1 kWh to mają HEV a nie mHEV...
No i powielasz takie same bzdury o trwałości ich baterii jak opowiadają ludziska o BEV
Nie zauważyłeś pytajnika?
Jeśli producenci zakładają 2k cykli dla baterii Li-ION czy magazynu, to taka mała bateria w mHEV czy HEV, która wyrabia kilka cykli podczas krótkiej jazdy powinna po 2-3 latach wykazywać duże zużycie. Natomiast z tego co widzę to HEV jeżdżą już latami i nikt tam nie wymienia tych ogniw. Tak ie są moje spostrzeżenia. Natomiast czy ktoś się interesował jak wygląda to w jakichś większych badaniach, na pewno było sprawdzane.
Postanowiłem sam sobie odpowiedzieć
BU meta description needed...
batteryuniversity.com
Nie wiem na ile rzetelne ale Civic e:hev (2006-2008) ma 1.05kwh. W powyższym linku jest przykład dwóch Hond z przebiegiem 256kkm i ich baterie po tym przebiegu miały wciąż 68% pojemności. Jak dla mnie to imponujący wynik. Szkoda że nie ma informacji ile cykli te moduły wykonały.
tu jeszcze coś takiego:
https://www.caranddriver.com/news/a...-differences-between-hybrid-and-ev-batteries/
i fragment:
"According to Bab Taenaka, Ford’s Senior Technical Expert in Battery Cell Technology and Advanced Battery Systems, a battery in a BEV might only see 1000 charge/discharge cycles in its lifetime. That's dramatically fewer than the 4000–8000 cycles a PHEV's battery might see, while a hybrid's battery could endure 100,000 cycles or more.
“As a battery charges and discharges, its internal resistance increases,” says Taenaka. One way to control this is to limit how much of a battery’s capacity is used during a charge/discharge cycle. For a hybrid such as the F-150, which sees the maximum number of cycles, the “state-of-charge window (the fraction of the battery capacity that is actually used) is probably around 50 percent today.” For PHEVs such the Escape, that usable fraction might rise to 80 percent or so. And for the Mustang Mach-E, it’s approaching 90 percent."

Wniosek taki że jeśli BEV będzie użytkowane w węższym zakresie to pomimo tego że producenci zakładają 1-2k cykli może udać się znacząco wydłużyć trwałość baterii.
Imponująco wyglądają moce rozładowania na poziomie 20-30C w Fordzie i żywotność baterii na poziomie 100k cykli. Reasumując sądzę że nie mamy się czego obawiać w naszych BEV.