Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Zakup elektryka - wrażenia z poszukiwań, zakupu, i pierwszych tygodni
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="spacerowicz, post: 154873, member: 3463"] Ostatecznie zamawiam Teslę Model Y przez internet na początku marca. Tesla oddzwania tego samego dnia, w ciągu pół godziny. Wybraliśmy prostą konfigurację i dostawa będzie w ciągu dziesięciu dni. Jest trochę cyrków z dokładną datą dostawy, ale ostatecznie udaje się uzgodnić datę 3-4 dni po pierwotnie sygnalizowanej - muszę jechać do Katowic i nie każdy termin mi odpowiada. Sam odbiór przebiega sprawnie, 10 minut i gotowe. Później 10 minut ładowania w pobliskiej stacji doładowania używając darmowych kilometrów. Dojazd do domu przebiegł bezproblemowo, pogoda ładna, bez wiatru, bez deszczu, słonecznie, 15 stopni, niskie zużycie energii. W zasadzie zaraz po dojechaniu do domu w połowie marca dostaję informację o aktualizacja oprogramowania 2024.8.2 z adaptacyjnymi światłami. Pierwsze ładowania w domu robię z 1 fazy. Trzeba mieć do tego cierpliwość. Do rana naładowałem samochód do 70%. W marcowy wieczór jechałem pagórkowatą drogą krajową i z powrotem, pokonując łącznie około 50 km i obserwując niskie zużycie na poziomie 160 Wh/km. Podobały mi się także nowe adaptacyjne światła drogowe. Nie są tak efektowne jak w VW ale działają jak trzeba. Teraz zauważam, że Asystent parkowania w VW był fajny a TMY to naprawdę duży samochód. Wydaje mi się, że napęd na 4 koła ogranicza minimalny promień skrętu. Kamery rzeczywiście pomagają, ale 360-stopniowy widok z lotu ptaka w VW był jeszcze bardziej pomocny, szczególnie w przypadku przednich krawędzi samochodu. Mając świeże wspomnienia z jazdy VW ID.4, wydaje się, że konkurencja Tesli rośnie szybko. Tesla nadal robi lepsze wrażenie, jeśli chodzi o zarządzanie prądem, daje więcej frajdy z jazdy, daje mniej powodów do obaw związanych z zasięgiem, efektywniej wykorzystuje przestrzeń w samochodzie i bagażniku, a także dzięki sieci ładowarek. Jednak strategia VW, by czuć się „bardziej europejsko” może się opłacić, ponieważ będzie bardziej dostosowany do ciasnych europejskich miast pod względem wielkości samochodu, promienia skrętu, ale także inteligentnego wspomagania parkowania. Osoby jeżdżące mniej na autostradach i drogach wiejskich, a częściej w zakorkowanych miastach, mogą wybrać VW zamiast Tesli. Myślę, że wyświetlacz przezierny w VW wyświetlający nawigację też był bardzo użyteczny. Parę dni później instaluję ładowarkę trójfazową. Daje ponad 11kW mocy. Skończyło się napełnianie wiadra łyżeczką. Wrażenia z kolejnej jazdy TMY w dość intensywnym deszczu były całkiem OK. Deszcz nie trwał długo, krople deszczu były ciężkie, ale umiarkowanie gęste. Wycieraczki sprawdziły się wbrew obawom wyrażanym na internecie. Kiedy później zatrzymałem się w miejscu docelowym, wspaniale było siedzieć w samochodzie i czekać, aż przestanie padać, i obserwować krople deszczu na dachu i tylnej szybie. I teraz: Tesla Model Y LR po półtora miesiąca. Krótko mówiąc: nadal czuję się świetnie z tym wyborem. Od zakupu samochodu przejechałem 4300 km, czyli znacznie więcej niż w moim starym aucie, bo TMY daje mnóstwo frajdy z jazdy. Naciskasz pedał i jedziesz. Samochód jest przestronny, odpowiada na naciśnięcie gazu, i wygodny. Najbardziej podoba mi się łatwość obsługi, ładowanie w domu i ilość miejsca w środku. Mogę podróżować wygodnie, w 4 osoby, 2 psy w klatkach i sporo bagażu. Podczas wycieczek zwykle poruszam się w zakresie naładowania akumulatora 80–20% i mogę ładować w domu. Z innych ładowarek korzystałem tylko raz podczas początkowej podróży na dystansie 700 km. Mój zaobserwowany zasięg latem, obejmujący jazdę autostradą z prędkością około 120 km/h, wynosi około 500 km, co jest blisko wyniku WLTP wynoszącego 533 km. Podoba mi się przeszklony sufit, adaptacyjne reflektory też. Nie musiałem zbyt często używać frunka, głównie dlatego, że otwarcie go wymaga użycia aplikacji. Zwykle wygodniej jest korzystać z przestrzeni bagażowej z tyłu. Przez cały ten okres nie doświadczyłem żadnych problemów z wycieraczkami zgłaszanych przez innych. Może mam szczęście, albo utrzymuję samochód w czystości, haha. Samochód jest duży, więc rzeczywiście parkowanie wymaga pewnej ostrożności. Z wad: wielokrotnie doświadczyłem hamowania fantomowego. Najbardziej dramatyczne zdarzenia miały miejsce na autostradach, gdy inne samochody się włączały do ruchu. Samochód najwyraźniej bał się, że zbliżający się samochód może zmienić pas ruchu i zdecydował się zahamować aby zostawić przestrzeń. Aby temu zapobiec, czasami wyłączam autopilota, gdy podejrzewam, że może to spowodować hamowanie fantomowe. Podobnie Autopilot nie utrzymuje stałej prędkości podczas przejeżdżania przez ronda: stale przyspiesza i hamuje. I to chyba na tyle na razie :). [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Zakup elektryka - wrażenia z poszukiwań, zakupu, i pierwszych tygodni
Top