Zużycie prądu zimą Y LR

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Robur82 Nie trzeba podejrzewać. U mnie w zimę przy 23kWh w aucie, aplikacja pokazywała że bateria przyjeła 31kWh a ładowarka że dostarczyła do samochodu 33kWh na kazde przejechane 100km
Też robie krótkie trasy i auta nie sa garażowane.
 

itguy

Posiadacz elektryka
@Robur82 Nie trzeba podejrzewać. U mnie w zimę przy 23kWh w aucie, aplikacja pokazywała że bateria przyjeła 31kWh a ładowarka że dostarczyła do samochodu 33kWh na kazde przejechane 100km
Też robie krótkie trasy i auta nie sa garażowane.
dokładnie nie ma co gdybać, tesla mate to ładnie pokazuje, to moje statystyki za ostatnie 90 dni, auto 100% pod chmurką, bez żadnej wiaty itp, zawsze rozgrzewam przed wyjazdem. Ładowanie wygląda tak (na dole podsumowanie ile faktycznie przyjęła bateria a ile zużyłem z sieci). Jazda w koło komina.
1706523372749.png
Podejrzewam, że grzania na postoju nie liczy do tego zużycia 25kwh/100km
Musisz zapisać stan licznka lub jakis krótki skasować, rozładować do pewnego pozimu baterię, naładować do 100% tylko przez licznik żebyś wiedział ile prądu weszło faktycznie i podzielić to przez liczbę przejechanych km na tym dystansie. podejrzewam, że wynik mocno rozjedzie się z tym co pokauje tablet.
tesla mate ma też i takie statystyki, czyli wydaje mi się że dokładnie to o co pytasz, patrz kolumny `Avg consumption (drives)` i `Avg consumption (charges)`

1706523587208.png
Jak widać topienie śniegu i lodu z auta trochę kwh wciąga - dla mnie to "darmowe" (bo z PV) kilowaty ale dla kogoś innego może mieć znaczenie.
 

itguy

Posiadacz elektryka
nie rob krzywdy dzieciom! Niech idą na pieszo
zależy jakie są warunki na tych 500 metrach, ja mam w linii prostej 150 metrów do szkoły, ale chodnik ma metr szerokości, zero barierek, wszyscy jeżdżą jak wariaci, a sam chodnik albo nie odśnieżony albo skuty lodem i trzeba iść jezdnią albo na czworaka bo tak ślisko więc zdarzało się że woziłem ich autem, bo sam bałbym się iść tam pieszo, a co dopiero z dziećmi. Już nie mówiąc o przyjemnym prysznicu z pod kół samochodu po każdym deszczu bo woda stoi w koleinach :D Także ciąg dla pieszych jest a jakby go nie było :)
 

Chris

Posiadacz elektryka
Gdyby ktoś był ciekawy, to Tryb kempingowy działa bardzo dobrze w warunkach jak poniżej :), zżarło 47kWh przez jakieś 11 h, ale Tesla dała radę w środku jak w saunie :)
:):)Zdjęcie WhatsApp 2024-01-29 o 20.28.04_31489c67.jpgZdjęcie WhatsApp 2024-01-29 o 20.29.03_64c77c8d.jpg
 

Michal

Moderator
Gdyby ktoś był ciekawy, to Tryb kempingowy działa bardzo dobrze w warunkach jak poniżej :), zżarło 47kWh przez jakieś 11 h, ale Tesla dała radę w środku jak w saunie :)
:):)
Ale czad! Zazdroszczę takiego kempingu!
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Prawie 50 st różnicy i bez izolacji. Gdyby to była altanka lub blaszak garaż to też z dwie farelki po 3 kW chodziły by non stop i zużycie bylo by większe
Ciekawe jakby to pokrowcem przykryć? Tak jak to sie robi np w kamperach na kabine w zimie

tempFileForShare_20240129-204711_copy_373x280.jpg
 

Chris

Posiadacz elektryka
Ale czad! Zazdroszczę takiego kempingu!
13 dni, 5286 km razem, Bałtyk dookoła przez Litwę, Łotwę, Estonię, Finlandię i Szwecję i wizyta u Świętego Mikołaja w Rovaniemi, wczoraj wróciłem z synem, bo koniec ferii. Promy Tallin - Helsinki i Ystad - Świnoujście. Na superchargerze w Finlandii spotkałem też rodaka w Tesli Y z rodziną jadącego również do Rovaniemi, pozdrawiam serdecznie :) Zdjęcie WhatsApp 2024-01-29 o 20.54.56_5c6b31a5.jpgZdjęcie WhatsApp 2024-01-29 o 21.00.34_718e76b7.jpg
 
Last edited:

Michal

Moderator
13 dni, 5286 km razem, Bałtyk dookoła przez Litwę, Łotwę, Estonię, Finlandię i Szwecję i wizyta u Świętego Mikołaja w Rovaniemi, wczoraj wróciłem z synem, bo koniec ferii. Promy Tallin - Helsinki i Ystad - Świnoujście. Na superchargerze w Finlandii spotkałem też rodaka w Tesli Y z rodziną jadącego również do Rovaniemi, pozdrawiam serdecznie :)
Wypas - zazdroszczę!
Prawie jak moja zaplanowana trasa - objazd ale powrót przez Norwegię (Tromso - Lofoty - Oslo - Dania).
 

Chris

Posiadacz elektryka
Wypas - zazdroszczę!
Prawie moja zaplanowana trasa - objazd ale powrót przez Norwegię (Tromso - Lofoty - Oslo - Dania).
za mało czasu.... też miałem taki plan+Nordkapp, nawet urządzenie na Norwegię mam Flyt, ale czasowo nie ma szans
 

Michal

Moderator
za mało czasu.... też miałem taki plan+Nordkapp, nawet urządzenie na Norwegię mam Flyt, ale czasowo nie ma szans
Co to i ile kosztuje ten Flyt? EV nie mają już i tak zniżek i braku opłat?
 
Top