Y Performance- bateria, %, zasięgi...

BartekD

Zadomawiam się
Dobry wieczór,

albo czegoś nie wiem, albo nie rozumiem, albo...

Performance ma chyba baterię o pojemności 78 kWh. Załączam zdjęcie z danymi zużycia od ostatniego ładowania. Naładowałem samochód do 80%,, czyli teoretycznie były w bateriach 62 kWh. Zużyłem 60%, czyli około 47 kWh. Przejechałem 201 km. 47/201 to 23,3 kWh/100. Na postój poszło 4,7%, czyli 3,4 kWh (ekran, sentry). Jakbym nie liczył, coś się nie zgadza :) Samochód pokazuje zużycie 19 kWh na 100 km. Gdzie jest błąd? :)
 

Attachments

  • 20231031_175136.jpg
    20231031_175136.jpg
    3 MB · Liczba wyświetleń: 21

Michal

Moderator
Użytecznej pojemności jest 75 kWh, więc było 60 kWh.
Skąd informacja, że na postoju auto zużyło 4,7%?
 

BartekD

Zadomawiam się
poniżej zera masz jeszcze ze 3,5kwh dostępne
Zużycie postojowe jest w zakładce zużycia - postój.

Czyli 78 kWh to pojemność brutto minus bufor 3-4 kWh?

To nadal chyba się nie sumuje :) Choć różnica już jest mniejsza. Samochód podaje 19 kWh, kalkulator 21 kWh. O ile dobrze liczę.
 

Michal

Moderator
Ja chyba czegoś nie rozumiem, auto podaje zużycie 56,1% na jazdę i piszesz, że 4,7% na postój, co daje w sumie 60,8%, które pod odjęciu od 80% daje właśnie 19,2%.
Muszę przyznać, że zakładki postój nigdy nie oglądałem za bardzo.
Auto dobrze pokazuje zużycie na jazdę podczas ciągłej jazdy, a przy kombinacjach z postojami itp. dzieją się różne rzeczy.
 

BartekD

Zadomawiam się
Ja chyba czegoś nie rozumiem, auto podaje zużycie 56,1% na jazdę i piszesz, że 4,7% na postój, co daje w sumie 60,8%, które pod odjęciu od 80% daje właśnie 19,2%.
Muszę przyznać, że zakładki postój nigdy nie oglądałem za bardzo.
Auto dobrze pokazuje zużycie na jazdę podczas ciągłej jazdy, a przy kombinacjach z postojami itp. dzieją się różne rzeczy.
Jeżeli zużycie postojowe nie jest wliczane do ogólnego zużycia/100km, to zużyta energia to 42 kWh na przejechanie 201 km. Czyli 21 kWh/100 km. Samochód podaje 19 kWh. Brakuje 10% energii...

Niżej zakładka Postój.

(Edit) Chyba, że to degradacja baterii :) Ale czy to możliwe po 10.000 km z 8 ładowaniami na szybkich ładowarkach a reszta AC w domu?
 

Attachments

  • 20231031_190228.jpg
    20231031_190228.jpg
    2,9 MB · Liczba wyświetleń: 15
Last edited:

Michal

Moderator
Z tego co pamiętam Bjorn kiedyś to liczył I te 190 Wh/km pokazuje energię zużyta jedynie na jazdę, czyli nie uwzględnia w szczególności np. oporu wewnętrznego baterii, który różnie wraz ze zużyciem.
Kiedy Bjorn testuje auta pod kontem sprawdzenia pojemności baterii, to jeździ stabilnie chyba z prędkością 90 kmh i wtedy wychodzi mu właśnie taki wynik jak podaje producent. Jeśli przyspieszasz, zwalniasz, zatrzymujesz się , to już się robią głupoty z tych danych.
Mogliby chyba to jakoś lepiej liczyć ale niestety w tym co pokazują na "licznikach" (te od ostatniego ładowania itp.) są trochę słabe i mieszają w głowie.
Obecnie chyba właśnie te widoki zużycia w aplikacji energia są najdokładniejsze. Winiła z nich, że na jazdę użyłeś 56,1%, co daje 42 kWh, a to daje 210 Wh/km.

Obejrzyj film Bjorna z testu TMYP:
Jemu wychodziła bateria 74,4 kWh przy teście 90kmh.
 
Top