Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Zrozumieć 800V: "Tesla, niestety, stoi w miejscu, jeżeli chodzi o innowacje", "nie ma 800V", "wolno się ładuje"
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 255186, member: 1241"] Jasne że 800V to przyszłość tylko trzeba przestać przypisywaniu temu nie wiadomo czego. A apropo CLA to własnie wprowadzenie tego modelu i straszenie że nie bedzie miał konwertera rozgrzebało temat że stacje ładownaia nie tylko powinny podawać maks moc ale także zakres napięcia i najlepiej jeszcze maksymalny prąd. A dlaczego zakres napięcia? Bo np elektromobilność to nie tylko samochody ale też może motocykle czy mikrokary, kóre potrafią mieć 100-200V. Do tej pory producenci nie wyposażali je w ładowanie DC ponieważ wiekszosc ładowarek 400V ma minialne napiecie 200V ale akurat ładowarki 800V czesto obsługują minimum 150V, wiec w przyszłosci może pojawic sie taki malutki pojazd który słusznie zajmie w trasie ładowarke 350-400kW ładujac się z moca ~50kW bo nie bedzie mógł się naładowac na takiej 150kW obok Dziś sytuacja jest taka że podjeżdza się autem które potrafi się ładować 250kW do ~30% na ładowarkę która ma 180kW i okazuje sie ze moc ładowania to 110-120kW, właśnie przez to że ładowarka ma parametry 1000V 300A których nie można sprawdzić planując trasę. To samo zaskoczenie mają użytkownicy 800V które jak np Kia EV9 dzieki "800V"(dokładnie to 550V) ładuje się 190-215kW a gdyby była w 400V mogła by mieć 160-180kW. A tak przez to ze przekracza 400V to na takiej ładowarce 400V ma tylko 85kW bo korzysta z konwertera. Po komentarzach na plugshare mozna wywnioskować że mało który użytkownik elektryka jest świadomy tego zaganienia napięć i prądów w aucie i ładowarce. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Zrozumieć 800V: "Tesla, niestety, stoi w miejscu, jeżeli chodzi o innowacje", "nie ma 800V", "wolno się ładuje"
Top