Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Zakup elektryka - wrażenia z poszukiwań, zakupu, i pierwszych tygodni
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="spacerowicz, post: 154871, member: 3463"] W lutym widzę znowu reklamę Volkswagena. Stwierdzam, że może jednak warto spróbować? Wybieram się nowym ID.5 na 2h test. Był to zaktualizowany model z silnikiem AP550 ale wyposażenie wyglądało na standardowe. 21-calowe koła wyglądają pięknie ale wydają się na zbyt duże. Infotainment w wersji 4 jest całkiem OK: szybko reaguje na naciśnięcia i jest intuicyjny. Poza tym interfejs jest dość tradycyjny. Wyświetlacz przezierny jest bardzo wygodny w użyciu. Korzystanie z tempomatu w Volksvagenie było początkowo mało intuicyjne: trochę czasu zajęło mi wymyślenie, jak przełączać się między ograniczaniem prędkości a kontrolą prędkości, a potem kolejną chwilę, aby kontrolować prędkość w krokach co 1 km/h. Testowałem dwa różne telefony i obydwa bardzo dobrze łączyły się z Androidem Auto. Przyspieszenie ID.5 było całkowicie wystarczające na moje potrzeby. Bagażnik również ma wystarczającą pojemność 550l. Odchylane do tyłu okno w ID.5 ogranicza jednak pakowanie nad pokrywą. Płaska podłoga na tylnym siedzeniu pozostawia dużo miejsca na nogi pasażerów. Udało mi się zaparkować samochód w garażu bez problemów - szerokość ID.5 jest bardziej "europejska" niż TMY. Z minusów: Lusterka wsteczne są bardzo duże i po złożeniu wystają bardzo poza obrys samochodu.. Podgrzewane siedzenia i kierownica w ID.5 były miłym akcentem. Fotele obite welurem i skórą(?) są bardzo wygodne. Kamera tylna jest koniecznością podczas parkowania, w przeciwnym razie widoczność jest poważnie ograniczona. Zużycie energii zgłaszane na biegu jałowym wynosiło około 0,5 kW. Początkowy zgłoszony zasięg wynosił 296 km/80%=370 km. Po przejechaniu autostradą blisko 50km w jedną stronę i drogą krajową z powrotem raportowany zasięg wzrósł do 205/53%=387km. Chyba po prostu mam lżejszą nogę niż przeciętny tester, haha. Średnia prędkość na 107 km wyniosła 62 km/h, a zużycie energii 17,9 kWh/100 km. Na dłuższą przejażdżkę zabraliśmy też ID.4. Miał duże i ładne 21-calowe koła, a nie standardowe 19-calowe. Miał też silnik starszej generacji i już parę lat na liczniku. Przy ID.4 zauważyłem bardzo ładne detale stylistyczne: na przykład nawigacja mrugała falą przy dolnej krawędzi przedniej szyby w kierunku skrętu. Przejazd 300 km w temperaturze 3-9 stopni daje wystarczająco dużo danych, aby stwierdzić, że realistyczny zasięg tego samochodu starszej generacji wynosi około 360 km. Jedna lekcja to nie przekraczać 110 km/h w ID.4 – zużycie energii gwałtownie rosło wraz z prędkością w samochodzie. Samochód stał się również dość głośny przy wyższych prędkościach ze względu na duże lusterka wsteczne. Czysto subiektywnie, zawieszenie tłumiło wszystkie dziury znacznie lepiej niż TMY przy takim samym rozmiarze opon 21 cali. Dzielone podłokietniki osobne dla dwóch przednich siedzeń są przyzwoite. Pokrycie dachu w ID.4 sterowane głosem to fajny bajer. Tempomat w VW ma charakter adaptacyjny: wykrywa, że samochód poprzedzający zmienia prędkość i w razie potrzeby jest w stanie całkowicie go zatrzymać. Ten tempomat był co najmniej tak dobry jak Tesli. Zwróciłem też uwagę, że VW płynnie hamował regeneracyjnie przy dojeżdżaniu do zakrętów lub rond. Największą miłą niespodzianką były adaptacyjne światła drogowe. Światła robią fantastyczne wrażenie płynnie zmieniając oświetlony obszar przy wykryciu nadjeżdżającego pojazdu. W momencie tego testu, TMY nie miała jeszcze takiej funkcjonalności. Jeśli chodzi o ceny, byłem zawiedziony, że Volkswagen żądał dodatkowej opłaty za pompę ciepła. To wyposażenie powinno być standardem, moim zdaniem. Zużycie energii zgłaszane na biegu jałowym w ID.4 wynosiło około 1 kW, co wydaje mi się zbyt wiele. VW argumentował, że przy obecnych kosztach pomp ciepła i prądu, i typowej długości podróży, taniej jest ładować i podgrzewać samochód w domu. Argument ten nie uwzględnia wpływu pompy ciepła na zasięg, moim zdaniem. Znalazłem szacunki, że pompa ciepła zapewnia zimą o 40 km (10–15%) dodatkowy zasięg w przypadku wstępnie nagrzanego samochodu. Z drugiej strony, pompa ciepła nie ma wpływu na zasięg w temperaturach powyżej 15 stopni lub przy zimnym samochodzie, więc każdy wykonać własne obliczenia, czy chce płacić za pompę. W tym egzemplarzu ID.4 początkowy zasięg wynosił 319 km przy 87% naładowania czyli 366 km. Ta estymata była zmieniana dynamicznie: Przy poziomie naładowania 20% raportowany zasięg to 70 km co ekstrapolowane do 100% daje 350 km. Ładowanie VW było dla mnie trochę problematyczne. Moim zdaniem, rejestracja u dostawców ładowarek jest uciążliwa za pierwszym razem. Zarejestrowałem się na Orlen Charge tylko po to, żeby zobaczyć, że jedyne miejsce w promieniu 40km było zajęte. Wiele stacji ładowania Orlen jest dziwnych: mają trzy różne kable, ale tylko jeden CCS jest naprawdę użyteczny. Pozostałe dwa kable są albo przestarzałe, albo zbyt słabe, aby można było je używać wygodnie podczas dłuższych podróży. ChaDemo jest używane w Polsce wyłącznie w starych samochodach Nissan Leaf, chyba? Z kolei ładowanie prądem przemiennym o mocy 11 kW może dodać 50 km zasięgu po godzinie. Na jakąkolwiek rozsądne naładowanie trzeba by czekać ze 4 godziny. Używanie takiego ładowania w trasie jest jak napełnianie wiadra łyżeczką. Po przypięciu do Orlenowskiego CCS, prędkość ładowania wzrosła jedynie do 50 kW przy naładowaniu 50%, mimo że stacja ładująca obsługiwała nominalnie 150 kW. Ogólnie wrażenie było słabe. Później ładowałem w innej sieci ładowarką o mocy 150 kW i dwoma złączam CCS, co zwiększało szansę, że jedno z nich będzie dostępne. Przy takiej ładowarce, ID.4 ładuje się natychmiast z mocą 60 kW, szybko zwiększając ją do 78 kW, zwiększając zasięg od 20% do 51% w mniej niż 20 minut. Podsumowując VW: jeździ, łatwiejsze do parkowania, i w sumie jest przestronne w środku mimo, że nie ma frunka. Przeciw: względnie mały zasięg przy gorszej pogodzie i hałas przy wyższych prędkościach. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Zakup elektryka - wrażenia z poszukiwań, zakupu, i pierwszych tygodni
Top