni dodają rok gwarancji od siebie i pewnie skubią coś na prowizji. Dlatego właśnie pisałem gdzieś wcześniej, że to jest skomplikowany temat, żeby omawiać zużycie, bo laikowi nic to wszystko nie powie jak nie wytłumaczysz całości od początku do końca... ufff... [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Wysokie? zużycie.
Top