Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Zrozumieć 800V: "Tesla, niestety, stoi w miejscu, jeżeli chodzi o innowacje", "nie ma 800V", "wolno się ładuje"
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
[QUOTE="sh95, post: 255170, member: 2571"] Piotr, świetnie to opisałeś. Ja również nie znam się więc trochę dodam do tego fragmentu: Nie nazwałbym tego "jedynym miejscem". To co podałeś w kwestii wyliczeń wszystko się zgadza dla przykładowego maxa 200kW. Jednak w Polsce (i zapewne nie tylko) stoją różne, różniste ładowarki. Są takie, które - chyba nie jest to żadna nowość - dają deklarowaną moc maksymalną tylko dla 800V. Przy Tesli z 400V ładowarka poda mniej, czasem o połowę. Piotr to wyjaśnił dlaczego, kwestia maksymalnego natężenia prądu w kablu. Przykładem są ładowarki Kempower zainstalowane na stacji Auchan (obsługiwane przez elo.city) w Rumi: [ATTACH type="full" alt="1752821346499.png"]30293[/ATTACH] Tutaj jak widać podane są możliwe moce dla 800V i 400V (czemu inne ładowarki tak tego nie podają?), z prostego rachunku moc/napięcie = prąd wynika, że ograniczeniem ładowarki (przewodów zapewne) jest maksymalny prąd 200A. I tu już jest wprost korzyść dla posiadacza auta z 800V. Naładuje się szybciej, bo uzyska większą moc, nie patrząc na krzywe ładowania. Czy takich ładowarek w PL jest dużo? Trochę jest. GreenWay w wielu lokalizacjach stosuje Delta UFC200 o mocy mak