Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Y czy 3 ? rozkminy skodziarza :)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 101490, member: 89"] Moim zdaniem wykres 12 pokazuje, że mieli dane złożone z 9 punktow i dopasowali do niech płaszczyznę, która może mieć niewiele wspólnego z rzeczywistością. Niestety na wykresie 10 pokazali szczegółowo tylko przypadek przy T=55°C, ale to też coś jednak mówi o tym do jakich wartości LFP "lubią" być ładowane choćby na superchargerach i wychodzi, że lepiej 50% (1 rok) niż 80% (0,83 roku). Kompletnie nie rozumiem, skąd im się wziął na wykresie 12 ten skrajny żółty punkt po lewej xyz 25, 90, 80 i wydaje mi się, że tylko z dopasowania jakiejś krzywej właśnie. Nie rozumiem też jak uzyskali 32,93 roku dla SOC 80% przy 25°C, skoro nie jest możliwe leżakowanie baterii dłużej niż istnieje ona na rynku :p Tym bardziej nie ma tu kompletnie danych o 100% naładowania. Wszystko wskazuje na to, że mierzyli w zakresie 10-80 albo 10-90% (nie jestem pewny, bo na wykresach 10 i 11 jest punkt przy 90%, a na wykresie 12 przy 80%. Powyżej 90% ten wykres może mieć drastyczny zwrot i totalny spadek czasu życia takich ogniw, bo w przypadku LFP to tam następuje bardzo duża zmiana napięcia pomiędzy anodą i katodą, a to może skutkować właśnie bardzo mocny narastaniem dendrytów. [ATTACH alt="1687799871305.png"]11697[/ATTACH] [[URL='https://www.researchgate.net/figure/Experimental-OCV-SOC-curve-for-LiFePO4-battery-cell-under-testing_fig2_273161090']źródło[/URL]] Ogólnie fajne dane i super że je podrzuciła ale jakoś im nie wierzę, bo nie rozumiem jakie zjawiska fizyczne / chemiczne miałyby prowadzić do mniejszej degradacji ogniw przy wyższym stopniu naładowania. Już na pewno moim zdaniem nie można z nich wyzbyć wniosku, że LFP najlepiej ładować do 100%.... [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Y czy 3 ? rozkminy skodziarza :)
Top