Zasilanie 12V w okolicy przedniego zderzaka (dla kamery)

Jaceq

Pionier e-mobilności
Nie szedłbym w USB, będzie za duży spadek napięcia po drodze. Opcja bezpośrednio z akumulatora nie jest głupia, ale elektroniczne bezpieczniki mogą trochę zgłupieć. Bezpieczniejsze byłoby zasilanie z szyny do gniazda zapalniczki.

W sumie, może użycie szyny zasilającej światła pozycyjne/dzienne byłoby spoko rozwiązaniem?
Obie opcje brzmią spoko. Tylko czy da się gdzieś podpiąć pod jakąś złączkę? Wolałbym nie ciąć kabli czy też wjeżdżać z lutownicą..
 

vista-LASH-resident

Posiadacz elektryka
Obie opcje brzmią spoko. Tylko czy da się gdzieś podpiąć pod jakąś złączkę? Wolałbym nie ciąć kabli czy też wjeżdżać z lutownicą..
Wtyczki są pewnie standardowe, lecz nie znam producenta ani rodziny wtyczek. Jakbyś to poznał to potem już zostaje tylko uszycie trójnika. Możesz poszukać po zdjęciach na stronach TME, Mousera czy Farnella.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
A patrzyłeś na to co kiedyś @Bronek tu pisał o swoim upgrade TM3 o kamerę w przednim zderzaku, może taką opcja rozwiążesz swój problem
Tak, to jest plan B :) Póki co chcę przetestować wersję mini - czyli kamerkę WiFi podłączaną do telefonu. Dodatkowego ekranu za kierownicą nie potrzebuję. Jedyne czego mi brak to właśnie widoku z przodu. Kamerkę już mam, przetestowana "na sucho". Działa dobrze, da się ją wywołać przez Siri oraz przez automatyzacje w iPhone. Więc rokowania póki co niezłe.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
A gdzie chcesz ten obraz z kamerki wyświetlać?
To jest dla mnie podstawa do dalszych rozważań… na telefonie np w kieszeni😉 albo na ładowarce indukcyjnej?
Chcesz to jakoś zintegrować z Teslą?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wywazacie otwarte drzwi i snujecie niepotrzebne obawy..
Naprawdę można przy jednej robocie zrobić to kompleksowo z AA CP,, zkamerką ktora wlaczy sie sama jak wykryje przeszkodę. Do tego Yanosik i ABRP, pokarze inne parametry da wiele możliwości. Nawet ten ulubiony licznik przed nosem.
Kamerka wifi to pikuś i erzatz i szkoda na nią odkręcać śruby wanny
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
A gdzie chcesz ten obraz z kamerki wyświetlać?
To jest dla mnie podstawa do dalszych rozważań… na telefonie np w kieszeni😉 albo na ładowarce indukcyjnej?
Chcesz to jakoś zintegrować z Teslą?
Telefon będzie na uchwycie magnetycznym przy kierownicy. Czy patent się sprawdzi to się okaże. Jakby co to znajdę inne zastosowanie dla tej kamerki - nie zmarnuje się.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Wywazacie otwarte drzwi i snujecie niepotrzebne obawy..
Naprawdę można przy jednej robocie zrobić to kompleksowo z AA CP,, zkamerką ktora wlaczy sie sama jak wykryje przeszkodę. Do tego Yanosik i ABRP, pokarze inne parametry da wiele możliwości. Nawet ten ulubiony licznik przed nosem.
Kamerka wifi to pikuś i erzatz i szkoda na nią odkręcać śruby wanny
Może i racja. Ja mam generalnie problem z tymi dodatkowymi ekranami. Wg mnie nikt jeszcze nie zrobił tego dobrze. Tzn. żeby była kamera, był CarPlay, działało audio, działało odbieranie połączeń telefonicznych i jeszcze żeby się nie mieszało z funkcjami prawego kółka. No i żeby nie było jakichś dziwnych parametrów na wyświetlaczu typu zegar wyświetlających HP. Ostatnio wypuścili najnowszą wersję z ekranem 6,86 cala przyczepianą do obudowy kierownicy. W sumie chyba najbardziej mi leży ten model tylko ustawianie tempomatu zmienia tryby wyświetlania. A jak się włącza kamerę to jednocześnie aktywuje komendy głosowe. Wg mnie powinni dać możliwość wyłączenia tego sterowania kółkiem w ustawieniach. Przecież jest ekran dotykowy.. Do tego u mnie kamerka się niestety nie włączy przy wykryciu przeszkody bo nie mam czujników. Pozostaje ręczna aktywacja.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Po WiFi to zawsze jest opóźnienie, a w aucie opóźnienie to problem..,
Przy testach na sucho nie było źle. To jest wersja 5G, może dlatego. Zobaczymy..
 
Top