Czy coś z tego będzie?

Bronek

Pionier e-mobilności
Coz, jako czarnowidz, powiem, że szkoda iż to u nas się dzieje. Optymalnym krajem dla wdrożenia byłyby Chiny lub Stany.
U nas na naukę raczej sie nie stawia a powiazanie z biznesem prawie nie istnieje
Tu tez o tym
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ten artykuł jest taki typowy pod publiczkę. Żeby miał jakikolwiek sens, to musiałyby być dane o tym jakie było C dla podanych ilości cykli, gęstość grawimetryczna, gęstość wolumetryczna, temperatury pracy, porównanie nie tylko z NMC ale też z LiFePo (skoro się chwalą, że nie ma niklu i kobaltu - LiFePo też nie mają), etc. Ot - na razie ciekawostka jak co tydzień.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Niestety ale @vwir ma rację, będzie jak z grafenem i azotkiem galu. Chwilę się podekscytujemy a później ktoś nas wyprzedzi.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nawet jeśli ktoś nas wyprzedzi, to cieszy, że trwają pracę nad zniwelowaniem wad obecnych akumulatorów
...od dobrych kilkudziesięciu lat. Mam elektryka od ponad 6 lat. Co tydzień (maksymalnie co miesiąc) czytam o nowej rewolucyjnej baterii. Tylko jakoś ich na drogach nie widzę.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A od zapowiedzi cudownych nowych samochodów , o tanich nie wspomnę, to mnie już oczy bolą.
Jak w sklepie za komuny, puste półki i jest jedynie szampon "zielone jabłuszko" (czytaj Tesla) i czasem coś rzucą przed świętami aby zatkać gębę narodowi.
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Tu można polemizować. 20 lat temu używało się kwasiaków. Później przyszedł czas na baterie litowe: polimerowe, NMC, LFP. Postęp jest widoczny ale do rewolucji jeszcze sporo brakuje. Pocieszające jest to jak dużo zespołów nad tym pracuje, w końcu ktoś trafi bingo.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Dla przykładu LiFePO4 opisane chyba w 1996 a do samochodów chyba weszły około 2010. Chevrolet VOLT pierwszej generacji miał żelazowo-fosforanowe ogniwa.
 
Top