Zakup auta elektrycznego klasy B/C w 2023 roku.

zielony

Nowy na Forum
Witam wszystkich
Jak już w powitaniu wspomniałem jestem na etapie wyboru auta elektrycznego klasy B/C. Fajnie abym mógł zmieścić się w limicie dotacji (do 225 tys. zł), miało dobrą widoczność, zasięg min. 200-300 km.
Biorę pod uwagę następujące auta (Jeep Avennger, Opel Mokka-e, Peugeot e-2008, Citroen eC4, Cupra Born, VW ID.3 (new 2023) i Hyundai Kona (new 2023), chodź jestem otwarty na inne propozycje jeśli ktoś użytkował i auto nie tylko fajnie wygląda lecz jeszcze ma jakieś fajne technologie - będę je próbował.

Chcę każdym autem chodź trochę pojeździć i to tej pory udało mi się ID.3 i Cupra Born. Z tej dwójki lepsze wrażenie sprawiła Cupra ale czekam na nowe rozdanie ID.3 po lifcie.
Wiem że teraz nie jest pora aby w 100% wydobyć wszystkie atuty auta elektrycznego, ale przynajmniej wiem co potrafią zimą i już będzie tylko lepiej.
Chciałbym do wakacji coś wybrać i liczę na jakieś sugestie które jak znam życie mogą całkowicie zmienić mój punkt widzenia.
Jestem bardzo ciekawy nowej Kony ale chyba ona dopiero będzie w sprzedaży pod koniec roku.
W sumie wybór dość skromny w tym segmencie.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Wtedy masz cenę bez możliwości uzyskania dotacji i do tego brak serwisu w PL. Chyba bym się nie pisał na takie fanaberie.

Pełna zgoda, MG4 to taki przykład. Na zachodzie pojawia się wiele ciekawych modeli pochodzenia chińskiego (wspomniane MG, Nio, Xpeng, BYD), które niczym za bardzo nie ustępują 'mainstreamowym' producentom i mają jedną zasadniczą zaletę: są sporo tańsze. To samo było własnie z Kia i Hyundai wiele lat temu (oczywiście w przypadku ICE) teraz nikt już 'wątów' do tych marek nie ma. A że tych 'Chińczyków' nie ma w PL, no cóż jak u Was same Tesle kupują ;)

P.S. Najlepszego. Niech ładowarki zawsze będą wolne. Znaczy szybkie, ale wolne. If you know what I mean ;)

Dziękuję (y)
 

mALEK

Posiadacz elektryka
P.S. Najlepszego. Niech ładowarki zawsze będą wolne. Znaczy szybkie, ale wolne. If you know what I mean ;)
w PL beda wolne (jedno i drugie "wolne" ) , jeszcze dluuuugoo. pierwsze "wolne", bo mamy chore prawo energetyczne z ubieglego stulecia kompletnie oderwane od realiow OZE oraz otwartej konkurencji, do tego infrastrukture, ktora na sama mysl, ze zbliza sie wiecej dni slonecznych juz sie "psuje", a gdzie wiecej mocniejszych stacji ladowania. no i drugie "wolne", bo mentalnosc polakow jest taka, ze jak jechac to "zap" , w trybie but-podloga-but-podloga, wiec BEV kompletnie nie jest im po drodze. myslenie moze da sie zmienic, ale geny, to musimy poczekac z dwa-trzy pokolenia ;)
 

Robur82

Fachowiec
Mam wrażenie, że niektórzy mają jakiś kompleks jadąc prawym pasem i patrząc jak ludzie korzystają z autostrad zgodnie z ich przeznaczeniem.
I wszystkich chcieliby uszczęśliwić według swojego światopoglądu, np. jedź autostradą czy ekspresówką 100km/h
 

pbr

Zadomawiam się
Do limitu doplaty to nic lepszego niż TM3 nie znajdziesz. Minus (jak dla mnie) to niska pozycja i wsiadanie/wysiadanie. Minusem wszystkiego na platformie stelantisa (znowu dla mnie) jest stosunkowo mała bateria i rozmiar aut. Ja jeżdżę Niro EV i jestem z samochodu super zadowolony ale kupowałem jak różnica między moim niro L a TMY była 110tysiecy. Teraz jak niro podrozalo o 30tys a tesla staniala o 60-70 to mocno bym rozważył TMY.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Pełna zgoda, MG4 to taki przykład. Na zachodzie pojawia się wiele ciekawych modeli pochodzenia chińskiego (wspomniane MG, Nio, Xpeng, BYD), które niczym za bardzo nie ustępują 'mainstreamowym' producentom i mają jedną zasadniczą zaletę: są sporo tańsze. To samo było własnie z Kia i Hyundai wiele lat temu (oczywiście w przypadku ICE) teraz nikt już 'wątów' do tych marek nie ma. A że tych 'Chińczyków' nie ma w PL, no cóż jak u Was same Tesle kupują ;)



Dziękuję (y)
Klopot jest taki ze te chinczyki cenia sie jak kia a jakoscia wlasnie sporo odstaja… xpeng napewno nie jest ani tani ani dobry.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Klopot jest taki ze te chinczyki cenia sie jak kia a jakoscia wlasnie sporo odstaja… xpeng napewno nie jest ani tani ani dobry.

Czy ja wiem? Wspomniany MG4 kosztuje w UK (dopłat już nie mamy) od 26995 do 32495 funtów (czyli od niecałe 143 tyś. zł do 172 tyś. zł). Sporo tego już jeździ w UK i jedyne co wyszło na 'szybko' to coś tam było z mocowaniem osłony pod samochodem i wyciekami oleju z tylnego mostu, ale z tego co czytam to w miarę szybko to usunięto. Samochód ma zasadniczo wszystko co powinien mieć EV, a nawet i parę rzeczy, których większość EV nie ma (np. V2L o mocy 7kW). Według mojej opinii np. Opel Mokka-e czy Peugeot e-2008 nawet nie mają z czym tu startować...
 

Halisep

Fachowiec
Właśnie szkoda, że nie ma MG4 w Polsce, bo na pewno mógłby u nas namieszać. To takie ID3 za 3/4 ceny.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czy ja wiem? Wspomniany MG4 kosztuje w UK (dopłat już nie mamy) od 26995 do 32495 funtów (czyli od niecałe 143 tyś. zł do 172 tyś. zł). Sporo tego już jeździ w UK i jedyne co wyszło na 'szybko' to coś tam było z mocowaniem osłony pod samochodem i wyciekami oleju z tylnego mostu, ale z tego co czytam to w miarę szybko to usunięto. Samochód ma zasadniczo wszystko co powinien mieć EV, a nawet i parę rzeczy, których większość EV nie ma (np. V2L o mocy 7kW). Według mojej opinii np. Opel Mokka-e czy Peugeot e-2008 nawet nie mają z czym tu startować...
MG4 ogladalem, tez mi sie podoba, ale ile bedzie kosztowal normalnie w europie to nie wiemy. Stawiam ze bedzie 10% tanszy niz esoul… i wtedy to zadna konkurencja…
Zeby chinskie auta mogly cos zdzialac w europie musza najpierw zawojowac cena, a potem jakoscia… a one nie maja jakosci, a cene jak zwykle marki.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Zeby chinskie auta mogly cos zdzialac w europie musza najpierw zawojowac cena, a potem jakoscia… a one nie maja jakosci, a cene jak zwykle marki.

Myślę, że jesteś w błędzie z zarówno jakością (Tesli czasem w Chinach nie robią :p) i ceną. I właśnie MG jest tego dobrym przykładem: wszystkie trzy modele EV (MG4, MG5 i ZS EV) oferowane w Wielkiej Brytanii cieszą się dużym zainteresowaniem, mają sporą sprzedaż i poza Teslą są najczęściej widzianymi EV na drogach. Nie trapią ich jakieś poważne usterki i czytając różne fora nikt na nie specjalnie nie narzeka. Poniżej najnowsze zestawienie popularności EV w UK według portalu Carwow:

1678554007671.png
 

zielony

Nowy na Forum
Dziękuję wszystkim za odzew.

Byłem w kilku salonach i trochę zweryfikowałem moją listę aut do ewentualnego zakupu.
I tak Peugeot e 2008 - wizualnie ładnie wygląda z zewnątrz, ale dziwna pozycja za kierownicą (nisko kierownica), wysoki próg przy wchodzeniu, nisko umieszczone siedzenie tylne, mały zasięg jak na tak duże auto;
Opel Mokka e - tutaj podobnie ja w Peugeocie ładny w na zewnątrz, za to w środku kokpit bardzo przytłacza kierowcę, mało miejsca w kabinie.

Za namową Cav byłem, oglądałem Kia e-Soul i te auta tak zachwalane to największa porażka jaka widziałem. Bardzo mało miejsca środku, bardzo kiepskie materiały wykończeniowe, pełno pianoblack, bardzo mały bagażnik, parametry ładowania. Wizualnie wygląd bardzo kontrowersyjny (taki Doblo) ale to kwestia gustu. Dla mnie definitywnie odpada.

Za to pojawiła się propozycja Tesli 3, więc jestem już umówiony na jazdę próbną na początku przyszłego tygodnia (Warszawa szykuję się na większą dostawę aut po koniec tygodnia). Myślałem nad wersją podstawową aby zmieścić się w limicie dotacji. Zobaczymy co na to żona bo też chce się przejechać.

Do tej pory jak na razie stawiam na Cuprę Born, ale zobaczymy co będzie z Teslą.
Szukam dalej.....
 

mALEK

Posiadacz elektryka
I tak Peugeot e 2008
Opel Mokka e - tutaj podobnie
sprawdz jeszcze C-4, leafa, megane. ogolnie szukaj czegos co ma rozstaw osi >2600, bo wszystko ponizej bedze mniej lub bardziej ciasne w srodku. z calym szacunkiem dla koreanskiej mysli technicznej, mimo wszyskto ich odpusc ;)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Dziękuję wszystkim za odzew.

Byłem w kilku salonach i trochę zweryfikowałem moją listę aut do ewentualnego zakupu.
I tak Peugeot e 2008 - wizualnie ładnie wygląda z zewnątrz, ale dziwna pozycja za kierownicą (nisko kierownica), wysoki próg przy wchodzeniu, nisko umieszczone siedzenie tylne, mały zasięg jak na tak duże auto;
Opel Mokka e - tutaj podobnie ja w Peugeocie ładny w na zewnątrz, za to w środku kokpit bardzo przytłacza kierowcę, mało miejsca w kabinie.

Za namową Cav byłem, oglądałem Kia e-Soul i te auta tak zachwalane to największa porażka jaka widziałem. Bardzo mało miejsca środku,
W porównaniu do Mokki i P2008 np?
To chyba jakiś żart i to mało śmieszny......
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
W porównaniu do Mokki i P2008 np?
To chyba jakiś żart i to mało śmieszny......
Każdy może mieć własne odczucia, e-Soul nie koniecznie jest Świętym eGraalem
 

Cav

Pionier e-mobilności
Każdy może mieć własne odczucia
Odczucia można mieć jakiekolwiek, tyle że nijak się to nie ma do faktów i wymiarów wewnętrznych.
A dorabianie ich do teorii jest słabe...

Ja się domyślam, co mogło spowodować takie nieprawdziwe wrażenae, bo to jest trochę inne auto od wszystkich innych i zyskuje dopiero przy bliższym poznaniu.
Czyli tam, gdzie inne tracą.
 
Last edited:

zielony

Nowy na Forum
No to jestem po jeździe próbnej Teslą 3 oraz Y i to chyba będzie następne auto ;)
Niestety widoczność obu aut jest fatalna wiec usunięte czujniki ratowały by sytuację, tym bardziej że auta mają bardzo duży promień skrętu jak na ich wymiary, a pomimo doskonałych kamer i tak nie widać krawężnika czy też przodu pojazdów.
Co mnie zdziwiło, że tylna kamera bardzo szybko się brudzi, a w boczne i tak za wiele nie pomagają w ciasnych miejscach parkingowych.
Sprzedawca (bardzo miła Pani :)) po krótkiej rozmowie dała mi do zrozumienie że lepiej teraz wstrzymać się z kupnem 3 bo w połowie roku wchodzi lift tego modelu i ma coś się poprawić. Ogólnie Tesla to taki komputer na kółkach niż auto, w BMW czy Mercedesach jest jednak wyczuwalny lepszy komfort jazdy, ale za tą cenę można przymknąć oko.

Tylko żeby dalej nie obniżali cenę bo zaraz będzie postrzegana jako elektryk dla biednych ludzi, których nie stać na porządne auto elektryczne :)

Na tą chwilę jestem prawie zdecydowany na model Y ale będę czekał na czujniki. Pewnie będą w nowym rozdaniu modelu po nowym roku - może już z nowym HW4, ale też nie wykluczam modelu 3 po lifcie.

Cupra spada na 2 miejsce tym bardziej że także będzie jakiś jej lift na przełomie roku więc może coś tam także poprawią.

P.S.
W trakcie godzinnego pobytu w Salonie Pani obsłużyła 3 klientów odbierających auta (same Y, prawdopodobnie z Berlina bo białe LR) - szybko im to idzie ;)
Wyczuwalna była także jakaś nerwowość osób które były w salonie i wypytywały się o odbiór aut z dostawy z Chin - taka cisza przed burzą .
 

Halisep

Fachowiec
Tylko żeby dalej nie obniżali cenę bo zaraz będzie postrzegana jako elektryk dla biednych ludzi, których nie stać na porządne auto elektryczne :)
XD

Takie czasy, że Tesla jest najtańsza w swoim segmencie i za cenę 3/Y RWD nie znajdzie się nic lepszego.
 

4AD

Zadomawiam się
Rajdowiec by powiedział: nie jeździ, nie skręca, nie hamuje 😀
no zależy czego szukasz np jeśli komuś zależy na wyższym położeniu fotela kierowcy to większość tych aut będzie dla niego lepszych niż Tesla 3
Jeśli ktoś szuka auta z segmentu B/C do miasta to każde z wyżej wymienionych jest lepsze niż jakakolwiek Tesla.
Jeżdżę na co dzień Skodą Superb (służbowo) i weekendy TM3 (prywatnie) dla przyjemności - wygody siedzeń raczej Skoda nie oferuje pomimo regulacji w każdej płaszczyźnie i pamięci Ich położenia. W Eniaqu jest podobnie. Grupa VW generalnie słabo ostatnio wypada w siedzeniach na tle konkurencji t.j. w Volvo, nawet w Kia Niro jest wygodniej w dłuższej trasie, wypowiadam się jako niski użytkownik circa. 170cm wzrostu. Bardziej ławkowate siedzenia są tylko w Toyocie i Dacii, jak ktoś na forum Elektrowoz wcześniej napisał - po roku tyłek się do Toyoty dopasuje:)
Nie jeździłem EV6 i trudno mi porównywać, jeśli ktoś ma odniesienie to proszę o uwagi , nie ukrywam, że celuję za rok w EX90 lub EV9 lubTeslę X bo rodzina rośnie…
 
Top