Zużycie prądu zimą Y LR

kubatar

Pionier e-mobilności
Nic tak nie obciąża sieci jak PV. Szczególnie sieć SN. Naprawdę myślicie że ktoś każdy mając 5 kW PV będzie codzienne w lecie mógł załadować samochód? Zwłaszcza jak będzie w pracy?
Co do zużycia to śmiem twierdzić że właściciele EV średnio więcej jeżdżą. Jak do tego dodamy floty to też zaburzy wynik. Koleje zmienne.
A gdzie ciężki transport? Przecież jak on przejdzie na zasilanie energią to wzrost poboru mocy i zużycia energii wzrośnie wyraźnie.
 

Michal

Moderator
Co nie jest prawdą?
W dużym skrócie wszystko.

Rozmowa jest o zużyciu energii, a nie infrastrukturze.
"wystarczalności mocy w systemie elektroenergetycznym", cokolwiek to znaczy - jest, bo 90% ładowań odbywa się w domu nocą i sieć oraz produkcją spokojnie sobie z tym poradzą.
Sama infrastruktura jest do EV, bo każdy ma prąd w domu. Więcej ludzi nie ma toalety, niż prądu...
Ponadto, jeśli czegokolwiek brakuje, to mamy na wszystkie potrzebne zmiany właśnie lata, a nie miesiące.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Wyliczenia orientacyjne: W Polsce jest 20 milionów aut. Średni roczny przebieg auta to 11tys km.


11 tys. km to średnia unijna (czy tam europejska), w PL średnia jest trochę mniejsza:

1703690101110.png
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Nic tak nie obciąża sieci jak PV. Szczególnie sieć SN. Naprawdę myślicie że ktoś każdy mając 5 kW PV będzie codzienne w lecie mógł załadować samochód? Zwłaszcza jak będzie w pracy?
Co do zużycia to śmiem twierdzić że właściciele EV średnio więcej jeżdżą. Jak do tego dodamy floty to też zaburzy wynik. Koleje zmienne.
A gdzie ciężki transport? Przecież jak on przejdzie na zasilanie energią to wzrost poboru mocy i zużycia energii wzrośnie wyraźnie.
Tak, transport ciężki zmienia mocno wyniki zapotrzebowania na energię.
Dlatego... wypierdzielamy go z dróg na tory. Zwłaszcza dalekodystansowy/międzynarodowy.
To powinno być jedno z ważniejszych postanowień. Zamiast dociskać śrubę zwykłym obywatelom.
Oczywiście lokalny zostaje już normalnie, na prąd czy ogniwa wodorowe.

Tylko jeśli ktoś by pisnął o takich pomysłach... to branża transportowa by chyba już wszędzie strajkowała.

Ale moim zdaniem to konieczne, przecież nie zrobimy z TIRów kolejnej kasty górniczej.
TIRy na tory :) część będzie musiałą się przebranżowyć.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Wyliczenia orientacyjne: W Polsce jest 20 milionów aut. Średni roczny przebieg auta to 11tys km. Przyjmując średnie zużycie Model Y - 185 wh na 1km, jeden samochód zużywa rocznie 2 MWh. 2MWh razy 10 milionów (50% wszystkich aut) to 20 TWh. Polska rocznie zużywa 170 TWh. 20/170 = 11.76470588%
średnio samochód spala na 100 km 7 litrów. więc rocznie statystycznie zużywa: 770 litrów x 10 mln samochodów 7 700 000 000 litrów paliwa. Pytanie ile diesla potrzeba by wyprodukować 170TWh ;-)
 
Top