Zużycie prądu zimą Y LR

Michal

Moderator
Code:
Zużycie * ilość przejechanych km / ilość % jaka zeszła
 

itguy

Posiadacz elektryka
A ja mam pytanie. Czy jest ktoś na forum co ma Tesle i trzyma pod kamienica/blokiem.
W zimie? I nie laduje w nocy tylko np w pracy? Ciekaw jestem czy bateria mocno w kosc dostanie po zimie? Nie mam garazu, i mysle czy mocno zaszkodze akumulatorowi.
a czemu miałoby to zaszkodzić? ogniwa li lubią być przechowywane w niskich temperaturach, wtedy starzeją się wolniej. Nie lubią być ładowane jak są zimne, ale o to troszczy się auto. Więc jedynym problem który możesz mieć z tytułu trzymania auta pod chmurką jest to że jak pojedziesz na szybką ładowarkę to moc ładowania będzie bardzo ograniczona. Ewentualnie jeszcze zużycie przez pierwsze kilometry będzie wysokie bo tesla będzie grzać ogniwa
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Dorzucę swoją cegiełkę.

Bardzo, bardzo ważne jest ustawienie planowanego wyjazdu, szczególnie przy niższych temperaturach.
Katastrofalnie zmniejsza to zużycie energii w dłuższych trasach.
Bateria zimna jest w stanie oddać mniej energii, jest to mniej wydajne energetycznie i w dodatku auto samoistnie zużywa więcej energii żeby podgrzać baterię/silniki(czy tradycyjnie czy przy udziale pompy ciepła)



Odpowiednie opony, ciśnienie styl jazdy też jest ważny.
 

itguy

Posiadacz elektryka
Dzieki wielkie! A powiedz, ile taka nowa y LR ma od nowosci na liczniku do przejechania km? Roznie piszą...
Są dwie wartości, wltp i EPA, obie powyżej 500 km, ile dokładnie podaje źródło to nie tak naprawdę znaczenia. Do tego zasięg 100%-0% a tak nikt nie jeździ. W trasie 80%-10% najlepiej czasowo wychodzi. Oczywiście te pierwsze 20% między 80-100% można naładować w domu przed wyjazdem ale potem ładowanie w trasie w tym przedziale trwa zdecydowanie za długo.
 

Michal

Moderator
W trasie najlepiej wychodzi 10-60% ale u nas nie ma jeszcze takiej sieci, żeby sobie celować w 60% ;)
 

Michal

Moderator
Nie tylko do superchargera - wszystkie stacja ładowania DC widoczne na mapie wewnątrz auta z podaną mocą ładowania.
Nie zawsze trwa to długo - np. jeśli jedziesz z ciepłego garażu albo drugi przyjazd do SuC, to już bardzo szybkie nagrzewanie nawet zimą.
 
Top