Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Zużycie energii na trasie Model 3
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cooler, post: 36979, member: 274"] Też chciałbym w to wierzyć, ale nawet statystyki Bjorna mówią co innego. Przy 2C u niego przy 120 to 208Wh/km, a przy -16C to już 228Wh/km. Przy czym w ABRP ja widziałem już ponad 205Wh/km dla 110km/h, a nie było w ogóle mrozów gdy dużo jeździłem. Jak by nie patrzeć dalej z 10% większe zużycie pomiędzy 2C a -16C. Dodaj to do moich wcześniejszych 40% i masz niezłą kaszanę. Spalinowe palą zimą dużo więcej, ale głównie w mieście, na dłuższych trasach rzadko kiedy jest więcej niż te 10% przy dowolnych mrozach. A samochody z Turbo mam wrażenie że nawet lubią mrozek, lepiej ciągną i chyba nawet mniej palą. Także pomimo że jestem wielkim fanem elektromobilności (mam też 4 koła EUC oraz hulajkę elektryczną) to trzeba realnie spojrzeć na fakty: Elektryki na trasie zimą są słabe, ich zużycie energii rośnie prawie dwukrotnie, zasięgi idą się rąbać a bateria wolniej się ładuje niż latem. I mówimy o Tesli, która ma największe doświadczenie z USA i Kanady, gdzie naprawdę jest zimno zimą. Bardzo ucieszył mnie news o Toyocie BEV, oni mają dużo doświadczenia zarówno w masowej produkcji, jaki w kontroli jakości oraz perfekcjonistycznym podejściu do niezawodności, a wiedzy zarówno co do baterii oraz silników elektrycznych nie można im odmówić, w końcu "priusy to mokry sen taksówkarzy". Więc następny elektryk na pewno od Toyoty, Tesla mnie rozczarowała ciągłymi awariami, poprawkami oraz psuciem interfejsu (gdzie moje statystyki z trasy pod ikoną samochodu się pytam!) Giga Berlin nic tu nie zmieni, Elon zapowiedział że 600km wystarczy, nie będzie robił wersji 1000km, przy czym nie odniósł się do komentarzy w stylu: to daj nam chociaż te 600 na autostradzie zimą! Bo teraz w LR to mi wychodzi przy 130km/h około 300km. A przy naszych 140km/h to max 270km zasięgu, a wiadomo że do 0 nie zjadę gdy następna ładowarka za 50km (i nie wiadomo czy jak w apce sprawna to jest sprawna - patrz Orlen Sople I czy Pawliki), tak samo do 100% ładuje się wieczność, więc odłączasz przy 80% i za 1.5h następne ładowanie... Taka jazda szarpana strasznie męczy, przynajmniej mnie. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Zużycie energii na trasie Model 3
Top