Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Zrozumieć 800V: "Tesla, niestety, stoi w miejscu, jeżeli chodzi o innowacje", "nie ma 800V", "wolno się ładuje"
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zlp, post: 238508, member: 4183"] Zacząłem podobną dyskusję w innym wątku. Też wydawało mi się, że 800V da się szybciej ładować. Niestety 400 czy 800V to nie robi różnicy. Najważniejszym parametrem jest parametr C, czyli moc ładowania w stosunku do pojemności. Czysto matematycznie: Ładując akumulator 100kWh prądem 100kW (1C) naładujemy go w ciągu 1 godziny. Prądem 2C (200KW) naładujemy ten sam akumulator w ciągu 0,5 godziny (bez strat i specyfiki ładowania). Dlaczego 800V nie ładuje się szybciej? Ponieważ przy tej samej pojemności akumulatora i 2 razy wyższym napięciu (400 vs 800V) mamy w akumulatorze 2 razy więcej pakietów[B] ale o połowę mniejszej pojemności[/B]. A mniejsza o połowę pojemność pakietu oznacza, że 1C dla mniejszego pakietu to o połowę mniejsze natężenie prądu ładowania! Podsumowując: Dla pojedynczego ogniwa nie ma różnicy w jakiej architekturze ono się znajduje. 1C to 1C. 400 czy 800V nic nie zmienia. Myślę, że żywotność i realnie osiągalne milionowe przebiegi akumulatorów w samochodach Tesli przy minimalnej degradacji są możliwe dzięki zachowawczym trybom ładowania. Konkurencja ma nowsze i na pewno lepsze akumulatory, ale na razie jeszcze nie udowodniła ich żywotności. Większe prądach ładowania dzisiaj są bardzo kuszące, jutro mogą okazać się bardziej problematyczne ze względu na szybszą degradację. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Zrozumieć 800V: "Tesla, niestety, stoi w miejscu, jeżeli chodzi o innowacje", "nie ma 800V", "wolno się ładuje"
Top