Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia EV9 Forum • Kia EV9
Zużycie energii EV9
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 235896, member: 1241"] To nie jest hipoteza. Ta procedura jest opisana w linku ktory załączyłem: "Reference speed points shall start at 20 km/h in incremental steps of 10 km/h and with the highest reference speed according to the following provisions: The highest reference speed point shall be 130 km/h or the reference speed point immediately above the maximum speed of the applicable test cycle if this value is less than 130 km/h" Jest tam też opisany coastdown i jak powinny nakładać się punkty referencyjne jeśli droga testowa nie pozwala zrobić 20-130 za jednym razem. Tak jak napisałem to opory a nie energia. Nie wiem tylko czy test nie zależy od napędu bo w samochodach elektrycznych z magnesami stałymi w których nie ma sprzęgła falownik sztucznie wytwarza nautral. Silnik jest cały czas połączony z kołami a falownik generuje taki prąd aby silnik nie pracował, ale cały czas się kręci. Mi zawsze wydaje się że Tesla na luzie jedzie znacznie dalej niż każde auto spalinowe którym jechałem, więc nie wiem czy ten falownik tam delikatnie nie stara się bardziej na+ niż na minus niwelować te magnesy stałe;) Ogólnie to te współczynniki f0 f1 opisują ciężar i wielkość auta. Większe szersze koła będą stanowiły większy opór a ten f2 z kwadratem prędkości to głównie aerodynamika czyli powierzchnia czołowa i Cx. I np w tym drugim na pewno EV9 jest gorsza niż X [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia EV9 Forum • Kia EV9
Zużycie energii EV9
Top