Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Zimowy test degradacji baterii w warunkach domowych
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="robert, post: 30471, member: 732"] Mam wrażenie, że pytanie powinno być rozbite na dwa: a) jaka jest aktualna pojemność baterii? b) jaki mam zasięg? Na początek - baterie się degradują. Kropka. Zespół odwracalnych procesów chemicznych pozwalających gromadzić i uwalniać ładunek częściowo zamienia się na nieodwracalny i tyle. Nie można tego cofnąć. Nie da się. Finito. Pasywacja. Termodynamika. Zresztą jeżeliby było inaczej czy sądzicie, że Tesla przez przypadek zapomniałaby o tym napisać? Wspominam o tym ponieważ czasem można znaleźć w necie "domowe" sposoby jak zbalansować/formatować baterie. Nie wspomnę o ładowarkach balansujących - które, moim zdaniem, są rozwiązaniem na poziomie "strukturyzacji wody" i nakładek magnetyzujących na wężyki paliwa... Inną, pochodną od aktualnej pojemności baterii sprawą są wskazania naszego pokładowego BMS (battery management system). Z punktu widzenia kierowcy najważniejsza jest odpowiedź na pytanie "jaki mam zasięg?". Ręka w górę kto woli mieć w baterii [B]aż[/B] 80 kWh i zasięg 340 km (np. w aucie jakiejś innej marki) niż [B]tylko[/B] 70 kWh i zasięg 430 km. Odpowiedzi na pytanie "jaki mam zasięg" udzieli nam pokładowy BMS. Robi to zawsze, tyle że może to zrobić bardziej lub mniej precyzyjnie. Jak mu umożliwić poprawną i precyzyjną pracę? Jest na forum link do doskonałego artykułu jak się to robi i dlaczego właśnie w ten sposób. W skrócie: dajemy BMSowi szansę pomierzyć parametry baterii na różnych poziomach naładowania np. na 10%, 20%, 30%, 40%, 50%, 60%, 70%, 80%, 90%. Do poprawnego odczytu na danym poziomie naładowania potrzeba 3-4 godzin w stanie układu otwartego (nie dodajemy ani nie ujmujemy, np. przez włączenie sentry mode, ładunku z baterii). Mój BMS mówi: 100%=464km (M3AWD LR '19). PS. A poza tym uważam, że warto przełączyć wyświetlacz na "%" i cieszyć się jazdą. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Zimowy test degradacji baterii w warunkach domowych
Top