Zasady które podałeś będą obowiązywać do 30 czerwca 2026 r., dla pojazdów zarejestrowanych po raz ostatni przed 1 marca 2023 r.
Natomiast od 1 lipca 2026 r. wszystkie pojazdy, niezależnie od daty ostatniej rejestracji:
Pb Benzyna lub LPG –
Euro 3 lub rok produkcji od
2000
ON Diesel –
Euro 5 lub rok produkcji od
2010
Wymogi Pierwsze wymogi SCT zaczną obowiązywać od 1 lipca 2024 r., a jej pełna wersja – dwa lata później, tj. od 1 lipca 2026 r. Do SCT będą mogły wjechać wszystkie pojazdy, które spełnią wymogi zapisane w uchwale. To zarówno samochody z silnikami benzynowymi, diesla, hybrydy czy z instalacjami...
ztp.krakow.pl
Czyli jeśli będziesz miał samochód który spełnia euro1 dla benzyny lub euro2 dla ropy to jeździsz nadal 🙂 a po trzech latach obowiązywania przepisów będziesz mógł zmienić na
samochód 26 letni w przypadku benzyny lub
16 letni w przypadku diesla. I to jest według Ciebie okropna niesprawiedliwość?
Zgadzam się, że powinna być kontrola spalin bo i 5 latek potrafi smrodzić a vw nadal truje z rury w EU (diesel gate) Tylko tego się nie da zrobić w kraju gdzie
I sekretarz parti, vice premiera Jarosław otwarcie mówi że trzeba palić czym się da oprócz opon.
Śmiano się z Krakowa jak straż miejska latała dronami nad kominami, jaki lament był jak gdy zabroniono palić węglem. Jednak po latach okazuje się że to była słuszna decyzja. Rozbudowuje się sieć tramwajową, kończy się budowę obwodnicy dookoła miasta. Wolę używać komunikacji miejskiej od czasu gdy do tramwaju mam 4 minuty, jest to tańsze i szybsze od samochodu.
Samorządy jeszcze mają trochę autonomii i z niej korzystają, następnym narzędziem jakie mają w ręce to te strefy i chociaż tyle mogę zrobić bo rząd ma ważniejsze sprawy na głowie, niż jakieś tam przepisy regulujące spalony z rury.
Jest proste obejście tematu dla ludzi lubiących stare auta i dbających o nie - żółte tablice. Także nie takie straszne te strefy i po ostatniej nowelizacja nie trzeba żadnych naklejek na samochód.