Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Zużycie energii na trasie Model 3
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 35774, member: 89"] Jadąc: [LIST] [*]TM3RWD 60kWh, [*]z "Nowe Marzy" do parkingu lotniskowego i z powrotem (229 km w obie strony), [*]przy -10C, [*]max 110km/h, [/LIST] zużyjesz 91% baterii: [URL unfurl="true"]https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=5dcfd87c-298f-471d-9f00-7e7d6aee0609[/URL] Uwaga, to jest trasa przy -10C, a to jest minimalna temperatura którą mamy w PL [[URL='https://elektrowoz.pl/porady/samochod-elektryczny-a-zima-nasz-czytelnik-sprawdzil-liczbe-mroznych-dni-w-latach-1951-2021-dane-imgw/']źródło[/URL]] 20-40 dni w roku (nocami), więc realnie w ciągu dnia pewnie 10-20 dni albo mniej. Nie wiem jak często latasz ale pewnie sam możesz określić ile w roku jest takich przypadków kiedy to może Ci rzeczywiście przeszkadza - statystycznie masz 4% szans trafić na tak dzień w roku. Dużo zmienia też wiatr - przy 5m/s w maskę, w obie strony (co jest raczej nieprawdopodobne) zużyjesz około 10% więcej. Przy 10m/s w maskę, w obie strony (co jest raczej nieprawdopodobne) zużyjesz około 20% więcej. Przy 0C, bez wiatru, zużyjesz 83%, Przy 10C, bez wiatru, zużyjesz 74% Tesla jest o tyle fajna, że możesz sobie albo ustawić trasę w dwie strony albo sama od razu pokazuje ile Ci zostanie po powrocie. Jak raz zrobicie taką trasę i dowiecie się gdzie są ładowarki na lotnisku, to najprawdopodobniej później będziecie spokojnie jeździć 120-130 km/h, bo podładowanie na lotnisku da wystarczająco dużo mocy, żeby tak wracać. Ps. Przy dowolnej temperaturze ABBRP pokazuję ładowanie na lotnisku - 1%, więc po pierwsze można tam się chyba ładować podczas żegnania się, a po drugie, to raczej nie trzeba się podłączać :p Ps. 2. Zawsze przy przypadkach granicznych lepiej mieć większą baterię - ja jeżdżąc Warszawa - Szczecin i Warszawa - Słupsk wybrałem właśnie LR, żeby być w stanie przejechać te trasy z jednym ładowaniem po drodze. Dosłownie wczoraj przejechałem: [LIST] [*]247 km (Warszawa - Ciechocinek) ze średnią prędkością 106,5 km/h zużywając 93% (mocny wiatr boczny i 5-7C) [*]285 km (Ciechocinek - Słupsk) ze średnią prędkością 92,5 km/h zużywając 83% baterii (połowa pod wiatr i 2-5C). [/LIST] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Zużycie energii na trasie Model 3
Top