Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
CITROEN
Citroen e-C4 Forum • Citroen eC4 / ë-C4
Zużycie energii na autostradzie
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Jaceq, post: 48292, member: 1236"] Nadarzyła się okazja, więc zrobiłem własne małe testy. Wrzucam tutaj, może komuś się przyda.. Generalnie wyniki są zbliżone do tego, co zostało napisane powyżej. Test został wykonany w godzinach przedpołudniowych, przy małym natężeniu ruchu na trasie. Temperatura powietrza około 20-24 stopni. Przy starcie bateria na 100%, deklarowany zasięg: 360 km. Tryb jazdy: Normalny. Etap I: dojazd drogami lokalnymi do trasy (średnia z 13 km - 14,2 kWh). [ATTACH type="full" width="288px"]5853[/ATTACH] Etap II: trasa właściwa, jazda na tempomacie ustawionym na 150 km/h (średnia z 78 km - 28,3 kWh) [ATTACH type="full" width="290px"]5854[/ATTACH] Po tym etapie poziom baterii spadł do 48%. Przy zachowaniu stylu jazdy i prędkości przejechałbym jeszcze mniej więcej 80km, co by dało łączny zasięg około 150-160 km. Akurat dojechałem do ładowarki GreenWay. Ładowanie ze średnią mocą 43,86 kW, więc w 26 min. doładowałem 19 kWh, czyli do 85%. Etap III: trasa właściwa, jazda na tempomacie ustawionym na 125 km/h (średnia z 75 km - 23,0 kWh) [ATTACH type="full" width="295px"]5855[/ATTACH] Etap IV: obwodnica, dojazd do miasta - prędkości różne (średnia z 52 km - 20,3 kWh) [ATTACH type="full" width="302px"]5856[/ATTACH] Średnia całej trasy wyglądała tak: [ATTACH type="full" width="305px"]5857[/ATTACH] Przy czym należy zaznaczyć, że większość trasy była pokonana z prędkościami powyżej 125 km/h. Stan baterii: 23%. Ładowanie na GreenWay ze średnią mocą 47,03 kW, przez 39 min. doładowane 39,65 kWh, do 83%. Zaznaczam, że testy wykonałem na własne potrzeby, nie próbowałem nikomu niczego udowadniać. Po prostu chciałem sprawdzić jak się będzie jechać e-C4 w trasie. Kilka moich luźnych uwag: - Jazda z prędkością maksymalną dla tego auta (150 km/h) jest całkiem przyjemna i komfortowa - nadal jest cicho, dobrze się prowadzi, da się rozmawiać bez podnoszenia głosu. - Mimo "papierowo" niższych osiągów niż u większości konkurencji, auto absolutnie nie jest mułowate. Całkiem nieźle się zbiera, szczególnie porównując z autami spalinowymi. - Jadąc 140-150 km/h obserwuje się zużycie 30 - 32 kWh. Podczas przyspieszania można chwilowo zobaczyć nawet 50kWh - więcej nigdy nie pokazało. Tak, jakby "przestawał liczyć" ;-) - Świadomie nie testowałem na dłużej trybu SPORT - on we wszystkich autach jest z definicji energożerny, a chodziło mi o realne porównanie z autem spalinowym w mojej zwyczajnej eksploatacji. - Ładowanie 100kWh wydaje się osiągalne - w drodze powrotnej trafiłem na nowszą stację GreenWay ze złączem CCS 100kWh. Moc ładowania rozpędziła się do 79 kWh. A było to trzecie szybkie ładowanie tego dnia.. - Tempomat w e-C4 da się ustawić na bzdurne wartości typu 200 km/h ;-) Oczywiście w rzeczywistości nie jedzie powyżej 150 km/h, ale wg mnie to oczywista, choć niegroźna niedoróbka oprogramowania. - Przy obecnym stanie ładowarek podróżowanie w trasie z taką baterią jest możliwe choć wymaga planowania i sporej zakładki czasowej. Raz się zdarzyło, że stacja ładowania nie działała, raz ktoś się zdążył podłączyć do gniazda CCS i planował się ładować godzinę, raz była kolejka do gniazda CCS (darmowa ładowarka pod marketem..). Sumarycznie ładowałem się 3 razy z sukcesem i 3 razy musiałem zmienić plany i poszukać innej ładowarki. - Cała jazda była miła i przyjemna. Auto jest komfortowe, bardzo lekko się prowadzi, zawieszenie dobrze sobie radzi z nierównościami drogi przy każdej prędkości (tzn. jest miękkie i trzeba takie lubić - ja lubię). - Bardzo zgrubnie licząc koszt przejazdu mimo najdroższego wariantu (ładowanie na szybkich ładowarkach) wyszedł co najmniej o połowę niższy niż oszczędnym autem spalinowym :-) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
CITROEN
Citroen e-C4 Forum • Citroen eC4 / ë-C4
Zużycie energii na autostradzie
Top