Zużycie TM3 według Daniela Grzyba

Kameleon

Zadomawiam się
Co ten Daniel opowiada za wspaniałe rewelacje. Czy ktoś z właścicieli jest w stanie to potwierdzić? Chodzi mi o stwierdzenie, że "przy średniej prędkości 140km/h zużycie wynosi 14-16kW" od 7:16

 

elektryk

Pionier e-mobilności
155 Wh/km w Mysłowicach (A4) po trasie autostradą A4 z Krakowa. Prędkość jazdy dopuszczalna (140), Autopilot plus moje zjeżdżanie na prawy pas żeby kogoś puścić z tyłu.

Bramki Balice 13:03:58
Bramki Brzęczkowice 13:27:30
 

Attachments

  • Screenshot_20230510-162822.png
    Screenshot_20230510-162822.png
    3,6 MB · Liczba wyświetleń: 152
Last edited:

Michal

Moderator
Daniel powinien mieć kanał "Daniel ględzi", bo często ględzi od rzeczy ;)
Ja się do niego mocno zraziłem po jego "testach" TMY, gdzie jemu wyszło, że zużywa więcej energii niż EV6 na tym samym odcinku, a jak później się zamienili samochodami to jednak było odwrotnie :D, bo po prostu jechał za mocno / agresywnie teslą ale o tym nie pomyślał i twierdził, że auto więcej zużywa...
Pewnie chodziło mu o to, że był taki moment, że zerknął na zużycie przy 140 kmh i zobaczył gdzieś tam 140 - 160 Wh/km ale już nie przyglądał się za bardzo, bo on nie ma na takie pierdoły czasu ;)

Dodam coś o TM3 RWD, bo niedawno jeździłem kilka dni - gdyby nie słabsza regeneracja przy wyższym stopniu naładowania, to do końca nie zorientowałbym się, że jeździłem RWD, bo zupełnie nie czułem żadnej różnicy. Audio grało ok, przyspieszenia super, trakcja bez zarzutu, a zużycie rzeczywiście trochę niższe niż w moim aucie.
 

STMS

Pionier e-mobilności
155 Wh/km w Mysłowicach (A4) po trasie autostradą A4 z Krakowa. Prędkość jazdy dopuszczalna (140), Autopilot plus moje zjeżdżanie na prawy pas żeby kogoś puścić z tyłu.

Bramki Balice 13:03:58
Bramki Brzęczkowice 13:27:30
aby osiągnąć ŚREDNIĄ 140 km/h to trzeba lecieć 150/160 licznikowe cały czas

nie ma szans na średnią 140 jak lecisz licznikowe 140 czyli jakieś 135-132 rzeczywistej
 

Michal

Moderator
aby osiągnąć ŚREDNIĄ 140 km/h to trzeba lecieć 150/160 licznikowe cały czas

nie ma szans na średnią 140 jak lecisz licznikowe 140 czyli jakieś 135-132 rzeczywistej
W Tesli licznikowa praktycznie jest równa rzeczywistej. Są różnice 1-2 km zależnie od opon. To nie jest ICE, gdzie zawsze masz minimum -5 :p
Jeśli oczywiście faktycznie lecisz 140 i nie zwalniasz, bo tiry się wyprzedzają.

Daniel na jednym ze screenów pokazał średnią 92 kmh i to już po niemieckiej stronie :p
 

STMS

Pionier e-mobilności
nawet jak faktycznie 140=140 to aby nadal zrobić średnią 140 to min 150 trzeba jechać przez min 90 % czasu

jak tylko zwolnisz do 90 bo tiry się wyprzedzają to później 5 x dłużej musisz jechać 10 km szybciej od oczekiwanej średniej
 

STMS

Pionier e-mobilności
do tego wiatr - przy tej prędkości ma największy wpływ na zużycie oprócz podjazdów

jego opór rośnie kwadratowo wraz ze wzrostem prędkości
 

elektryk

Pionier e-mobilności
aby osiągnąć ŚREDNIĄ 140 km/h to trzeba lecieć 150/160 licznikowe cały czas

nie ma szans na średnią 140 jak lecisz licznikowe 140 czyli jakieś 135-132 rzeczywistej
Wg Google Bramki Balice - Bramki Brzęczkowice to 55 km, czas przejazdu to 23m 32s, jaka średnia prędkość?

GPT-4:
Aby obliczyć średnią prędkość, należy podzielić odległość przez czas. W tym przypadku odległość wynosi 55 km, a czas przejazdu to 23 minuty i 32 sekundy.

Przekształćmy czas na godziny:
23 minuty to 23/60 godziny, ponieważ 1 godzina ma 60 minut.
32 sekundy to 32/3600 godziny, ponieważ 1 godzina ma 3600 sekund.

Teraz dodajmy te wartości:
23/60 + 32/3600 ≈ 0.3889 godziny

Teraz możemy obliczyć średnią prędkość, dzieląc odległość przez czas:
średnia prędkość = odległość / czas = 55 km / 0.3889 h ≈ 141.4 km/h

Średnia prędkość wynosi około 141.4 km/h.
 
Top