Zimowe felgi do TM3LR

cooler

Pionier e-mobilności
Co myślicie o całorocznych:
Pirelli Cinturato All Season SF2 215/50 R18 https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-cinturato-all-season-sf2-215-50-r18-92-w#345219366
Mają mniejszą szerokość o 20 mm i większą średnicę o 3.50 mm od fabrycznych.
Pirelli są znacznie cichsze, bardziej komfortowe i dodatkowo obniżają zużycie energii przez mniejsze opory toczenia, bo są węższe i dodatkowo posiadają oznaczenie B zamiast C: https://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-sport-4-235-45-r18-98-y-xl-mfs-zr#342657504
Są węższe i nie wystają tak po za obrys auta co chroni lakier.
Niestety zadam Ci te same pytanie które mnie zawróciło z tego kierunku: bierzesz pod uwagę homologację/zalecenia producenta?
Jest tak że jak będziesz na innych oponach niż homologowane, to ubezpieczyciel może się wypiąć i nie wypłacić odszkodowania.
Jesteś skazany na szerokość 235/45R18
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Ja rozgryzalem caloroczne ale sie poddalem, norweskie klimaty moga jednak dac w kosc oponom.
Kupilem taki zestaw do SR+ za 5300 PLN:
Opony Pirelli Ice Zero, 68dB wiec powinny byc duzo cichsze niz letnie.
Wolalbym Michelin PA5 ale nie mieli niestety.

Identyczne felgi z oponami zimowymi (tyle ze Continental) mam na modelu Performance i generalnie wszystko bylo ok podczas zimy.
5300 za komplet (felga, czujniki i opony)?
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Z ciekawość zapytam po co kupujecie koła zimowe z felgami jeśli będą takiego samego rozmiaru co letnie? Nie lepiej od razy wziąć same opony? Chyba, że sami planujecie wymieniać całe koła?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Z ciekawość zapytam po co kupujecie koła zimowe z felgami jeśli będą takiego samego rozmiaru co letnie? Nie lepiej od razy wziąć same opony? Chyba, że sami planujecie wymieniać całe koła?
Odpowiem za siebie: sam zmieniam sobie koła z letnich na zimowe, mam wszystko co trzeba - podnośnik, klucz dynamometryczny, klucz udar do odkręcania/przykręcania śrub i domek narzędziowy gdzie trzymam całe koła lato/zima.
Wady:
- zmiana zajmuje ok 20-30 minut i można się nieźle spocić

Zalety:
- zmieniam kiedy mi się podoba lub kiedy potrzeba,
- nie czekam w kolejce,
- przy obecnych cenach np w ASO 2-3 lata i mam na nowe opony.
- jest okazja obejrzeć najważniejsze podzespoły typu hamulce, zawieszenie, osłony przegubów itp od spodu i wyłapać nadchodzące katastrofy
- po tym jak w ASO nie dokręcili mi śrub nie mam zaufania i i tak bym po nich dokręcał, to już lepiej sam zmienię.
- mam 3 synów, więc najczęściej pokazuję tylko palcem i nadzoruję/wykonuję przegląd elementów j.w.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Tez biorę wielosezonowe ja mam nadzieje rzadko odwiedzać serwis, stacje benzynowe w ogóle to na wymianę opon tez nie chce jeździć. W sobotę odbieram i pewnie na oryginalnych oponach przejadę 1000km trafia na sprzedaż a sam zamówię sobie Michelin CrossClimate+
Może raz na rok dwa zamienię przód z tył
 
Top