Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Baterie / magazyny energii
Tematy ogólne
Wyzwania i lekcje z budowy DIY akumulatora LiFePO4 12,8V z Daly BMS
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Mikołaj Zawadzki, post: 222781, member: 5102"] Niedawno kupiłem 4 sztuki ogniw LiFePO4 280Ah do samodzielnego zbudowania systemu magazynowania energii 12,8V, używając Daly BMS 4S 12V, i napotkałem kilka nieoczekiwanych wyzwań. Po pierwsze, prawidłowe balansowanie ogniw wymagało więcej wysiłku, niż się spodziewałem. Chociaż dostawca twierdził, że są dobrze dopasowane, nadal musiałem ręcznie przeprowadzić balansowanie górne, aby zapewnić ich synchronizację podczas ładowania i rozładowywania. Po drugie, konfiguracja Daly BMS wymagała dokładnego dostrojenia. Początkowo miałem problem z ochroną przed przepięciem, która włączała się zbyt wcześnie, a ustawienia odcięcia niskiego napięcia wymagały korekty, aby zapobiec przedwczesnemu wyłączeniu systemu. Twój niepokój dotyczący odcięcia przy 3,0V jest uzasadniony – to wąski zakres, a ogniwa LiFePO4 mogą się rozbalansować, jeśli zostaną zbyt mocno rozładowane. Jeśli Twój regulator ładowania nie pozwala na dostosowanie tych parametrów, warto rozważyć zewnętrzny BMS z możliwością precyzyjnej konfiguracji punktów odcięcia. Wreszcie, rzeczywista wydajność ogniw nie do końca odpowiadała deklarowanym specyfikacjom. Niektóre miały wyższą rezystancję wewnętrzną, niż oczekiwałem, co z czasem prowadziło do niewielkich rozbieżności. Regularne monitorowanie jest kluczowe, aby szybko wykrywać te problemy. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Baterie / magazyny energii
Tematy ogólne
Wyzwania i lekcje z budowy DIY akumulatora LiFePO4 12,8V z Daly BMS
Top