Zakup auta elektrycznego klasy B/C w 2023 roku.

zielony

Nowy na Forum
Witam wszystkich
Jak już w powitaniu wspomniałem jestem na etapie wyboru auta elektrycznego klasy B/C. Fajnie abym mógł zmieścić się w limicie dotacji (do 225 tys. zł), miało dobrą widoczność, zasięg min. 200-300 km.
Biorę pod uwagę następujące auta (Jeep Avennger, Opel Mokka-e, Peugeot e-2008, Citroen eC4, Cupra Born, VW ID.3 (new 2023) i Hyundai Kona (new 2023), chodź jestem otwarty na inne propozycje jeśli ktoś użytkował i auto nie tylko fajnie wygląda lecz jeszcze ma jakieś fajne technologie - będę je próbował.

Chcę każdym autem chodź trochę pojeździć i to tej pory udało mi się ID.3 i Cupra Born. Z tej dwójki lepsze wrażenie sprawiła Cupra ale czekam na nowe rozdanie ID.3 po lifcie.
Wiem że teraz nie jest pora aby w 100% wydobyć wszystkie atuty auta elektrycznego, ale przynajmniej wiem co potrafią zimą i już będzie tylko lepiej.
Chciałbym do wakacji coś wybrać i liczę na jakieś sugestie które jak znam życie mogą całkowicie zmienić mój punkt widzenia.
Jestem bardzo ciekawy nowej Kony ale chyba ona dopiero będzie w sprzedaży pod koniec roku.
W sumie wybór dość skromny w tym segmencie.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Przecież wiadomo jest że w ramach jednej lini gdzie VW nazywa jednego ID3 i a innego ID4 jest pozycjonowanie tych modeli względem siebie, a cena jest prostym i czytelnym wyznacznikiem. Dodatkowo wszędzie sie mówi że producenci zbierają dodatkową premie/zysk za Suv-zajebistość, że wystarczy podnieść auto i już cena +30% bo każdy chcę suva, wiec ta cena to w większości marketing. Dlatego mój post był własnie dla takich pelikanów jak ty
Pelikany to się na ten marketing łapią i przepłacają, kupując kompakta za cenę TMY i jeszcze tłumaczą to podobnymi bzdetami.

A sprawa jest prosta - starzy wytwórcy nie umieją zrobić auta taniej (czyli tak jak Tesla), a nadal chcą zarabiać, więc sprzedają ZA DROGO.
Ja po prostu nie zamierzam być pelikanem i za taką nieudolność im płacić.
Zwłaszcza że koszty im raczej realnie nie wzrosły o 33% w dwa lata, tak jak ceny...
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
@Cav - ja się dziwię, że Tobie ludzie nie budują kościołów, masz przecież monopol na rację i objawienie. Lud to jest jednak ciemny bo podważając Twoje aksjomaty.
Co muszą czuć posiadacze S albo X - którzy mogli za cenę swojego auta kupić ze 3 TMY RWD
 

Cav

Pionier e-mobilności
@Cav - ja się dziwię, że Tobie
Czego oczekujesz?
Że nagle zmienię zdanie i przejmę je od interlokutora?
Tylko dlatego, że ktoś sobie napisał coś innego niż ja i się ze mną nie zgadza?

Ty swoje zdanie zmieniłeś?
Bo jeśli nie - to o co chodzi?
masz przecież monopol na rację i objawienie.
Taki sam jak Ty i każdy inny.

Z tą różnicą, że ja od nikogo nie żądam, żeby przyjął mój punkt widzenia za swój, co Ty właśnie pod moim adresem wyartykułowałeś....
Każdy ma prawo do własnego zdania.
Jeśli się to komuś nie podoba, to może wybrał złe miejsce...

Więc bądź łaskaw wrócić do merytoryki i odczepić się od dyskusji o forumowiczach, czy ich oceniania.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Poważnie?
Czytałeś w ogóle o ID3 cokolwiek?
To jeden z najgorzej zrobionych elektryków, wada na wadzie, mało co działa, do tego psuje się na potęgę.

Mój od dwóch lat nie chce się zepsuć i wsystko działa do tej pory :unsure:. Nie mierz wszystkich ID.3 miarką problemów @consigliero. Fora mają to do siebie, że ludzie w większości pisza tu o problemach.
Uczyniłem chyba bardzo głupi ruch bo przedłużyłem wynajem tego mojego 'złoma' o następne 6 m-cy i może znowu przedłużę w przyszłości, to może coś się wreszcie popsuje :eek: Biorę pod uwagę Borna, wykup mojego ID.3 no i też TMY.
Byłem pojeździć TMY i efektu 'wow' nie było, choć mam zamiar wziąć go jeszcze raz na weekend abyśmy się bliżej poznali ;) Gabarytowo samochodu wielkości TMY nie potrzebuję, tak naprawdę tylko efekt CCC w wypadku Tesli powoduje, że biorę Model Y pod uwagę.
Mocy w ID.3 też mi nie brakuje więc Born byłby bardzo dobrym następcą, a wersja 77kW jak ta niżej 'uzywka' byłaby idealnym dla mnie następcą. Taki kompaktowy odpowiednik TMY LR ;)...

1681859610507.png



Albo moze poczekam na TMY LR RWD skoro będą u nas sprzedawać TM3 LR RWD?
 
Last edited:

aadamuss

Posiadacz elektryka
Elektryk po elektryku już takiego wrażenia nie robi :)-Przesiadka ze spalinowego na elektryczny robi dużo większe wrażenie- silnikowe- niekoniecznie wnętrzarskie :).
Do jazdy po mieście czuć, że Y jest większy, szerszy i nie na każde miejsce się zmieści.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Elektryk po elektryku już takiego wrażenia nie robi :)-Przesiadka ze spalinowego na elektryczny robi dużo większe wrażenie- silnikowe- niekoniecznie wnętrzarskie :).
Do jazdy po mieście czuć, że Y jest większy, szerszy i nie na każde miejsce się zmieści.
przesiadka ZOE -> TM3 i ZOE -> BORN robi wrażenie.
Fakt Y to jednak kobyła i jeśli ma zawieszenie jak 3 to auto dla lubiących czuć drogę na tyłku :)
 

pluto

Pionier e-mobilności
Fakt Y to jednak kobyła i jeśli ma zawieszenie jak 3 to auto dla lubiących czuć drogę na tyłku :)
Miałem TM3 z Chin, teraz mam TMY z Berlina i mam wrażenie że zawieszenie w 3 było sztywniejsze i czuć było bardzie wszystkie ubytki i nierówności.
W Y za to układ kierowniczy jest sztywniejszy i przy wyższych prędkościach trzeba uważać bo jest bardzo czuły - w 3 był lekko gumowaty.
 

Kikista

Nowy na Forum
Witam wszystkich
Jak już w powitaniu wspomniałem jestem na etapie wyboru auta elektrycznego klasy B/C. Fajnie abym mógł zmieścić się w limicie dotacji (do 225 tys. zł), miało dobrą widoczność, zasięg min. 200-300 km.
Biorę pod uwagę następujące auta (Jeep Avennger, Opel Mokka-e, Peugeot e-2008, Citroen eC4, Cupra Born, VW ID.3 (new 2023) i Hyundai Kona (new 2023), chodź jestem otwarty na inne propozycje jeśli ktoś użytkował i auto nie tylko fajnie wygląda lecz jeszcze ma jakieś fajne technologie - będę je próbował.

Chcę każdym autem chodź trochę pojeździć i to tej pory udało mi się ID.3 i Cupra Born. Z tej dwójki lepsze wrażenie sprawiła Cupra ale czekam na nowe rozdanie ID.3 po lifcie.
Wiem że teraz nie jest pora aby w 100% wydobyć wszystkie atuty auta elektrycznego, ale przynajmniej wiem co potrafią zimą i już będzie tylko lepiej.
Chciałbym do wakacji coś wybrać i liczę na jakieś sugestie które jak znam życie mogą całkowicie zmienić mój punkt widzenia.
Jestem bardzo ciekawy nowej Kony ale chyba ona dopiero będzie w sprzedaży pod koniec roku.
W sumie wybór dość skromny w tym segmencie.
ID 3 ma większe zużycie energii od np KIA E-niro, którą jeżdżę od ponad roku. Warto też spojrzeć na BMW, choć osobiście nie lubię tej marki, to widziałam sporo pozytywnych komentarzy . Pozostałych bym nie wybrała.
 

Kikista

Nowy na Forum
Soul jest kanciasty i ma faktycznie większy bagażnik (do załadowania w górę).
Kia E-niro ma największy bagażnik. Jego deklarowana pojemność wynosi od 475l do 1392 l. A w rzeczywistości jest on bardziej pojemny, dzięki możliwości wyjęcia schowków. Tu masz świetne porównanie - mnie pomogło w wyborze
 

Kikista

Nowy na Forum

consigliero

Posiadacz elektryka
ID 3 ma większe zużycie energii od np KIA E-niro, którą jeżdżę od ponad roku. Warto też spojrzeć na BMW, choć osobiście nie lubię tej marki, to widziałam sporo pozytywnych komentarzy . Pozostałych bym nie wybrała.
ile przejechałaś tą Kia e-niro, a ile ID.3, że możesz stwierdzić, że Kia mniej energii zużywa ?
 

Michal

Pionier e-mobilności
Robotka :p
 
Top