Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Zapowiedź HUBów
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="kiki111, post: 103381, member: 1082"] To nie jest jednoznaczne. Zależy od tego w której grupie porusza się odbiorca i gdzie jest granica stron eksploatacji. W tym przypadku jeśli po stronie 15kV (zazwyczaj rozłącznik na słupie lub ZKSN) wtedy inwestor buduje swoją stację i "jedynie" układ pomiarowy musi przystosować do standardów operatora. Tak jest np. w większości (jeśli nie we wszystkich) Mcdonalds'ów. Inwestycja w kawał kabla + stację to min. pół miliona jeśli mamy blisko do sieci. Ale mamy rozliczenie po SN (korzystniej) i możemy to zrobić szybko przejmując projekt i wykonanie. Ale mamy też eksploatację stacji na swojej głowie. Przy dużych mocach to jedyna opcja. Jeśli granica stron jest po stronie 0,4kV to koszt budowy stacji i jej zasilenie jest po stronie operatora, teoretycznie OSD nie może odmówić przyłączenia ale to zawsze trwa min. rok a częściej bliżej dwóch (i to nawet nie jest ich złośliwość ale tyle trwa wybór projektanta, projektowanie, wybór wykonawcy i wszystkie sprawy administracyjne na każdym etapie). Nie wiem jak jest typowo w przypadku orlenów ale znam przypadki mopów gdzie orlen kupuje po niskim napięciu. Dodatkowo istniejąca sieć średniego napięcia też nie ma nieskończonej przepustowości i w międzyczasie konieczne są modernizacje i budowy nowych linii co w ostatnim czasie (przynajmniej na północy) mocno kuleje ze względu na brak środków. Tylko niech sobie teraz każdy popatrzy na wyniki OSD z ostatnich kwartałów... Rozbudowa istniejących stacji do większej mocy to niestety często całkowita jej wymiana. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Zapowiedź HUBów
Top