Zakup nowej Tesli w innym kraju UE.

miksell

Zadomawiam się
Patrzę sobie ile Tesla 3 SR kosztuje w UE:

Polska: 205 000 zł - ok 45 000 EUR
Niemcy: 42 000 EUR
Francja: 42 000 EUR
Włochy: 41 500 EUR
Hiszpania: 40 000 EUR
Luxemburg: 42 000 EUR

Najtaniej wychodzi w Hiszpanii ale i tez w innych krajach wychodzi to taniej o ok 7%.

I tak się zastanawiam, czy jeśli by kupować auto prywatnie za gotówkę, to czy jest szansa zamówić przez stronkę z Hiszpani/De/LUX a następnie zapłacić z PL, dostać papiery pocztą i zarejestrować to auto jako nowe w PL, następnie wyrobić tablice i dowód a następnie z tymi tablicami i dowodem polecieć po odbiór do salonu tesli i wracać na kołach?
Czy w ramach UE jest to wykonalne bez jakiś dodatkowych rozliczeń Vatów, akcyz itp...

Teoretycznie by zarejestrować samochód potrzebuję fakturę (pewnie jej tłumaczenie) + akcyzę (teraz chyba jej nie ma na elektryki)
To wychodzi zdecydowanie taniej jak w PL. Jeśli porównać do Hiszpani mamy taniej o 5000 EUR a De/FR/LUX ok 3000 EUR. Wydaje się to być sensowną opcją.
Ok, jestem świadomy, że nie byłoby dopłaty ale dopłata jest realizowana w formie zwrotu więc trzeba wyłożyć cała kasę a tutaj od razu płacimy mniej.
 

Michal

Pionier e-mobilności
A teraz wejdź na stronę Tesli w którymś z tych krajów, doklikaj się do zamawiania, przeczytaj dlaczego podana cena jest taka, a nie inna i skasuj ten post.
 

dawson

Fachowiec
Niemcy 9000euro dotacji.
- 3000euro odjęta już od ceny
- 6000euro na konto po zakupie
Oczywiście tylko dla obywateli DE więc już masz DE i PL po tyle samo :)
 

Michal

Pionier e-mobilności
Już mi się nie chce pisać każdemu o tym samym co tydzień :p
 

miksell

Zadomawiam się
To wyjaśnia cała sprawę. Wychodzi na to, że wszędzie gdzie jest taniej to cena uwzględnia dotację/dopłatę. Szkoda że nie ma takiej informacji na stronie, gdyż to wprowadza w błąd. Niemcy piszą o tym. Hiszpania, Francja, Luxembourg już nie. Więc jak to tam działa? Może dopłata jest bez względu na kraj rejestracji. Przecież jest cena na stronie, więc logicznym jest że jet co cena końcowa. Przecięż UE tak powinno działać. To się nazywa wolność handlu czy jakoś tak ;-)
 

Michal

Pionier e-mobilności
W FR piszą o tym, że cena zawiera bonus ekologiczny, nie piszą tylko jakiej wysokości. Reszty nie chce mi się sprawdzać :p
FR.png

W FR widać w kodzie strony, że w zależności czy kupujesz auto prywatnie, czy firmowo dostaniesz cenę niższą o odpowiednio 5 000 lub 3 000 eur, a auto musi kosztować mniej niż 47 000 eur żeby się łapało na ten bonus.
FR_bonus.png


Patrząc na przypadek powyżej obstawiam, że w jeśli da się łatwo pokazać jaka jest dopłata, to pokazują, a jeśli jej wyliczenie jest skąplikowane, to tego nie robią.

Dodam jeszcze na koniec, że ogólnie Tesla wszędzie kosztuje tyle samo, bo kod strony wylicza cenę pojazdu z tych samych danych, a zmienia się tylko konfiguracja tego wyliczenia. Wydać w kodzie, że cena podstawy to XXXX i później jak wybierasz AWD, to dopłata YYYY, jak dodasz koła, to ZZZZ i tak dalej. Tak samo jeśli są jakieś dopłaty rządowe, to one odliczają się od ceny w podobny sposób.
 
Last edited:

Michal

Pionier e-mobilności
We Francji Tesla ma nawet stronę z opisem tych dopłat i widać, że zasady są tak porypane jak u nas :p
Taka sama stronka jest w Hiszpanii:
Luxemburgu:
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Ale ja nie jestem nerwowy, tylko zakup NOWEGO POJAZDU ZA GRANICA PL od tesli nie jest taki prosty.
Pełna zgoda ale zakładam że osoba która przywołuje takie okazje liczy koszty przelotu/przejazdu do, opłaty na miejscu, lokalne regulacje, zna język i ma zabezpieczoną walutę żeby potem nie zdziwić się gdy kurs wystrzeli.
Bardzo ładnie o problemach z kupnem tesli z Niemiec opisał Michał w tym wątku

Taki ze mnie optymista ;) ale pewnie masz rację większość to ludzie którzy nawet nie pomyśleli o połowie tych spraw.
 

Jogur

Zadomawiam się
Zakup nowego auta (przebieg poniżej 6kkm LUB młodsze niż 6 m-cy) podlega VAT w PL - dodatkowo, potwierdzone w KAS
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ja mam wrażenie że @krzyss ma rację: temat był przerabiany już wielokrotnie. Gdyby się dało (czytaj: było taniej) ludzie nie czekaliby na okazje / inventory w PL tylko kupowali za granicą w (i tutaj wstawić kraj).
A tak nie jest...
 

paniodplastyki

Nowy na Forum
Oczywiście, że trzeba zapłacić VAT w PL, ale Szwedzki US zwróci VAT 25% do kilku miesięcy. Taka operacja ma znaczenie gdy ktoś chce zakupić samochód pod dotacje TM3 LR np w kolorze UltraRED lub z jasnym środkiem, ale przekracza próg dotacji w Polsce. Zatem zakup w Szwecji nie dość, że jest tańszy to łapie się pod dotacje ;)
 

Michal

Pionier e-mobilności
Przy zakupie z SE trzeba przywieźć auto na lawecie do PL i zarejestrować pierwszy raz w PL. Jest gdzieś o tym wątek - opisałem wynik rozmowy z NFOŚiGW.
 

Jogur

Zadomawiam się
Oczywiście, że trzeba zapłacić VAT w PL, ale Szwedzki US zwróci VAT 25% do kilku miesięcy. Taka operacja ma znaczenie gdy ktoś chce zakupić samochód pod dotacje TM3 LR np w kolorze UltraRED lub z jasnym środkiem, ale przekracza próg dotacji w Polsce. Zatem zakup w Szwecji nie dość, że jest tańszy to łapie się pod dotacje ;)
Temat miałem w zeszłym roku z Tesla FR i polskim KAS - Tesla FR stała na stanowisku, że VAT u nich jest płatny, nie oddają go (auto trzeba było zarejestrować we Francji), w PL do ceny z faktury francuskiej dodatkowo chcieli doliczać akcyzę (oczywiście do EV nie ma) i VAT 23%
Zupełnie to się nie opłacało. Zalecam dzwonić do Wawy do KAS i dopytać, bo mówienie to jedno a przepisy i urzędasy to drugie - i lepiej zeby nie było ździwienia. Może się uda ze Szwecji, nie znam się, tylko miałem swój przypadek i go przedstawiłem.
 
Top