Zakup auta elektrycznego klasy B/C w 2023 roku.

zielony

Nowy na Forum
Witam wszystkich
Jak już w powitaniu wspomniałem jestem na etapie wyboru auta elektrycznego klasy B/C. Fajnie abym mógł zmieścić się w limicie dotacji (do 225 tys. zł), miało dobrą widoczność, zasięg min. 200-300 km.
Biorę pod uwagę następujące auta (Jeep Avennger, Opel Mokka-e, Peugeot e-2008, Citroen eC4, Cupra Born, VW ID.3 (new 2023) i Hyundai Kona (new 2023), chodź jestem otwarty na inne propozycje jeśli ktoś użytkował i auto nie tylko fajnie wygląda lecz jeszcze ma jakieś fajne technologie - będę je próbował.

Chcę każdym autem chodź trochę pojeździć i to tej pory udało mi się ID.3 i Cupra Born. Z tej dwójki lepsze wrażenie sprawiła Cupra ale czekam na nowe rozdanie ID.3 po lifcie.
Wiem że teraz nie jest pora aby w 100% wydobyć wszystkie atuty auta elektrycznego, ale przynajmniej wiem co potrafią zimą i już będzie tylko lepiej.
Chciałbym do wakacji coś wybrać i liczę na jakieś sugestie które jak znam życie mogą całkowicie zmienić mój punkt widzenia.
Jestem bardzo ciekawy nowej Kony ale chyba ona dopiero będzie w sprzedaży pod koniec roku.
W sumie wybór dość skromny w tym segmencie.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Wtedy masz cenę bez możliwości uzyskania dotacji i do tego brak serwisu w PL. Chyba bym się nie pisał na takie fanaberie.

Pełna zgoda, MG4 to taki przykład. Na zachodzie pojawia się wiele ciekawych modeli pochodzenia chińskiego (wspomniane MG, Nio, Xpeng, BYD), które niczym za bardzo nie ustępują 'mainstreamowym' producentom i mają jedną zasadniczą zaletę: są sporo tańsze. To samo było własnie z Kia i Hyundai wiele lat temu (oczywiście w przypadku ICE) teraz nikt już 'wątów' do tych marek nie ma. A że tych 'Chińczyków' nie ma w PL, no cóż jak u Was same Tesle kupują ;)

P.S. Najlepszego. Niech ładowarki zawsze będą wolne. Znaczy szybkie, ale wolne. If you know what I mean ;)

Dziękuję (y)
 

mALEK

Posiadacz elektryka
P.S. Najlepszego. Niech ładowarki zawsze będą wolne. Znaczy szybkie, ale wolne. If you know what I mean ;)
w PL beda wolne (jedno i drugie "wolne" ) , jeszcze dluuuugoo. pierwsze "wolne", bo mamy chore prawo energetyczne z ubieglego stulecia kompletnie oderwane od realiow OZE oraz otwartej konkurencji, do tego infrastrukture, ktora na sama mysl, ze zbliza sie wiecej dni slonecznych juz sie "psuje", a gdzie wiecej mocniejszych stacji ladowania. no i drugie "wolne", bo mentalnosc polakow jest taka, ze jak jechac to "zap" , w trybie but-podloga-but-podloga, wiec BEV kompletnie nie jest im po drodze. myslenie moze da sie zmienic, ale geny, to musimy poczekac z dwa-trzy pokolenia ;)
 

Robur82

Posiadacz elektryka
Mam wrażenie, że niektórzy mają jakiś kompleks jadąc prawym pasem i patrząc jak ludzie korzystają z autostrad zgodnie z ich przeznaczeniem.
I wszystkich chcieliby uszczęśliwić według swojego światopoglądu, np. jedź autostradą czy ekspresówką 100km/h
 

pbr

Fachowiec
Do limitu doplaty to nic lepszego niż TM3 nie znajdziesz. Minus (jak dla mnie) to niska pozycja i wsiadanie/wysiadanie. Minusem wszystkiego na platformie stelantisa (znowu dla mnie) jest stosunkowo mała bateria i rozmiar aut. Ja jeżdżę Niro EV i jestem z samochodu super zadowolony ale kupowałem jak różnica między moim niro L a TMY była 110tysiecy. Teraz jak niro podrozalo o 30tys a tesla staniala o 60-70 to mocno bym rozważył TMY.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Pełna zgoda, MG4 to taki przykład. Na zachodzie pojawia się wiele ciekawych modeli pochodzenia chińskiego (wspomniane MG, Nio, Xpeng, BYD), które niczym za bardzo nie ustępują 'mainstreamowym' producentom i mają jedną zasadniczą zaletę: są sporo tańsze. To samo było własnie z Kia i Hyundai wiele lat temu (oczywiście w przypadku ICE) teraz nikt już 'wątów' do tych marek nie ma. A że tych 'Chińczyków' nie ma w PL, no cóż jak u Was same Tesle kupują ;)



Dziękuję (y)
Klopot jest taki ze te chinczyki cenia sie jak kia a jakoscia wlasnie sporo odstaja… xpeng napewno nie jest ani tani ani dobry.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Klopot jest taki ze te chinczyki cenia sie jak kia a jakoscia wlasnie sporo odstaja… xpeng napewno nie jest ani tani ani dobry.

Czy ja wiem? Wspomniany MG4 kosztuje w UK (dopłat już nie mamy) od 26995 do 32495 funtów (czyli od niecałe 143 tyś. zł do 172 tyś. zł). Sporo tego już jeździ w UK i jedyne co wyszło na 'szybko' to coś tam było z mocowaniem osłony pod samochodem i wyciekami oleju z tylnego mostu, ale z tego co czytam to w miarę szybko to usunięto. Samochód ma zasadniczo wszystko co powinien mieć EV, a nawet i parę rzeczy, których większość EV nie ma (np. V2L o mocy 7kW). Według mojej opinii np. Opel Mokka-e czy Peugeot e-2008 nawet nie mają z czym tu startować...
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Właśnie szkoda, że nie ma MG4 w Polsce, bo na pewno mógłby u nas namieszać. To takie ID3 za 3/4 ceny.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czy ja wiem? Wspomniany MG4 kosztuje w UK (dopłat już nie mamy) od 26995 do 32495 funtów (czyli od niecałe 143 tyś. zł do 172 tyś. zł). Sporo tego już jeździ w UK i jedyne co wyszło na 'szybko' to coś tam było z mocowaniem osłony pod samochodem i wyciekami oleju z tylnego mostu, ale z tego co czytam to w miarę szybko to usunięto. Samochód ma zasadniczo wszystko co powinien mieć EV, a nawet i parę rzeczy, których większość EV nie ma (np. V2L o mocy 7kW). Według mojej opinii np. Opel Mokka-e czy Peugeot e-2008 nawet nie mają z czym tu startować...
MG4 ogladalem, tez mi sie podoba, ale ile bedzie kosztowal normalnie w europie to nie wiemy. Stawiam ze bedzie 10% tanszy niz esoul… i wtedy to zadna konkurencja…
Zeby chinskie auta mogly cos zdzialac w europie musza najpierw zawojowac cena, a potem jakoscia… a one nie maja jakosci, a cene jak zwykle marki.
 
Top