Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Zespół z UCLA wykorzystuje grafit do zwiększenia wydajności baterii LFP [link ENG]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="BigB00, post: 1517, member: 30"] W artykule opublikowanym w czasopiśmie ACS Nano Letters, zespół donosi o uzyskaniu elektrod o dużym obciążeniu i wysokiej pojemności (160 mAh/g poniżej 0,2 C), ultrawysokich szybkościach (107 mAh/g poniżej 60 C) i znakomitych wydajność cyklu (> 95% zachowanie pojemności w ciągu 2000 cykli). Materiał kompozytowy może prowadzić do elektrod o objętościowej gęstości energii dochodzącej do 427 Wh/L poniżej 60 C (!) [URL unfurl="true"]https://www.greencarcongress.com/2021/03/20210303-ucla.html[/URL] Komentarz z mojej strony. O ile mówimy tu o ogromnym skoku mocy ładowania - 60C(!) o tyle zastanawia mnie jedna rzecz. Mianowicie energochłonność całego procesu produkcji. Tak to wygląda obecnie: [ATTACH type="full"]212[/ATTACH][ATTACH type="full"]213[/ATTACH] Obecnie suszenie polega na pozostawieniu elektrod w temperaturze 80-160st C na kilka godzin w specjalnych suszarniach, a potem na powolnym suszeniu w temperaturze pokojowej i odpowiedniej wilgotności i przepływie powietrza przez kilkanaście godzin. W procesie produkcji opisanym przez naukowców jest mowa o ogrzaniu roztworu do 600st C przez 5godz. Suszeniu w 100st. C przez 12 godz. Poddaniu procesowi autoklawizacji przez 24 godz w 180st C, a na końcu opłukaniu wodą demineralizowaną i znów suszeniu przez 2 godziny w 600st C. Sprawia to wrażenie, że to, co możemy zaoszczędzić cenowo rezygnując z kobaltu wykorzystamy na tworzeniu elektrody. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Zespół z UCLA wykorzystuje grafit do zwiększenia wydajności baterii LFP [link ENG]
Top