Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Zakup EV - historie auta - darmowe vs płatne
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Olecki, post: 181021, member: 1203"] Po pierwsze zacznijmy że część sprzedających zapomniała o tym że czasy problemów z produkcją aut z okolic pandemii już się skończyły i patologia gdzie 2-3 letnie auto potrafiło kosztować 10% mniej, a w skrajnych wypadkach nawet więcej niż nowe już mijają. Nieubłaganie wracamy do normalności gdzie samo trzaśnięcie drzwiami przy wyjeździe z salonu to spadek wartości auta o 15-25%. Wybrałeś akurat 2 przypadki popularnych modeli gdzie deprecjacja jest akurat odrobinę mniejsza z tego powodu, ale patrząc bliżej na Leafa to w 2021: Czyli nowy to widełki pomiędzy 124-180k, rabatów wtedy specjalnie nie było więc według mojego wzoru cena za trzylatka w zależności od wersji powinna być w przedziale 48-75k, dodajmy trochę za popularność i powiedzmy że będzie to 55k-80k. Jeśli dany egzemplarz ma niewielki przebieg to może jeszcze odrobinę więcej. Nawet na Otomoto większość samochodów z rocznika 2021 mieści się w tych widełkach, u nas tylko jest taki problem że za małą baterię ludzie chcą tyle co za wypasioną wersję z dużą. Wystarczy jednak zajrzeć na mobile.de czy autoscout24 i w 3-letnich nieuszkodzonych Leafach za 50-60k można wybierać i przebierać, są też egzemplarze z większym przebiegiem poniżej 50k. Jeśli chodzi o TM3 to 3 lata temu kosztowała ona znacznie więcej i sprzedający u nas nie potrafią przełknąć takiej utraty wartości. Dodatkowo popularność modelu też wpływa na zmniejszoną deprecjację ale bez przesady. Na wspomnianym mobile.de widziałem nieuszkodzone egzemplarze RWD z 2021 poniżej 100k brutto, za 110k można kupić używkę ze strony Tesli (a autoryzowani sprzedawcy zawsze naliczają sobie extra marżę) Jest oczywiście jeszcze kwestia inflacji, w normalnych warunkach powinna ona zwiększać wartość używanego samochodu o swoją wysokość ale BEVy mają obecnie raczej tendencję do spadków cen niż wzrostów więc nie biorę tego pod uwagę. Tak więc można sprzedać lub sprzedawać... A jeśli komuś się wydaje że kupił 3 lata temu samochód, wziął na niego dotację, jakiś rabat u dealera i teraz sprzeda go według kalkulacji od cen katalogowych lepszych wersji, finalnie tracąc na samochodzie 15-20% wartości i minimalnie dokładając kupi kolejne nowe auto tej samej klasy - no cóż, moim zdaniem po prostu szuka frajera. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Zakup EV - historie auta - darmowe vs płatne
Top