Zimowe felgi do TM3LR

krzyss

Pionier e-mobilności
Problem że nie wiem czy ta pianka jest luzem czy napylona od środka na oponę - jednym słowem czy ktoś kto będzie mi przekładał zimówki może to zepsuć czy raczej nie.
Czy to gadżet - cholera wie - mi się wydaje że osłona dachu składająca się z 2 warstw materiału robi dużo ciszej w mojej Tesli (zresztą za Twoją namową) - hałas nie odbija się od szkła więc się ładnie tłumi - może tutaj jest tak samo.
Ta pianka jest przyklejona do opony i raczej nie zepsujesz jej. Czujniki jak w kazdym aucie jak serwis ogarniety to da rade. Ja mam zaprzyjazniony serwis w Kobylce kolo wawy mama odpowiedni sprzet do takich kol. Moge dac namiar na priw.
 

cooler

Pionier e-mobilności
...bierzesz pod uwagę homologację/zalecenia producenta?

Do tej pory nie myślałem o tym, rzeczywiście ubezpieczyciel może się przyczepić jakby co... Skazani na 18"... Nie spodziewałem się że będę rzewnie wspominał komfort i niezniszczalność 195/65R15 z mego starego Passata 1.8T B5FL... Nigdy nie zarysowałem w nim felgi, łyka wszystkie dziury z gracją i zęby mnie nie bolą tak jak jadąc TM3 LR po Transgarasanie... O dziwo nie czuję jakoś żeby Tesla jakoś drastycznie lepiej się trzymała na zakrętach lub hamowała. Ale przyśpiesza o niebo lepiej :)
Z tego wniosek że najłatwiej jak pisał kolega powyżej zmienić letnie na zimówki na tych samych felgach, korzystając z czujników i z aerohubs (+5% do zasięgu). Mam do wszystkich innych samochodów oddzielne koła z zimówkami, i zrobił się z tego już cały stos kół (a właściwie już ze 2).
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak od tescia pozycze C classe z 2000r i jade na jego kolach 15” z balonami 65 to mam podobnie.:)
Ale tesla hamuje… a jak ta opone nagrzejesz to i w zakrecie sie trzyma, tylko uklad troche gumowaty ale jest ok. I tak sie prowadzi lepiej niz wiekszosc aut.
 
Last edited:

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Dołączam się, sam szukałem informacji o 17" ale wszystko w internatach mówi że minimum jaki można wsadzić to 18" felgi bo tarcze są za duże.

Co do opon, zakupuje na czasie zimówki, jakie polecił też @newbe

 

cooler

Pionier e-mobilności
Z tego co wiem ze względu na wzmocniony bok opony o znikomym ugieciu Run on flat wymaga dedykowanego zawieszenia.
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Ja rozgryzalem caloroczne ale sie poddalem, norweskie klimaty moga jednak dac w kosc oponom.
Kupilem taki zestaw do SR+ za 5300 PLN:
Opony Pirelli Ice Zero, 68dB wiec powinny byc duzo cichsze niz letnie.
Wolalbym Michelin PA5 ale nie mieli niestety.

Identyczne felgi z oponami zimowymi (tyle ze Continental) mam na modelu Performance i generalnie wszystko bylo ok podczas zimy.
 

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
Co myślicie o całorocznych:
Pirelli Cinturato All Season SF2 215/50 R18 https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-cinturato-all-season-sf2-215-50-r18-92-w#345219366
Mają mniejszą szerokość o 20 mm i większą średnicę o 3.50 mm od fabrycznych.
Pirelli są znacznie cichsze, bardziej komfortowe i dodatkowo obniżają zużycie energii przez mniejsze opory toczenia, bo są węższe i posiadają oznaczenie B zamiast C: https://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-sport-4-235-45-r18-98-y-xl-mfs-zr#342657504
Są węższe i nie wystają tak po za obrys auta co chroni lakier.
 
Last edited:
Top