BigB00
Posiadacz elektryka
Jeśli dostępne jest szybkie ładowanie, konkurencyjność elektrycznych ciężarówek w porównaniu z ciężarówkami z silnikiem diesla może w rzeczywistości ulega poprawie w przypadku większych ciężarówek - wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Björna Nykvista i Olle Olssona ze Sztokholmskiego Instytutu Środowiska (SEI).
W badaniu opublikowanym w czasopiśmie Joule dwaj badacze modelują szybkie ładowanie ciężarówek o dużej mocy, umożliwiając stosowanie mniejszych akumulatorów. Pokazują, że ekonomika elektrycznych ciężarówek na tonokilometr poprawia się wraz z większą masą, napędzaną przez wzrost ładowności, a także zwiększoną oszczędność energii w funkcji masy.
Segment samochodów ciężarowych jest bardzo wrażliwy na specyfikacje akumulatorów.
Najlepsze wyniki zakładają dla zestaw parametrów 3 (PS3) jako reprezentatywny dla optymistycznej perspektywy, która uwzględnia najnowszą technologię dotyczącą akumulatorów litowo-jonowych (100 USD/kWh, 5000 cykli, 175 Wh/kg).
Ich model wskazuje również, że jeśli parametry PS3 zostaną rzeczywiście osiągnięte, ciężkie elektryczne ciężarówki mogą być konkurencyjne w wartościach bezwzględnych zarówno na tonokilometr, jak i na km.
Z badań m.in BNEF wiemy że zarówno taka cena jak i gęstość akumulatorów jest już w zasięgu koncernów motoryzacyjnych.
W badaniu opublikowanym w czasopiśmie Joule dwaj badacze modelują szybkie ładowanie ciężarówek o dużej mocy, umożliwiając stosowanie mniejszych akumulatorów. Pokazują, że ekonomika elektrycznych ciężarówek na tonokilometr poprawia się wraz z większą masą, napędzaną przez wzrost ładowności, a także zwiększoną oszczędność energii w funkcji masy.
Segment samochodów ciężarowych jest bardzo wrażliwy na specyfikacje akumulatorów.
Najlepsze wyniki zakładają dla zestaw parametrów 3 (PS3) jako reprezentatywny dla optymistycznej perspektywy, która uwzględnia najnowszą technologię dotyczącą akumulatorów litowo-jonowych (100 USD/kWh, 5000 cykli, 175 Wh/kg).
Ich model wskazuje również, że jeśli parametry PS3 zostaną rzeczywiście osiągnięte, ciężkie elektryczne ciężarówki mogą być konkurencyjne w wartościach bezwzględnych zarówno na tonokilometr, jak i na km.
SEI team finds heavy-duty battery-electric trucks more economically feasible than thought
If fast charging is available, the competitiveness of battery electric trucks compared with diesel trucks can actually improve with larger trucks, according to a new study by Björn Nykvist and Olle Olsson from the Stockholm Environment Institute (SEI). In a study published in the journal Joule...
www.greencarcongress.com