Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia EV9 Forum • Kia EV9
Zużycie energii EV9
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="strusio8, post: 235861, member: 5278"] No właśnie myślę o tym i myślę i chyba coś przewaliłem.... Sam na to wpadłem jak chciałem z ciekawości wyznaczyć jednostki tego co wyliczyłem i wyszło mi że 1 kWh/100 km =36 N, więc wzór z CoC wystarczy podzielić przez 36 i już... To co chciałem tak naprawdę na tym wzorze policzyć to ile auto zużyje prądu (w kWh) na zadanym odcinku (na 100 km) jadąc ze stałą prędkością v. Jeśli pojedziemy 2x szybciej to czas pracy silnika będzie dwa razy krótszy. Ale potrzebna siła wzrośnie bo wzrosną opory toczenia wyliczone ze wzoru z CoC. No i zgadza się sytuacja z prędkością 0, jak nie jedziemy w ogóle to zużycie prądu będzie nieskończone by przejechać te 100km (bo nigdy nie dojedziemy). A jak będziemy jechać jak żółwik, to zużycie będzie ogromne bo cały czas ten stały współczynnik działa, a auto musi jechać i jeeeeechać..... Sorki za jechanie intuicją ale naprawdę mnie zgubiła ta fizyka.... -------------------------- edit chwilę później ----------------------------------- Już wiem co pokazuje mój wykres i dlaczego dzielę przez prędkość. Wzór z CoC to siła w N czyli po podzieleniu przez 36: w kWh/100km. To co chciałem zobrazować to moc (w kW) potrzebną autku by z daną prędkością jechać, ponieważ wiemy że im mniejsza moc tym mu łatwiej. Więc musiałem podzielić przez [setki] km/h :D Więc teza jest utrzymana autku (mojemu) najłatwiej jest jechać 61 km/h --------------------------- edit jeszcze chwilę później --------------------------- może już się nie będę lepiej oddzywał. Żeby wyrugować km i h z kWh/100 km trzeba to przemnożyć przez prędkość w km/h a nie podzielić.... potrzebuję fizyka który to rozgryzie.... tak wygląda wzór z CoC podzielony przez 36: [ATTACH type="full"]27364[/ATTACH] Czerwony Kia Niro, zielony Tesla Y (taki CoC znalazłem na necie) To by oznaczało że najefektywniejsze spalanie uzyskamy wlokąc się jak nie wiem co... Nie pokrywa mi się to z rzeczywistością.... Ale może chociaż przy większych prędkościach pokazuje lepiej przyrost spalania z prędkością? przy 70 km/h w okolicach 10 kWh/100 km, oraz okolice 30 kWh/100km przy 160 km/h. Może gdzieś znajdę kiedyś pusty kilometrowy odcinek (musiałby jeszcze być płaski) i nastawię tempomat na 10 km/h by zobaczyć te 4 kWh/100km [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia EV9 Forum • Kia EV9
Zużycie energii EV9
Top