Zakup auta elektrycznego klasy B/C w 2023 roku.

zielony

Nowy na Forum
Witam wszystkich
Jak już w powitaniu wspomniałem jestem na etapie wyboru auta elektrycznego klasy B/C. Fajnie abym mógł zmieścić się w limicie dotacji (do 225 tys. zł), miało dobrą widoczność, zasięg min. 200-300 km.
Biorę pod uwagę następujące auta (Jeep Avennger, Opel Mokka-e, Peugeot e-2008, Citroen eC4, Cupra Born, VW ID.3 (new 2023) i Hyundai Kona (new 2023), chodź jestem otwarty na inne propozycje jeśli ktoś użytkował i auto nie tylko fajnie wygląda lecz jeszcze ma jakieś fajne technologie - będę je próbował.

Chcę każdym autem chodź trochę pojeździć i to tej pory udało mi się ID.3 i Cupra Born. Z tej dwójki lepsze wrażenie sprawiła Cupra ale czekam na nowe rozdanie ID.3 po lifcie.
Wiem że teraz nie jest pora aby w 100% wydobyć wszystkie atuty auta elektrycznego, ale przynajmniej wiem co potrafią zimą i już będzie tylko lepiej.
Chciałbym do wakacji coś wybrać i liczę na jakieś sugestie które jak znam życie mogą całkowicie zmienić mój punkt widzenia.
Jestem bardzo ciekawy nowej Kony ale chyba ona dopiero będzie w sprzedaży pod koniec roku.
W sumie wybór dość skromny w tym segmencie.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Nowa Kona to technologiczny bliźniak Kia Niro EV, różnice między nimi są w zasadzie kosmetyczne. W tej cenie możesz też pomyśleć na Teslą Model 3 choć to dużo większe auto.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Funkcje zdalne (grzanie, opóźnienie ładowani, itp.) działają tragicznie lub nie działają wcale. Oprogramowanie (przynajmniej w Oplu) to bardzo kiepska konwersja z wersji spalinowej, a tłumaczenia są absurdalne:) Ale tak poza tym to jeździ skręca i hamuje!:D
 

zielony

Nowy na Forum
Oglądałem przed chwilą wyzwanie Bjorna 1000 km Toyotą bZ4X - tam to dopiero jest tragedia z ładowaniem i zasięgiem auta :rolleyes:
 

Michal

Pionier e-mobilności
Niby w maju mają to poprawić, tylko nie wiadomo czy OTA, czy akcją serwisową...
 

Lupus

Fachowiec
Stellanis ma tragiczny soft i aplikacje.
Chyba wszystkie koncerny oprócz Tesli mają tragiczne aplikacje. Czy istnieje chociaż jedna z oceną powyżej 3.0★ w google store?

Apka Kia też jest tragiczna, działa powoli, trzeba się naklikać żeby ustawić podstawowe rzeczy, a bywa że traci połączenie i resetuje harmonogram.
Apka Hyundai wygląda identycznie więc pewnie będzie to samo.

Chociaż soft w samochodzie jest niezły i nie mam się do czego przyczepić.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Czy istnieje chociaż jedna z oceną powyżej 3.0★ w google store?
Nie wiem jak w google store, ale w apple store apka forda ma 4,5: https://apps.apple.com/pl/app/fordpass/id1141464928?l=pl

Dwa lata temu było absolutnie fatalnie, ale z każdą aktualizacją jest lepiej. Nadal pozostały jakieś wpadki, czasami do auta nie dotrze któreś ustawienie, ale jest naprawdę nieżle.

Za to apka nissana ssie na całej linii. Dramat. No i ma adekwatną ocenę: 1,6 https://apps.apple.com/pl/app/nissanconnect-ev/id407497029?l=pl
 

Cav

Pionier e-mobilności
Funkcje zdalne (grzanie, opóźnienie ładowani, itp.) działają tragicznie lub nie działają wcale. Oprogramowanie (przynajmniej w Oplu) to bardzo kiepska konwersja z wersji spalinowej, a tłumaczenia są absurdalne:) Ale tak poza tym to jeździ skręca i hamuje!:D
Nie ma też auto holda.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Witam wszystkich
Jak już w powitaniu wspomniałem jestem na etapie wyboru auta elektrycznego klasy B/C. Fajnie abym mógł zmieścić się w limicie dotacji (do 225 tys. zł), miało dobrą widoczność, zasięg min. 200-300 km.
Biorę pod uwagę następujące auta (Jeep Avennger, Opel Mokka-e, Peugeot e-2008, Citroen eC4, Cupra Born, VW ID.3 (new 2023) i Hyundai Kona (new 2023), chodź jestem otwarty na inne propozycje jeśli ktoś użytkował i auto nie tylko fajnie wygląda lecz jeszcze ma jakieś fajne technologie - będę je próbował.
Musiałbyś powiedzieć co chcesz tym robić, jak daleko i jak często jeździć, ile osób i bagaży wozić itd.
Przemyśl np. Soula z baterią 64 kWh.
Jest to fajny mix małej długości zewn. i dużego wnętrza (z zewnątrz bliżej mu do klasy B, wewnątrz to pełnoprawny kompakt klasy C), do tego z dużym zasięgiem, dobrze działającym hardware i software, niezłą wydajnością, jak to w Kia/Hyundai.

Bije na głowę cokolwiek od Stellantisa czy ID3, a do tego (uwzględniając wyposażenie, dość niezłe nawet w podstawie), jest od nich tańszy (od Kony i Niro też).
Ma jedną cechę - albo się komuś wizualnie bardzo podoba, albo nie może na niego patrzeć - nie wiem jak będzie u Ciebie. ;-)
 

Halisep

Fachowiec
W jakim celu chcesz użytkować EV? Głównie po mieście, czy bardziej trasy? Czy to ma być główne auto w rodzinie? Będziesz miał swoją ładowarkę? 1faza czy 3?
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Bije na głowę cokolwiek od Stellantisa czy ID3,

Ja oczywiście będę nieobiektywny ;) i jeśli Soul bije na głowę ID.3 to nie wiem co myśleć o poniższym:

Soul:
1678439836897.png

1678439967212.png


ID.3 (58kWh):
1678439738559.png

1678440043032.png
 
Top