Złożono skargę do FTC na wprowadzający w błąd marketing Toyoty

daniel

Señor Meme Officer
Rollie Williams!!!! :love:

Skarga zawiera kilka konkretnych reklam, które sprawiają, że Toyota wydaje się liderem w dziedzinie pojazdów elektrycznych, choć tak nie jest. Obejmują one:

- Obrazy hybrydy porażonej piorunem, mimo że konwencjonalne hybrydy całą energię czerpią z benzyny.
- Zdjęcia hybrydy napędzanej benzyną jadącej obok paneli słonecznych (które nie mogą jej ładować) obok słów „neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla” (co nie jest)
- Używanie słowa „zasięg” do opisania, jak daleko może przejechać hybryda na zbiorniku paliwa, zamiast mpg, jak robią to praktycznie wszystkie reklamy samochodów spalinowych.
- Kampania „For each their own electric”, obejmująca kilka pojazdów napędzanych wyłącznie paliwem.
- I klasyczne kłamstwo o „samoładującej się hybrydzie”, które spowodowało zakaz reklam Toyoty w Norwegii.


Przy Beyond Zero myślałem, że wyjedzie z Mirai.

1715384621808.png
 

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Oby w końcu zrobiono porządek z tym nachalnym marketingiem. Nie mam nic przeciwko zastępowaniu ICE przez HEV (mniejsze zużycie paliw kopalnych, mniejsze zanieczyszczenie powietrza), ale ICE/mHEV/HEV to typy samochodów spalinowych, które nie mają żadnego związku z PHEV, a tym bardziej BEV.

I jeżeli spojrzymy na to w taki sposób jak wyżej, to globalna sprzedaż Toyoty według danych z 2023 wygląda tak:
ICE/mHEV/HEV: 98,7%
PHEV: 0,9%
BEV: 0,4%
Dla porównania 8,3% sprzedaży VW (!) w 2023 to BEV.
 
Last edited:

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Dzisiaj zauważyłem takie auto (Renault Austral e-tech full hybrid):

1717770268550.png


To niebieskie "E" na końcu dla mnie sugerowałoby, że to PHEV. Zobaczmy, jak to auto jest reklamowane:
1717769860143.png


Im dalej zjedziemy, tym gorzej:

1717769999127.png


Pojemność i napięcie akumulatora w HEVie? Ciekawa informacja, ale zwykle takie rzeczy są zakopane w danych technicznych...

1717770108668.png


Mild hybrid - dystrybutor, "full hybrid" - piorun + paliwo...

1717770022847.png

Komisja Etyki Reklamy uznała reklamowanie hybryd Toyoty w podobny sposób jako wprowadzające w błąd: https://radareklamy.pl/uchwala-nr-z...orzekajacego-w-sprawie-o-sygn-akt-ker-192-20/. Jak widać nie zakończyło to reklamowania samochodów spalinowych jako mających coś związanego z energią elektryczną.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Przecież wiadomo, że 80% ludzi ma tylko 5 km jazdy do pracy - 2kWh może wystarczy na 10 km w dwie strony :p
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Toyota nie tylko oszukuje nt elektryków ale też w testach zderzeniowych.
 
Top