Zasięg NIRO EV - testy, filmy i doświadczenia kierowców.

Jobski

Zadomawiam się
Ja też jestem po pierwszym wakacyjnym dłuższym wyjeździe, w sumie zrobione 1132 km, auto pokazało średnie zużycie 15,5 kWh/100km.
Trasa Kraków-Kudowa Zdrój + wycieczki po okolicy i wypad do Pragi. Czyli autostrady + jazda po górzystym terenie.
Trasy planowałem sobie z ABRP, w ustawieniach mam wybrane, że po dojechaniu do celu mam mieć 20% baterii. Zużycie było zdecydowanie niższe od tego co przewidywał ABRP, w związku z tym mogłem skrócić postoje na ładowarce, zmienić na inny późniejszy punkt a nawet zrezygnować całkowicie z ładowania po drodze (Kudowa-Praga-Kudowa).
Drugi pozytyw to ładowanie, praktycznie wszystkie udało mi się zorganizować przy okazji zakupów, zwiedzania, obiadu, przerwy na toaletę.
Tylko raz musiałem specjalnie pojechać na ładowarkę gdyż ta w Karłowie jest zepsuta i nie mogłem się załadować przy okazji wycieczki na Szczeliniec.
Koszty ładowania, korzystałem tylko z Kia i Orlen Charge. O ile w PL Kia Charge mnie zaskoczyła pozytywnie ładowałem się głównie na słupkach AC budimex mobility, cena w Kia Charge 1,65 zł/kWh w dedykowanej do słupka aplikacji elocity 2,69 zł/kWh. To już koszt ładowania w Czechach (punkt CEZ) był wyższy w Kia Charge niż w aplikacji lokalnej FUTUR/E/GO, 21,17 CZK/kWh (3,92 zł) versus 15 CZK/kWh (2,78 zł).
 

electricar

Zadomawiam się
I jak tam wasze zasięgi. Bo teraz przy 4 stopniach z 450 km mam 330. Łącznie po 4 dniach jazdy zuzyte 50 % baterii. Czyli spadnie poniżej 300. Jazda po 15 km. Przy mrozach nawet 220 będzie ciężko zrobić. No i w trasie do 200 km po krajowce nie zejdzie poniżej 16kw. Gdzie w lato robiłem spokojnie 12.5 kwh
 

Arrczi

Zadomawiam się
I jak tam wasze zasięgi. Bo teraz przy 4 stopniach z 450 km mam 330. Łącznie po 4 dniach jazdy zuzyte 50 % baterii. Czyli spadnie poniżej 300. Jazda po 15 km. Przy mrozach nawet 220 będzie ciężko zrobić. No i w trasie do 200 km po krajowce nie zejdzie poniżej 16kw. Gdzie w lato robiłem spokojnie 12.5 kwh
Standard. Wczoraj się pokręciłem na ogrzewaniu to ledwo wykręciłem 19 kWh na 100.
Mój rekord w korku to 85 kWh przez pierwsze kilkaset metrów. Potem systematycznie spadało.
 

Mariano

Nowy na Forum
Ostatnio naładowałem do 100%
Zrobiłem 244 km i baterii zostało 15%
Wczoraj -2 stopnie auto na zimówkach, trasa 40 km, nie mogłem zejść poniżej 20kwh a jechałem bardzo spokojnie...
 

less

Zadomawiam się
Sprawdźcie sobie w kia Connect statystyki zużycia z podziałem na jazdę/elektronikę/klimę i będzie wszystko jasne. Grzanie wnętrza sporo zabiera jednak
 

pbr

Zadomawiam się
I jak tam wasze zasięgi. Bo teraz przy 4 stopniach z 450 km mam 330. Łącznie po 4 dniach jazdy zuzyte 50 % baterii. Czyli spadnie poniżej 300. Jazda po 15 km. Przy mrozach nawet 220 będzie ciężko zrobić. No i w trasie do 200 km po krajowce nie zejdzie poniżej 16kw. Gdzie w lato robiłem spokojnie 12.5 kwh
Standard, jak 15km to większość idzie na ogrzewanie. Jak chcesz przyoszczędzić to możesz zawsze jechać bez ogrzewania albo tylko z siedzeniem. W moim spalinowym Golfie V którego zastąpiło Niro i tak ciepło zaczynało lecieć gdzieś po 10-15km dopiero ;) więc dla mnie na jedno by wyszło ;)
A tak serio to u mnie spada do 330-360 w zimie z tą dolną wartością w mieście a górną w trasie.
Na autostradzie z Warszawy przy śniegu, deszczu i zimnie to zużycie mi na 26 wskoczyło.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ja rzadko ładuje do 100% więc ciężko powiedzieć jaki zasięg przewiduje komputer. Patrząc jednak na średnie zużycie to przy jeździe dookoła komina na krótkich dystansach dalej wychodzi mi poniżej 15 kWh/100. Pewnie wzrośnie jak zacznie się rozmrażać szyby.
 

less

Zadomawiam się
Bardzo dużo w kwestii zasięgu też zależy czy auto stoi na zewnątrz czy garaż ma. Podbicie temperatury wnętrza z 0 to nie to samo co z 15 stopni, a to mocno przekłada się na zużycie
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Owszem, kluczem do niskiego zużycia jest odpowiednie gospodarowanie energią. U mnie na noc auto jest w nieogrzewanym garażu, w pracy stoi pod chmurką lub pod wiatą.
 

andrzejkla

Zadomawiam się
Ja rzadko ładuje do 100% więc ciężko powiedzieć jaki zasięg przewiduje komputer. Patrząc jednak na średnie zużycie to przy jeździe dookoła komina na krótkich dystansach dalej wychodzi mi poniżej 15 kWh/100. Pewnie wzrośnie jak zacznie się rozmrażać szyby.
Wystarczy ustawić limit ładowania DC na 100%
Wtedy masz info o pełnym zasięgu zawsze.
 

radekmas

Zadomawiam się
Mi ostatnio po Warszawie wychodzi 20-21 kWh, przy dynamicznej jeździe i grzaniu ile dusza zapragnie.
 

pbr

Zadomawiam się
Hej, Bjorn wrzucił ciekawy test z ładowania Kony przy użyciu AC w ziemie
. Zauważył on że przy ładowaniu z pełną mocą 11kW odpala się grzanie baterii do 10 stopni i w tym czasie 5-6kWh idzie do baterii a 4-5kWh idzie na grzanie baterii. Natomiast jak ładował z mniejszą mocą około 5,5kW to tego grzania nie było.
Ja podobne zachowanie zauważyłem w mojej Niro i tak się zacząłem zastanawiać nad mocą ładowania w zimie.
W lecie wydaje się proste, wrzucamy 16A i ładujemy się 11kW bo im szybciej się naładujemy tym mniejsze straty na inwerterze. Natomiast w zimie, szczególnie na krótszych ładowniach, ładowanie 11kW może być bardzo mocno nieopłacalne. Jakie są Wasze obserwacje? Czy może zauważyliście do jakiej temperatury grzeje się bateria u nas?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Wystarczy ustawić limit ładowania DC na 100%
Wtedy masz info o pełnym zasięgu zawsze.
Rzeczywiście, teraz zwróciłem uwagę na info drobną czcionką przy ustawieniu limitu ładowania. Szczerze mówiąc nie jest to zbyt intuicyjne ale jest.
426km.
 

mimx

Zadomawiam się
Ja podobne zachowanie zauważyłem w mojej Niro i tak się zacząłem zastanawiać nad mocą ładowania w zimie.
W lecie wydaje się proste, wrzucamy 16A i ładujemy się 11kW bo im szybciej się naładujemy tym mniejsze straty na inwerterze. Natomiast w zimie, szczególnie na krótszych ładowniach, ładowanie 11kW może być bardzo mocno nieopłacalne. Jakie są Wasze obserwacje? Czy może zauważyliście do jakiej temperatury grzeje się bateria u nas?

Coś może być na rzeczy. Przedwczoraj podłączyłem przy ok. 25% do AC ~8,5kW i pokazało mi w apce czas ładowania do 80% w okolicy 6:50h. Po 15 czy 20 minutach polazłem do samochodu i sprawdziłem czy wszystko jest OK z ładowaniem, ten czas był sporo powyżej oczekiwanego. Po wypięciu i wpięciu wtyczki czas spadł do okolic 4:30h, czyli normalnie. Może to właśnie był przypadek grzania baterii... Poobserwuję.
 
  • Like
Reactions: pbr
Top