Zakup auta elektrycznego klasy B/C w 2023 roku.

zielony

Nowy na Forum
Witam wszystkich
Jak już w powitaniu wspomniałem jestem na etapie wyboru auta elektrycznego klasy B/C. Fajnie abym mógł zmieścić się w limicie dotacji (do 225 tys. zł), miało dobrą widoczność, zasięg min. 200-300 km.
Biorę pod uwagę następujące auta (Jeep Avennger, Opel Mokka-e, Peugeot e-2008, Citroen eC4, Cupra Born, VW ID.3 (new 2023) i Hyundai Kona (new 2023), chodź jestem otwarty na inne propozycje jeśli ktoś użytkował i auto nie tylko fajnie wygląda lecz jeszcze ma jakieś fajne technologie - będę je próbował.

Chcę każdym autem chodź trochę pojeździć i to tej pory udało mi się ID.3 i Cupra Born. Z tej dwójki lepsze wrażenie sprawiła Cupra ale czekam na nowe rozdanie ID.3 po lifcie.
Wiem że teraz nie jest pora aby w 100% wydobyć wszystkie atuty auta elektrycznego, ale przynajmniej wiem co potrafią zimą i już będzie tylko lepiej.
Chciałbym do wakacji coś wybrać i liczę na jakieś sugestie które jak znam życie mogą całkowicie zmienić mój punkt widzenia.
Jestem bardzo ciekawy nowej Kony ale chyba ona dopiero będzie w sprzedaży pod koniec roku.
W sumie wybór dość skromny w tym segmencie.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Jakbym jeździł tylko z żoną to bym brał coupe sportowe jakieś, ale mam troje dzieci, pralek nie przewoziłem nigdy pomimo, że mam też kombi. Duże auta nie są duże tylko dlatego, że ktoś chce nimi pralkę przewozić.
Gdybym miał 3 dzieci też bym brał coś większego, to oczywiste i to byłoby TMY lub ID4.
Pytam się o konkretne argumenty i jak ktoś wylatuję mi z argumentem "bierz bo większe" to mam wrażenie że ma mnie za debila co przed zakupem nie sprawdził czy się zmieści w aucie. I takie coś mnie denerwuję, są pewne rzeczy które można przeoczyć, nie wiedzieć, są przypadki że ludzie kupowali EV a nie wiedzieli dokładnie jak się je ładuje ale czy samochód rozmiarami pasuje do potrzeb i miejsc gdzie będzie użytkowany to jest podstawa.
 
  • Like
Reactions: ypl

krzyss

Pionier e-mobilności
Gdybym miał 3 dzieci też bym brał coś większego, to oczywiste i to byłoby TMY lub ID4.
Pytam się o konkretne argumenty i jak ktoś wylatuję mi z argumentem "bierz bo większe" to mam wrażenie że ma mnie za debila co przed zakupem nie sprawdził czy się zmieści w aucie. I takie coś mnie denerwuję, są pewne rzeczy które można przeoczyć, nie wiedzieć, są przypadki że ludzie kupowali EV a nie wiedzieli dokładnie jak się je ładuje ale czy samochód rozmiarami pasuje do potrzeb i miejsc gdzie będzie użytkowany to jest podstawa.
Ale ja przeciez napisalem ze chcesz mniejsze to wtedy tesla odpada bo nie maja malych aut, a TM3 na warunki np. warszawskie do parkowania jest za duzym autem.
Dodatkowo Born ma ladny serwis i mozna ich odwiedzac na przeglady, to wazna sprawa ;)
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Ale ja przeciez napisalem ze chcesz mniejsze to wtedy tesla odpada bo nie maja malych aut, a TM3 na warunki np. warszawskie do parkowania jest za duzym autem.
Dodatkowo Born ma ladny serwis i mozna ich odwiedzac na przeglady, to wazna sprawa ;)
Cupra - serwis co 2 lata, gwarancja na Auto 5 lat, jak będę sprzedawał 3-4 latka to jeszcze będzie na gwarancji
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Bez limitu km ?
5 lat PELNEJ GWARANCJI czy sa jakies wylaczenia ?
"6. Wszystkie samochody CUPRA objęte są 5-letnią gwarancją z limitem 150 000 km, z czego dwa pierwsze lata bez limitu kilometrów.
7. Akumulatory wysokiego napięcia objęte są 8-letnią gwarancją z limitem 160 000 km"

Z tego co mówił mi handlowiec E-mustang od 2023 mają mieć już 8 lat gwarancji na auto
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Born. Gratuluję wyboru ładnego auta z szanowanej firmy z tradycjami. 👍
Ewidentnie Tesla nie jest dla Ciebie.
Nie wdawaj się w dalsze dyskusje z fanbojami firmy Muska. 😉
- przecieć wiadomo że to VW w przebraniu, dla mnie to nie jest wada, wręcz zaleta (wspólne podzespoły, serwis)
- wcale nie skreślam Tesli, tylko chciałbym wiedzieć jakie są argumenty ludzi którzy obecnie wybierają auto a nie bronią swoich poprzednich wyborow, twórca tego wątka w pewnym momencie skłaniał się ku Tesli, a po ostatnich obniżkach stwierdził że już niechce Renault Megane (czyli znowu zmienił zdanie) tylko teraz dopiero się Tesla opłaca (sprawdziłem). Czyli jeżeli ludzie zmieniają decyzję na Tesle to znaczy że obniżki cen Tesli mają sens, gdy jeszcze cena pójdzie min 15 tys w dół (koniec kwartału, czyszczenie magazynów) to jak nie odbiorę to zamówie Tesle, różnica na racie będzie już wtedy znacząca
- nie wiem dlaczego ludzie podchodzą do tego tak osobiście, ktoś wybrał to wybrał, oferta jest świetna tylko w porównaniu do czegoś innego, a wiadomo że warunki zmieniają się w czasie, taki Nissan Leaf był mistrzem w 2018 w swojej klasie (średni zasięg) ale dziś już to słaba oferta w tej cenie..
 

Cav

Pionier e-mobilności
- przecieć wiadomo że to VW w przebraniu, dla mnie to nie jest wada, wręcz zaleta (wspólne podzespoły, serwis)
Poważnie?
Czytałeś w ogóle o ID3 cokolwiek?
To jeden z najgorzej zrobionych elektryków, wada na wadzie, mało co działa, do tego psuje się na potęgę.
 

vwir

Pionier e-mobilności
jak nie odbiorę to zamówie Tesle, różnica na racie będzie już wtedy znacząca
Tutaj byłbym ostrożny - akurat VW i Audi mają bardzo fajne warunki leasingowe. Podejrzewam, że z Cuprą jest podobnie. Efekt jest taki, że czasami tansze auto innego producenta wcale nie ma niższej raty leasingowej niż fabryczny leasing VW.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Bandtio83 Rozumiem że ktoś moze wybrac Borna z uwagi na rozmiar(headup, światła, stylistyka mnie nie przekonują), choc na szerokości zysku prawie nie ma. Pozostałe rzeczy to już wady (efektywność, oprogramowanie, pakowność, moc, moc ładowania itp) Moc to nie chodzi o sciganie się z kimś, tylko np o dynamiczne włączenie sie do ruchu i jednak jest różnica czy to 200KM czy 300-500KM. Przydaje się jak ktoś jedzie 70-80km/h na 90km.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Ja naprawdę uważam, że główny argument za / przeciw jakiemukolwiek autu, to - przejedź się nim.
Ja przejechałem się TM3 w 2019r i wiedziałem, ze innego auta już nie chcę.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Tutaj byłbym ostrożny - akurat VW i Audi mają bardzo fajne warunki leasingowe. Podejrzewam, że z Cuprą jest podobnie. Efekt jest taki, że czasami tansze auto innego producenta wcale nie ma niższej raty leasingowej niż fabryczny leasing VW.
masz rację, gdy dostałem kalkulację leasingu to pytałem się czy to tylko przykład który nie został zaktualizowany po podwyżkach stóp procentowych...
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
@Bandtio83 Rozumiem że ktoś moze wybrac Borna z uwagi na rozmiar(headup, światła, stylistyka mnie nie przekonują), choc na szerokości zysku prawie nie ma. Pozostałe rzeczy to już wady (efektywność, oprogramowanie, pakowność, moc, moc ładowania itp) Moc to nie chodzi o sciganie się z kimś, tylko np o dynamiczne włączenie sie do ruchu i jednak jest różnica czy to 200KM czy 300-500KM. Przydaje się jak ktoś jedzie 70-80km/h na 90km.
Od 4 lat mamy Leafa co ma 150KM i nigdy nie miałem problemu z włączaniem się do ruchu, jeżeli bym potrzebował więcej tzn że za mocno ryzykuję. Mam jeszcze Diesla co ma 240KM - i nim to się boję włączać do ruchu (gdy przesiadam się z EV), wiec dynamiczność to zaleta EV, nawet spring do jakieś tam prędkości podobno jest dynamiczny :D,
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Poważnie?
Czytałeś w ogóle o ID3 cokolwiek?
To jeden z najgorzej zrobionych elektryków, wada na wadzie, mało co działa, do tego psuje się na potęgę.
Masz, jeździłeś? A może słyszałeś od kogoś kto siedział koło stolika kogoś kto zna kogoś kto ma szwagra co ma?
masz rację, gdy dostałem kalkulację leasingu to pytałem się czy to tylko przykład który nie został zaktualizowany po podwyżkach stóp procentowych...
U mnie leasing jest poniżej WIBOR a stawka zmienna.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Masz, jeździłeś? A może słyszałeś od kogoś kto siedział koło stolika kogoś kto zna kogoś kto ma szwagra co ma?
Perypetie kolegi z forum są wystarczająco zniechęcające....
A wady ID3 sam widziałem podczas jazdy próbnej.

P.S.
Born mi się też podoba, chciałem nawet go kupić i gdyby nie to, że nie dostępny był od ręki (tylko nie wiadomo kiedy i nie wiadomo za ile), to pewnie bym tak zrobił.
Ale że Soul był od razu, to wybór poszedł w tym kierunku.

Ale to było półtora roku temu.
Teraz po prostu kupiłbym TMY, zwłaszcza że mocno staniała, a reszta zdrożała.

Żadnego kompakta powyżej 150 tys bym teraz nie kupił.
 
Last edited:

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Perypetie kolegi z forum są wystarczająco zniechęcające....
A wady sam widziałem podczas jazdy próbnej.

I dlatego wybrałeś e-Soul? Zacytuję jak skwitował twoje rady autor wątka:

"Za namową Cav byłem, oglądałem Kia e-Soul i te auta tak zachwalane to największa porażka jaka widziałem. Bardzo mało miejsca środku, bardzo kiepskie materiały wykończeniowe, pełno pianoblack, bardzo mały bagażnik, parametry ładowania. Wizualnie wygląd bardzo kontrowersyjny (taki Doblo) ale to kwestia gustu. Dla mnie definitywnie odpada."
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
P.S.
Born mi się też podoba, chciałem nawet go kupić i gdyby nie to, że nie dostępny był od ręki (tylko nie wiadomo kiedy i nie wiadomo za ile), to pewnie bym tak zrobił.
Ale że Soul był od razu, to wybór poszedł w tym kierunku.

Ale to było półtora roku temu.
Teraz po prostu kupiłbym TMY, zwłaszcza że mocno staniała, a reszta zdrożała.

Żadnego kompakta powyżej 150 tys bym teraz nie kupił.

I teraz napisałeś w punkt, 1.5 roku temu też bym inaczej wybierał, też bym nie brał ID3 bo jeszcze bujali się z poprawkami.
W poprzednim roku dostarczyli średnio 2-3 Borny na salon... Dopiero "wysyp" się zrobił gdy potrzebabyło zmniejszyć limit węglowe w całej grupie.
Lepiej jeździć od 1.5 roku każdym EV niż żadnym:)
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Perypetie kolegi z forum są wystarczająco zniechęcające....
A wady ID3 sam widziałem podczas jazdy próbnej.
Mierząc tą samą miara nikt by nie kupił Tesla, bo ilość problemów z nimi jest znacznie większa.
Teraz po prostu kupiłbym TMY, zwłaszcza że mocno staniała, a reszta zdrożała.

Żadnego kompakta powyżej 150 tys bym teraz nie kupił.
To bida, bo nie ma kompaktów do 150K. Zostaje autobus :).
Fakt Y jest pewną okazją cenową (pewnie dlatego ze będzie wchodzić lift), natomiast szybciej bym zamienił 3 na Y niż Borna na Y.
 

Cav

Pionier e-mobilności
I dlatego wybrałeś e-Soul? Zacytuję jak skwitował twoje rady autor wątka:

"Za namową Cav byłem, oglądałem Kia e-Soul i te auta tak zachwalane to największa porażka jaka widziałem. Bardzo mało miejsca środku, bardzo kiepskie materiały wykończeniowe, pełno pianoblack, bardzo mały bagażnik, parametry ładowania. Wizualnie wygląd bardzo kontrowersyjny (taki Doblo) ale to kwestia gustu. Dla mnie definitywnie odpada."
Bzdury gadał i tyle.
Obstawiam że auto widział wyłącznie w katalogu.
 
Top