Zużycie prądu zimą Y LR

kony

Nowy na Forum
Przeraża mnie tak mocne skupienie na każdym detalu aby otrzymać wynik zużycia energii na poziomie 22kw/100km
Gdyby tak kierowcy aut spalinowych zaczęli jeździć z takim podejściem (prędkość poniżej 120km, idealne ciśnienie, opony, brak przyspieszeń itd.) to zapotrzebowanie na paliwo spadłoby o 30%
Jednak w większości Ci kierowcy nie chcą się tym tak bardzo przejmować
 

KrzysztofFly

Moderator
Przeraża mnie tak mocne skupienie na każdym detalu aby otrzymać wynik zużycia energii na poziomie 22kw/100km
Gdyby tak kierowcy aut spalinowych zaczęli jeździć z takim podejściem (prędkość poniżej 120km, idealne ciśnienie, opony, brak przyspieszeń itd.) to zapotrzebowanie na paliwo spadłoby o 30%
Jednak w większości Ci kierowcy nie chcą się tym tak bardzo przejmować
Auta spalinowe także zużywają zimą więcej paliwa, dłużej się rozgrzewają itp. Jednak znacząca różnica polega na tym, że tam ciepło to produkt uboczny pracy silnika, a u nas trzeba to ciepło po prostu wyprodukować z energii zgromadzonej w akumulatorze i to niestety powoduje trochę większy niż w przypadku spalinowych wzrost zużycia. Jest on w naszym przypadku tym bardziej zauważalny im więcej jeździmy na krótkich odcinkach, w długich trasach jest to mniej odczuwalne.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Przeraża mnie tak mocne skupienie na każdym detalu aby otrzymać wynik zużycia energii na poziomie 22kw/100km
Gdyby tak kierowcy aut spalinowych zaczęli jeździć z takim podejściem (prędkość poniżej 120km, idealne ciśnienie, opony, brak przyspieszeń itd.) to zapotrzebowanie na paliwo spadłoby o 30%
Jednak w większości Ci kierowcy nie chcą się tym tak bardzo przejmować
Ja ciśnienie w oponach sprawdzam w ICE również przed każdą podróżą. To bezpieczeństwo, w moim ICE jest inne ciśnienie wymagane jak jadę częściowo załadowanym autem (3 osoby), a inne jak jest komplet pasażerów plus pełny bagażnik. Dodatkowo warto przed podróżą uzupełnić płyn spryskiwaczy i umyć szyby i lusterka żeby mieć dobrą widoczność. Nie bardzo rozumiem co Cię przeraża, ale jadąc autem czy to ICE czy BEV warto być skupionym na sytuacji panującej na drodze, warto zerkać w lusterko wsteczne żeby wiedzieć co się dzieje za tobą oraz patrzeć zdecydowanie dalej niż 3 metry przed autem. Nie tylko poprawia to zużycie ale mocno podnosi bezpieczeństwo podróży. Co do operowania pedałem przyspieszenia to na autostradzie raczej wciskam dość umiarkowanie, bo wciskanie mocniej nic mi nie daje, co innego jak wyprzedzam na drodze dwukierunkowej.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Przeraża mnie tak mocne skupienie na każdym detalu aby otrzymać wynik zużycia energii na poziomie 22kw/100km
Gdyby tak kierowcy aut spalinowych zaczęli jeździć z takim podejściem (prędkość poniżej 120km, idealne ciśnienie, opony, brak przyspieszeń itd.) to zapotrzebowanie na paliwo spadłoby o 30%
Jednak w większości Ci kierowcy nie chcą się tym tak bardzo przejmować
Może wtedy i nagonka na ICE byłaby 30% niższa, zanieczyszczenie powietrza i ogólnie środowiska od ICE też. Zwłaszcza, że jak widzisz to nie są jakieś wyrzeczenia tylko standardowy Janusz z paska B5 w dupie ma wszystko i wszystkich (przepraszam wszystkich Januszy bez B5 ;) )
 

KrzysztofFly

Moderator
jutro wyjazd w Alpy SOlden z Wawy LR23.Zobaczymy co będzie :D
Zdaj dokładną relację jak poszło, ja za dobry tydzień startuję moim Y do Madonny, niecałe 1400km w jedną stronę.
 

KrzysztofFly

Moderator
Na raz jedziecie czy z noclegiem ?
Jeśli o mnie chodzi, to ja w tą stronę będę jechał z noclegiem w Rosenheim (w sumie przy samym SuC) będzie to trochę ponad 1000km, da mi też komfort startu rano w dalszą trasę naładowanym samochodem. Natomiast drogę powrotną, na tą chwilę planuję jechać bez noclegu.
 

GrzesiekG

Posiadacz elektryka
W ten weekend testowałem TMY RWD w warunkach zimowych i jestem bardzo zadowolony. Trzyma się drogi nawet na śliskiej nawierzchni (bałem się napędu na tył), odmrażanie i przygotowanie baterii kosztowało mnie 5% (całość strat po 48h stania), a tak zużycie może +10-15% większe, niż w upały. Tylko muszę o oponach pamiętać, żeby przed samym wyjazdem dopompować, bo spadek ciśnienia jest znaczący.
 
Top