Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Zasięg TM3HL zimą - coś jednak nie pykło
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="lvlthn, post: 137183, member: 1429"] Niestety ale ta wasza sprawność 98% to owszem jest, w pewnym zakresie obrotów i obciążenia, w idealnych warunkach. One nie mają sprawności 98% w CAŁYM zakresie obrotów. I roznica jest igromna, np pomiędzy 90/110/140kmh niezależnie od oporów powietrza. Radzę poczytać jak wygląda ta wydajność na całym zakresie obrotów, od 0 do 20k rpm. Przy większej prędkości obrotowej rotoru, pojawiają się prądy wirowe - zwiększa to opory elektromagnetyczne oraz wzrasta temperatura i to znacznie. I nie wiem czy koledzy są świadomi, że magnesy wraz z upływem czasu i TEMPERATURY tracą swoje właściwości magnetyczne. Przy większych obciążeniach szczególnie. Dlatego obecnie EV nie nadają się do ciągnięcia większych mas - przecież mają odpowiednią moc i moment obrotowy, oraz tą magiczną wydajność 98% żeby podołać, nawet bateria da radę(kosztem zasięgu) Przykładem zmiany w PMM jest owijka z włókna węglowego - większość producentów mówiła tak samo, nie da się. A jednak dało się zwiększyć moc o 20% I zwiększyć efektywność o 10%? Jaka zmiana w przeniesieniu energii do silnika? A o wydajniejszych inwerterach Pan słyszał? Większe napięcie z mniejszym amperażem? Komputerowe modelowanie pola magnetycznego w stosunku do materiału z którego wykonany jest silnik to Pan słyszał? O ile kolega cooler ma rację co do mniejszych i lżejszych baterii, to porównanie dyskusji i silników synrm do pił tarczowych zamyka moja dyskusje :) Ale [B]Michał, masz rację, w sumie. Mówisz że nie da się[/B]. Przyznaję laury, chylę czoło i po angielsku się wycofuję ;) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Zasięg TM3HL zimą - coś jednak nie pykło
Top