Zużycie prądu zimą Y LR

ducarider

Posiadacz elektryka
Ja dzisiaj zrobiłem trasę Warszawa Będzin. 288 km ze średnia 112 km/h. Bateria 100-3.
Zachęcam do sprawdzenia cisnienia powietrza. Mimo tego, że komp pokazywał 2,9 było 2.5. Szczególnie po wymianie kół, kiedy opony wyjeżdżają z ciepłego warsztatu na mróz sa duże przeklamania. Następuje reset czujników.
Opony sprawdzam przy każdej zmianie średniej temperatury.
Czujniki kłamią w Tesla i BMW. Ciśnienie jest tylko interpolowane jak zasięg w Tesli.
podsumowując jestem bardzo zadowolony, nie wiem czy jest drugie takie auto co zrobi na raz taką trasę w zimę 😀
 

Attachments

  • IMG_0094.jpeg
    IMG_0094.jpeg
    3,3 MB · Liczba wyświetleń: 62

Grzesiek

Pionier e-mobilności
To może obciążenie samochodu albo jakiś dodatkowy opór?

Będziesz miał okazję w najbliższym czasie przejechać znowu tę trasę?
Chyba, nie zapomniał zamknąć maski i frunka. ;)

Jechał tak jak się jeździ ICE. Taka opinia jest bardzo dobra. Bo nie po to kupuje fajne auto, żeby jechać jak 1.9TDI i chwalić się najniższym zużyciem. Chociaż to też może dawać przyjemność... stety albo niestety nie wszystkim. Ja wolę jechać "normalnie".
 

PowerFlw

Zadomawiam się
Ja dzisiaj zrobiłem trasę Warszawa Będzin. 288 km ze średnia 112 km/h. Bateria 100-3.
Zachęcam do sprawdzenia cisnienia powietrza. Mimo tego, że komp pokazywał 2,9 było 2.5. Szczególnie po wymianie kół, kiedy opony wyjeżdżają z ciepłego warsztatu na mróz sa duże przeklamania. Następuje reset czujników.
Opony sprawdzam przy każdej zmianie średniej temperatury.
Czujniki kłamią w Tesla i BMW. Ciśnienie jest tylko interpolowane jak zasięg w Tesli.
podsumowując jestem bardzo zadowolony, nie wiem czy jest drugie takie auto co zrobi na raz taką trasę w zimę 😀
@ducarider co to za apka z tego screena?
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ja dzisiaj zrobiłem trasę Warszawa Będzin. 288 km ze średnia 112 km/h. Bateria 100-3.
Zachęcam do sprawdzenia cisnienia powietrza. Mimo tego, że komp pokazywał 2,9 było 2.5. Szczególnie po wymianie kół, kiedy opony wyjeżdżają z ciepłego warsztatu na mróz sa duże przeklamania. Następuje reset czujników.
Opony sprawdzam przy każdej zmianie średniej temperatury.
Czujniki kłamią w Tesla i BMW. Ciśnienie jest tylko interpolowane jak zasięg w Tesli.
podsumowując jestem bardzo zadowolony, nie wiem czy jest drugie takie auto co zrobi na raz taką trasę w zimę 😀
Dlatego napisałem, że coś jest nie tak, ale nie wpadłem na ciśnienie w kołach. Ja ciśnienie sprawdzam przed każdym wyjazdem w trasę, mam taki ciut lepszy elektroniczny manometr.

Edit: jescze może być druga rzecz, ja w trasie nie jeżdżę w trybie sport, mam zawsze chill i jak muszę wyprzedzić czasami i potrzebuje to włączam sport. Moim zdaniem ta gotowość do dużej mocy też zwiększa trochę zużycie.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Chyba, nie zapomniał zamknąć maski i frunka. ;)

Jechał tak jak się jeździ ICE. Taka opinia jest bardzo dobra. Bo nie po to kupuje fajne auto, żeby jechać jak 1.9TDI i chwalić się najniższym zużyciem. Chociaż to też może dawać przyjemność... stety albo niestety nie wszystkim. Ja wolę jechać "normalnie".
Uwierz mi, ja jadę normalnie, na tyle na ile pozwalają warunki panujące na drodze.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Uwierz mi, ja jadę normalnie, na tyle na ile pozwalają warunki panujące na drodze.
narazie przyswajam wszystkie informację :) Nie mam zamiaru się sprzeczać. Więc przyjmuję do wiadomości też Twoje dane. Ale wyciągnę z obu średnią.
 

Vangass

Posiadacz elektryka
Trasa sprzed chwili Krk-Waw, 209Wh/km lub 225Wh/km (zależnie gdzie ucho przyłożyć) średnia 96,49km/h,

No własnie Tesla czy Teslamate kłamie?

Tesla (nie patrzcie na Mazury ;-) :
20231126_183740.jpg

Teslamate:

1701033736508.png
 

PowerFlw

Zadomawiam się
Dlatego napisałem, że coś jest nie tak, ale nie wpadłem na ciśnienie w kołach. Ja ciśnienie sprawdzam przed każdym wyjazdem w trasę, mam taki ciut lepszy elektroniczny manometr.

Edit: jescze może być druga rzecz, ja w trasie nie jeżdżę w trybie sport, mam zawsze chill i jak muszę wyprzedzić czasami i potrzebuje to włączam sport. Moim zdaniem ta gotowość do dużej mocy też zwiększa trochę zużycie.
Ciśnienie na 99% jest ok. Akurat 2 dni wcześniej zmieniałem opony na zimowe, w zaufanym warsztacie gdzie poleciłem im ustawić 2,9 Bara na każdym kole. Apka pokazuje ~41psi.

Opcji chill nawet nie rozważam... Odkąd odebrałem auto miałem ją ustawioną może 2 minuty. Jak będę chciał mieć chill to pójdę na jogę.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ciśnienie na 99% jest ok. Akurat 2 dni wcześniej zmieniałem opony na zimowe, w zaufanym warsztacie gdzie poleciłem im ustawić 2,9 Bara na każdym kole. Apka pokazuje ~41psi.

Opcji chill nawet nie rozważam... Odkąd odebrałem auto miałem ją ustawioną może 2 minuty. Jak będę chciał mieć chill to pójdę na jogę.
Ale po co w trasie cały czas jechać na trybie sport? Szczególnie na autostradzie gdzie są dwa pasy ruchu? To tak jakbyś w ICE cały czas miał silnik w trybie sport, skrzynię automatyczną też w sport i byś trzymał obroty powyżej 4k tak na wszelki wypadek. Z tego co gdzieś tu czytałem to w sporcie bateria musi być cały czas gotowa żeby silniki mogły wygenerować większą moc. Spróbuj raz przejechać tę samą trasę w trybie chill i porównaj wyniki. Dodatkowo jeżeli jeździsz w sporcie tak jak ja na początku jeździłem w trasie to pewnie wciskasz mocniej pedał jak Ci ktoś podjedzie na zderzak. W takim przypadku wszystko się zgadza i zimą możesz takie zużycie spokojnie wygenerować. Spróbuj przejechać raz tak jak normalnie ICE byś jechał, pedał wciskasz mocniej tylko wtedy kiedy potrzebujesz, jak widzisz, że auta w oddali hamują bo jest zwężenie to zdejmujesz nogę z pedału przyspieszacza, rekuperacje mam nadzieję, że masz na maxa, ja tak mam.
 
Top