Zdilność jeżdżenia bezemisyjnie przez MHEV

gqx

Nowy na Forum
Witam. Jak to w końcu jest z tymi mikro hybrydami, mogą odcinkowo jeździć bez używania silnika spalinowego jak HEV, czy to zależy od technologii?
 

Michal

Pionier e-mobilności
Mild hybrid służy tylko do tego, żeby w testach wlpt wykazać zmniejszone spalanie i obniżyć kary za emisję CO2, a tak naprawdę nie daje to praktycznie nic.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Mild hybrid służy tylko do tego, żeby w testach wlpt wykazać zmniejszone spalanie i obniżyć kary za emisję CO2, a tak naprawdę nie daje to praktycznie nic.
Z grubsza umożliwia obsługę urządzeń które były napędzane bezpośrednio przez silnik spalinowy elektrycznie i dzięki temu spożytkowanie odzyskiwanej energii a nie dodatkowe obciążenie silnika. Ładujesz baterię podczas hamowania za to klima działa na prąd z baterii zamiast dociążać ICE.
 

nnnnn

Posiadacz elektryka
Mnie to fascynują te mikro hybrydy, bateria często poniżej 1kWh, to ile razy ta bateria jest ładowana i rozładowywana podczas jednej jazdy w mieście. Takie kręcenie się pewnie powoduje że podczas 30 minutowej podróży mamy kilkanaście niepełnych cykli co zsumować można do kilku pełnych cykli. Taka bateryjka powinna przeżyć 2-3 lata max. Wie ktoś jak to jest i czy były test "żywotności" baterii w Mhev?
 
Last edited:

Slavekk_

Fachowiec
1 kWh to mają HEV a nie mHEV...
No i powielasz takie same bzdury o trwałości ich baterii jak opowiadają ludziska o BEV
 

Michal

Pionier e-mobilności
Przecież mHICE pracują na akumulatorach kwasowych chyba nie?
 

nnnnn

Posiadacz elektryka
1 kWh to mają HEV a nie mHEV...
No i powielasz takie same bzdury o trwałości ich baterii jak opowiadają ludziska o BEV
Nie zauważyłeś pytajnika?
Jeśli producenci zakładają 2k cykli dla baterii Li-ION czy magazynu, to taka mała bateria w mHEV czy HEV, która wyrabia kilka cykli podczas krótkiej jazdy powinna po 2-3 latach wykazywać duże zużycie. Natomiast z tego co widzę to HEV jeżdżą już latami i nikt tam nie wymienia tych ogniw. Tak ie są moje spostrzeżenia. Natomiast czy ktoś się interesował jak wygląda to w jakichś większych badaniach, na pewno było sprawdzane.

Postanowiłem sam sobie odpowiedzieć:)

Nie wiem na ile rzetelne ale Civic e:hev (2006-2008) ma 1.05kwh. W powyższym linku jest przykład dwóch Hond z przebiegiem 256kkm i ich baterie po tym przebiegu miały wciąż 68% pojemności. Jak dla mnie to imponujący wynik. Szkoda że nie ma informacji ile cykli te moduły wykonały.

tu jeszcze coś takiego: https://www.caranddriver.com/news/a...-differences-between-hybrid-and-ev-batteries/
i fragment:
"According to Bab Taenaka, Ford’s Senior Technical Expert in Battery Cell Technology and Advanced Battery Systems, a battery in a BEV might only see 1000 charge/discharge cycles in its lifetime. That's dramatically fewer than the 4000–8000 cycles a PHEV's battery might see, while a hybrid's battery could endure 100,000 cycles or more.

“As a battery charges and discharges, its internal resistance increases,” says Taenaka. One way to control this is to limit how much of a battery’s capacity is used during a charge/discharge cycle. For a hybrid such as the F-150, which sees the maximum number of cycles, the “state-of-charge window (the fraction of the battery capacity that is actually used) is probably around 50 percent today.” For PHEVs such the Escape, that usable fraction might rise to 80 percent or so. And for the Mustang Mach-E, it’s approaching 90 percent."
1678825988091.png
Wniosek taki że jeśli BEV będzie użytkowane w węższym zakresie to pomimo tego że producenci zakładają 1-2k cykli może udać się znacząco wydłużyć trwałość baterii.

Imponująco wyglądają moce rozładowania na poziomie 20-30C w Fordzie i żywotność baterii na poziomie 100k cykli. Reasumując sądzę że nie mamy się czego obawiać w naszych BEV.
 
Last edited:

Slavekk_

Fachowiec
Zdanie "Taka bateryjka powinna przeżyć 2-3 lata max" nie było zakończone pytajnikiem.
 

gqx

Nowy na Forum
Wg "Motoru" 20 konny elektryczny silniczek może samodzielnie napędzać Tonale 160KM mhev🤔
 

marcinsz

Zadomawiam się
Wg "Motoru" 20 konny elektryczny silniczek może samodzielnie napędzać Tonale 160KM mhev🤔
Pewnie przy spokojnym manewrowaniu na parkingu da radę - wystarczy popatrzeć na chwilowe zapotrzebowanie na energię w typowych elektrykach, można się zmieścić.
 
Top