Zmiany na planowanych SuC w PL

karol.kar

Posiadacz elektryka
Pojawiły się daty na pinezkach szarych w PL (rok 2024)
Wcześniej było "Target opening date to be confirmed".
+ Gdynia dostała plan
+ W-wa Radzymińska plan Q3 2023
+ Rzeszów Jesionka


Zaczyna się robić ciekawie :)
 

Pleśniak

Zadomawiam się
Nawet nie Gdynia tylko Rumia :D Tesla lubi ukrywać ładowarki przed polskimi kierowcami :D
 

Pleśniak

Zadomawiam się
Niech chociaż jedną w końcu wybudują w Trójmieście i będzie dobrze :)
 
Co tu dużo gadać, gdyby to się ziściło to będzie mniejsze poczucie bycia obywatelem trzeciego świata. Oczywiście nadal pozostaje problem Ciechocinka czy Katowic, gdzie nie widać szans na poprawę z obłożeniem, raczej będzie tylko gorzej, a tak naprawdę już jest tragicznie. Radomsko tutaj dużo nie wyratuje.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Jak wejdzie Trójmiasto, to Ciechocinek może trochę się rozluźni.
 

KrzysztofFly

Pionier e-mobilności
Jak wejdzie Trójmiasto, to Ciechocinek może trochę się rozluźni.
Myślę, że każda kolejna będzie miała jakiś wpływ na pozostałe, jednak i tak chyba gwałtowny przyrost nowych Tesli na naszym rynku, spowoduje jeszcze większy ruch na tych istniejących i planowanych do wybudowania. Czas chyba najwyższy aby powstało zdecydowanie więcej SuC, nawet takich mniejszych po 4 w większych miastach, a także na początek co najmniej kilkunastu dużych przy autostradach i eskach, oddalonych od siebie o 150/200 kilometrów, takich po kilkanaście stanowisk.
 

tygrysm

Zadomawiam się
Ja liczę, że pójdą za ciosem i wszystkie te nowe lokalizacje to nie będą 4 stanowiska, a minimum 8 stanowski, a gdzie się da to 12/16 stanowisk. Raczej mam wrażenie, że w końcu odkąd superchargerami zajmuje się ktoś z Polski to działają w tym kierunku. Patrz SuC Ząbki i SuC Kraków. Radom też mają powiększać.

Edit: Swoją drogą z tego co czytałem w Rzeszowie ma być zmiana lokalizacji Superchargera, więc możliwe że po uruchomieniu Jasionki zniknie supercharger Rzeszów w obecnej lokalizacji. Poniżej post Tesla Owners Poland z fb:

Wiele czynników wpływa na szybkość tworzenia infrastruktury, jednak sporo dzieje się też "w kuluarach" - kilka tygodni / miesięcy temu został utworzony w PL dedykowany team odpowiadający za infrastrukturę ładowania w PL. Dotychczas podlegaliśmy pod Niemcy i byliśmy mocno na końcu łańcucha pokarmowego, obecnie mamy dedykowanego "spottera" i człowieka od papierów.
Oczywiście nie sprawi to, że nagle z miesiąca na miesiąc pojawi się 10 lokalizacji - ale metodycznie sytuacja poprawia się a my jako społeczność też dorzucimy w miedzyczasie kilka cegiełek od siebie.
Obecne projekty w trakcie (nieoficjalnie):
- Radom: rozbudowa do 16, potem +8
- Kraków: rozbudowa do 24 V3
- Gdańsk: > 10 V3
- Rzeszów: zmiana lokalizacji, > 8 V3
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Niektore lokalizacje wiszą kilka lat... A tu bez lokalizacji nagle mamy Ząbki.

Stolica np. ma Super Charger, na miarę Kraju, którego jest Stolicą.
Oby nadszedl czas na SC.
Ale bym się nie podniecał tym za bardzo.
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Wiem co to znaczy użerać się w Polsce z urzędami i energetyką. Podłączenie źródła wytwórczego o mocy ok. 1MW jest porównywalne do takiego SuC. Z doświadczenia powiem, że to droga przez mękę i pewnie zakończę ją w sądzie.

Jeśli powstanie lokalny oddział tesli do tego celu, obsadzony przez ludzi znających realia w kraju to trzy, maks cztery lata i będziemy mieć tutaj ładowarkowy raj. Wiem co mówię bo to samo było z farmami PV, za chwilę z magazynami itd. Biznes mamy obrotny to politycy i brak wolnego rynku energii jest tu problemem.
Dziś kolega odbierał tesle i plac załadowany po brzegi, prosili go żeby odebrał wcześniej bo zamówień przybywa lawinowo i chcą wydawać te które już są w Polsce. Według mnie pierwszy klocek domino się przewrócił, teraz tylko pozostało czekać.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Ja liczę, że pójdą za ciosem i wszystkie te nowe lokalizacje to nie będą 4 stanowiska, a minimum 8 stanowski, a gdzie się da to 12/16 stanowisk. Raczej mam wrażenie, że w końcu odkąd superchargerami zajmuje się ktoś z Polski to działają w tym kierunku. Patrz SuC Ząbki i SuC Kraków. Radom też mają powiększać.

Edit: Swoją drogą z tego co czytałem w Rzeszowie ma być zmiana lokalizacji Superchargera, więc możliwe że po uruchomieniu Jasionki zniknie supercharger Rzeszów w obecnej lokalizacji. Poniżej post Tesla Owners Poland z fb:
Kraków 24 :eek: to by tłumaczyło tak dużą inwestycję z nowym budynkiem trafo, itd. To może też oznaczać, że to będzie jeden z pierwszych SuC otwarty w PL dla innych samochodów (jeśli nie będzie przeciążony Teslami przy tych 24 słupkach).
 

danielm

Pionier e-mobilności
to wszystko nie ma absolutnie żadnego znaczenia, ani położenie pinezek ani daty jakie tam się pojawiają. po prostu pod koniec roku tesla aktualizuje te mapę i przesuwa daty o kolejny rok. mamy ładowarki których nigdy na tej mapie nie było a po prostu się pojawiły, mamy ładowarki które powstały 20km od pinezki. i mamy ładowarki które powstały 4 lata po tym jak się pojawiły na mapie że lada dzień będą :)
 

danielm

Pionier e-mobilności
A ten drugi SC w Poznaniu (na mapie gdzieś koło węzła Komorniki) jest faktycznie planowany (przydałby się bardzo) czy to taki plan na święte nigdy?
to są lokacje gdzie tesla by chciała, albo gdzie ktoś już ją zaprosił i teraz wystarczy 5 lat poczekać aż elektrownia kable pociągnie
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Muszę przestać czyta niusy o nowych ładowarkach- niby człowiek wie, że jest lipa ale ciągle się łudzi :)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Muszę przestać czyta niusy o nowych ładowarkach- niby człowiek wie, że jest lipa ale ciągle się łudzi :)
bo tesla jest cwana i ładowarki stawia u ludzi którzy mają miejsce i prąd i chcą na tym coś zarabiać, a w naszym kraju z kartonu trzeba się prosić u zarządcy drogi, czekać kilka lat na prąd, postawić ładowarki za kilkaset tys zł które kolejne kilka miesięcy będą czekać na pieczątkę urzędnika o ile urzędnik stwierdzi że dokumentacja którą czytał już 100 razy za 101 razem jest poprawna, a potem jeszcze płacić haracz zarządcy drogi za możliwość świadczenia usług ładowania.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
to wszystko nie ma absolutnie żadnego znaczenia, ani położenie pinezek ani daty jakie tam się pojawiają. po prostu pod koniec roku tesla aktualizuje te mapę i przesuwa daty o kolejny rok. mamy ładowarki których nigdy na tej mapie nie było a po prostu się pojawiły, mamy ładowarki które powstały 20km od pinezki. i mamy ładowarki które powstały 4 lata po tym jak się pojawiły na mapie że lada dzień będą :)

Coś w tym jest.
W moim rejonie na MOPie powstaje hub (12 x SuC + 12 x 300kW Gridserve) i śladu po tym na mapie Tesli nie ma.
 
Last edited:

wojtkow

Posiadacz elektryka
to wszystko nie ma absolutnie żadnego znaczenia, ani położenie pinezek ani daty jakie tam się pojawiają. po prostu pod koniec roku tesla aktualizuje te mapę i przesuwa daty o kolejny rok. mamy ładowarki których nigdy na tej mapie nie było a po prostu się pojawiły, mamy ładowarki które powstały 20km od pinezki. i mamy ładowarki które powstały 4 lata po tym jak się pojawiły na mapie że lada dzień będą :)
Wybaczcie, nowy tu jestem (i jak widać ciągle naiwny) :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wybaczcie, nowy tu jestem (i jak widać ciągle naiwny) :)
To pikuś. Ludzie myślą że jak inflacja spadnie poniżej np, 9 % to ceny przestaną rosnąć i wszystko stanieje o tyle ile podrożało, a nawet więcej!
 
Top