Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Zasilanie 4kW (V2L) z Tesli, już w ofercie.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="KrzyCh, post: 204067, member: 2081"] Ależ ja zupełnie o czym innym pisałem: [B]podważam jedynie opłacalność takiej operacji jak zakup Tesli by ładować się na darmowych SuC, po to by zasilać dom[/B]. Tu imho nie ma znaczenia jaki masz bilans FV/ZE obecnie. Natomiast w kwestii [B]dlaczego Tesla nie pozwala zasilać domów ze swoich aut[/B], nie chciałem się wypowiadać bo to czyste spekulacje i nic nie zmienią. Co nam z tego, że ustalimy dlaczego? Ale jak już pytasz to uważam, że zwyczajnie na etapie projektowania elektroniki, odpuścili sobie możliwość konwertowania DC na AC, bo w takich wielkich (zwinnych) projektach sztuką jest priorytetyzacja i wybór tego, co przyniesie wartośċ (taki mikro przykład [URL]https://pl.wikipedia.org/wiki/Metoda_MoSCoW[/URL]). Tesla jako korporacja bardzo sprytnie i rozsądnie wykorzystuje metodyki zarządzana wypracowane w korporacjach w różnych zakątkach świata (Lean, zarządzanie procesowe, Agile). I to nie Elon czuwa nad wszystkim jak wielu twierdzi, tylko ściągnął najlepszych ludzi z całego świata korpo i ich ciśnie. Podobnie jest z technologiami, giga-casting, produkcja wielkoseryjna z małym zróżnicowaniem modeli/opcji, wertykalizacja łańcucha dostaw itp itd. Wracając do sedna - [B]zwyczajnie, bez ideologii, uznali na tamtym etapie[/B] (a to było ładnych parę lat temu, jak jeszcze nie mówiło się o pomysłach typu V2L czy V2G), że samochod służy do jeżdżenia, a nie do ładowania i [B]nie zamontowali żadnego inwertera[/B]. [B]Czyli zwyczajnie na pokładzie nie ma hardware-u[/B] by taką konwersję wykonać ( z DC na AC). I ponieważ to nie jest prosta podmiana jakiegoś elementu (głównie ze względu na zapotrzebowanie na moc), nie opłaca im się ruszać tego tematu w samochodach, które produkują (masowo) czyli S3XY. To pudełko w z filmiku to nic innego jak inwerter + elektronika oszukująca samochód, że będzie ładowany. Natomiast, V2L czyli okazjonalne zasilanie niewielkiej mocy, ale też V2H… jest obecne w Cybertruck-u, nowej konstrukcji, pod nazwą Powershare - [URL]https://www.tesla.com/powershare[/URL] (uwaga trzeba wybrać stronę US, bo w Polsce niedostępne). [B]To przeczy obu tezom, że Tesla nie udostępnia …. bo darmowe SuC czy Powerwall …., bo Tesla udostępnia tylko jeszcze nie w Europie.[/B] Ale ja o tym w ogóle nie chciałem pisać... [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Zasilanie 4kW (V2L) z Tesli, już w ofercie.
Top