Y RWD Opony

J123

Zadomawiam się
Wczoraj spotkała mnie niemiła niespodzianka, w tylną oponę na asfalcie wbił się kamień (Auto ok 6000km przebiegu). Dziś w wulkanizacji oznajmili że opona kwalifikuję się do wymiany - naprawili łatą zbrojoną tak bym mógł jeździć lokalnie i zamówić nową oponę: Hankook Ventus S1 Evo3 K127E T1.
Po kilku chwilach poszukiwań uświadomiłem się, że te opony z wygłuszeniem są słabo dostępne i drogie. Zastanawiam się czy nie wymienić na inne na całej tylnej osi, najlepiej na takie które nie przebijają się od byle czego. Jakieś sugestie ? IMG_20230516_085430.jpg
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Mmmm bo ja wiem od razu wymiana. Kiedyś miałem po prostu przebicie na wylot od jakiegoś kawałka blachy i zalatali. Jeździłem z tym do "końca opon". Ufasz temu wulkanizatorowi. Bo może ściemni a może mówi prawdę.
 

J123

Zadomawiam się
Mmmm bo ja wiem od razu wymiana. Kiedyś miałem po prostu przebicie na wylot od jakiegoś kawałka blachy i zalatali. Jeździłem z tym do "końca opon". Ufasz temu wulkanizatorowi. Bo może ściemni a może mówi prawdę.
Ufam, twierdzi że uszkodzone są druty. Zaaplikował wielką łatę zbrojoną.
Przeglądam opony i poważanie zastanawiam się na nad wymianą całej tylnej osi na jakąś parę wielosezonową a później jesienią także przodu .
Te eco opony są strasznie uciążliwe w eksploatacji - miałem je już w kilku autach i też dziurawiły się od byle czego.
Powstaje pytanie ile wzrośnie zużycie energii na oponach wielosezonowych ?
 
Last edited:

J123

Zadomawiam się
Rozważał ktoś opony w innym niż fabryczny rozmiarze ?
Poważnie rozważam CrossClimate2 245/50/19 105. Zaznaczę że jeżdżę spokojnie i nie zamierzam tego zmieniać.
Węższa bieżnia polepszy trakcję w zimie i skompensuje opory toczenia.
Wyższy balon odsunie nieco felgę od podłoża i krawężników.
Wyższy index nośności zapewni większą odporność itp...
 

Najnowsze dyskusje

Top